Ik vroeg me af hoelang het duur voordat je -na het verwijderen van een cyste op me eierstok- weer seks kan/mag hebben?

Ik ben dinsdagochtend geholpen en vroeg me af waneer het "wondje in mijn lichaam" genezen is. Want ik had gister mijn ovulatie (en ik wil gewoon seks haha) en we willen dus heel graag een kindje maar is het veilig om vandaag al weer seks te hebben? ( Ik voel me wel helemaal goed, misschien een beetje duf nog maar verder nergens last van)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, was misschien handig geweest om dit aan de arts te vragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + voor jouw vraag want jouw openheid werkt aanstekelijk en heeft mij Glimlachend doen terugdenken aan mijn eigen situatie van toen ;-) Geniet van jezelf en van elkaar! Liefs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wou ik wel een mening van andere vrouwen die het ook meegemaakt hebben. De art had al gezegt wanneer het goed voelt dus vandaar dat ik het hier vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel opvallend dat er zo weinig vrouwen (durven?) antwoorden vanuit eigen ervaring. Of zouden die allemaal met datgene bezig zijn waar jij zo intens naar verlangt?
Dan hebben ze natuurlijk tijd noch zin om op GV te komen hé - hahahahaha Liefs en hopelijk blijf ook jij lekker genieten van de geneugten des levens ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo allemaal. Iedereen bedankt voor de reacties, uiteindelijk hebben we geloof ik 5 of 6 dagen na de operatie al seks gehad, wel voorzichtig gedaan maar alles voelde goed en deed geen pijn :) Nu volgende stap. een kindje!

Antwoorden (3)

In wezen kan jij nu reeds seks hebben. Echter, bij de ene voelt dat direct goed aan en bij de andere niet. Pak het gewoon rustig aan en dan voel je zelf wel of je beter nog een paar dagen wacht of niet.

Je kan ook tijdelijk leuke seks hebben zonder te penetreren hé. Daar komen dan geen kindjes van maar daardoor voel je je wellicht wel kinderlijk gelukkig ;-)

Ik herken mezelf in jouw verhaal, dus ik weet uit ervaring dat je sneller herstelt als je een vurig genieters-type bent ;-)

En ja deze bewering klopt, ik heb het niet enkel uit eigen ervaring, het is ook wetenschappelijk bewezen dat genieters sneller herstellen van eender welke ingreep.

Liefs en Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eierstokken heeft niks met sex te maken hoor,als jij je goed voelt,is het geen enkel probleem om sex te hebben.
Dus heb je zin? gewoon doen.
12 jaar geleden
Bij dergelijke operaties schrijven ze vaak een of twee weken onthouding voor.
Dat heeft te maken met het risico op infecties.
Dus maar even niet seksen. Anders wellicht straks nog een keer onder het mes.