Ik ben 55 jaar en het lijkt wel of ik steeds minder sperma heb wanneer ik klaarkom. Wie herkent dit en wat valt er tegen te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is volkome natuurlijk, rond je 50ste kom je als man in de zgn penopauze, het verminderen van de hoeveelheid sperma per ejaculatie kan daar een gevolg van zijn. Het is niet nodig om hier iets aan te doen.

Bronnen:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Penopauze

Vaak ligt het probleem in het dieet. Teveel vet en teveel koolhydraten. En het gewicht. Veel buikvet heeft ook gevolgen voor de sperma productie en erectie problemen. Daarnaast zou het ook een prostaat probleempje kunnen zijn. Ik zou zeggen zoek een sexpositieve uroloog. En laat je helemaal onderzoeken. Want het blijkt ( en dat wist ik ook niet tot gister ;-) dat bijna alle problemen in dat gebied een fysieke aard hebben..

Ik heb precies het zelfde,heb die vraag eens aan de dokter gesteld,en die vertelde mij dat het vocht waar de zaad cellen in zitten minder wordt naar gelang je ouder wordt.Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je minder gevoel hebt met het klaarkomen,want dat mag volgens mijn dokter niet uit maken,is dat wel zo, zou ik het aan mijn h.a vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100