Ik ben 55 jaar en het lijkt wel of ik steeds minder sperma heb wanneer ik klaarkom. Wie herkent dit en wat valt er tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Dit is volkome natuurlijk, rond je 50ste kom je als man in de zgn penopauze, het verminderen van de hoeveelheid sperma per ejaculatie kan daar een gevolg van zijn.
Het is niet nodig om hier iets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Ik geloof niet in een penopauze.
Een oorzaak is dat het sperma steeds minder vocht bevat, net als de ouder wordende huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet in de menopauze, alleen mijn lichaam denkt er anders over ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof in alle pauzes behalve in de paus van Rome dus geef ik een + voor dit antwoord ;-) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Reddie:
Ja hoor, de penopauze bestaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Penopauze
Indien je denkt van niet, kan je dat artikel gerust verwijderen of aanpassen en er dan bij zeggen dat het niet bestaat.

Andere antwoorden (2)

Vaak ligt het probleem in het dieet. Teveel vet en teveel koolhydraten. En het gewicht. Veel buikvet heeft ook gevolgen voor de sperma productie en erectie problemen. Daarnaast zou het ook een prostaat probleempje kunnen zijn.
Ik zou zeggen zoek een sexpositieve uroloog. En laat je helemaal onderzoeken. Want het blijkt ( en dat wist ik ook niet tot gister ;-) dat bijna alle problemen in dat gebied een fysieke aard hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
wat is een SEXPOSITIEVE UROLOOG?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een uroloog, die van mening is dat een man sexueel actief is tot ruim in zijn 80er jaren.
Niet de categorie. Ach meneer het wordt allemaal minder. Neem een viagra en u moet er maar mee leren leven.
niko
12 jaar geleden
zelf verzonnen?als ik dit googel is er niks te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee toevallig niet. Hoorde het in een interview met een americaanse uroloog, schrijver van " the hardness factor" boek over erectie problemen.
De term sexpositive wordt gebruikt om de andere kant te benadrukken van onderwerpen/ overtuigingen/ beroepvelden. Waarin sex vaak als negatief iets of als iets onbelangrijks wordt neergezet.
Zobestaan ook sex positive feministen.
In een leven is sex belangrijk. Tis een onderdeel van je wezen.
niko
12 jaar geleden
ok.weer iets bijgeleerd.waarschijnlijk is het dan ook"sex positieve urologen"los van elkaar geschreven,net als sex positive feministen.het was de verkeerde schrijfwijze welke dus niet bestaat. nl.sexpositieve ,aan elkaar .
Ik heb precies het zelfde,heb die vraag eens aan de dokter gesteld,en die vertelde mij dat het vocht waar de zaad cellen in zitten minder wordt naar gelang je ouder wordt.Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je minder gevoel hebt met het klaarkomen,want dat mag volgens mijn dokter niet uit maken,is dat wel zo, zou ik het aan mijn h.a vragen.
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Ik vergat je antwoord te lezen, en gaf dezelfde reactie op het vorige antwoord. +4U dan maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet de kwantiteit van het sperme maar de kwaliteit van het genot dat telt, toch? Ik geef je hierbij het genot van de + voor jouw antwoord ;-) Liefs en fijn weekend nog!
burgos
12 jaar geleden
Allemaal bedankt.