Hoe bedwing ik mijn gedachten tijdens de sex?

Ik ben 22, vriendin 20. We hebben een goede relatie en goede sex. Alleen soms wordt mijn penis slap net voordat de daad zich voordoet. Ik voel me erg aangetrokken tot haar en zij ook van mij. Ze hoeft me maar aan te raken bij wijze van spreken en ik heb al een erectie. Alleen dit veranderd net voordat ik in haar vagina ga, standje missionairis. Dit is ook niet altijd zo, maar op dat moment heb ik de gedachte of de angst dat het niet gaat lukken. Het gevolg is dat ik chagerijnig wordt dat het niet lukt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan dat haar ouders thuis kunnen komen. En daarna komen dan de kleinste dingen waar ik me aan irriteer zoals de dekens die dan niet goed liggen. Heel vervelend. Ik irriteer me niet aan haar, maar aan het feit dat ik soms mijn gedachten niet stop kan zetten tijdens de sex. Als mijn penis niet snel genoeg in haar vagina gaat is mijn penis weer slap. Heel vervelend.Zij heeft er echter alle begrip voor en steunt me overal in en zegt dat het niet erg vind.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
Lukt een ander standje wel beter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer misschien eens als je zeker bent dat je een hele tijd gerust zit? Als haar ouders bv een hele avond wegzijn, dan heb je al niet de stress dat die elk moment kunnnen terugkomen. Of een andere plaats? of wat langer aan voorspel doen, dat je jezelf meer kan geruststellen dat het wel lukt.. hoe dan ook, ik wens je veel succes, het komt wel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga geen medicijnen gebruiken, bedankt. @Ritsuka. Als zij bovenop komt in het begin gaat het wel beter. Ik probeer mijn gedachten te verzetten maar het lukt af en toe niet. niet omdat ze niet interessant genoeg is, maar heb er wel moeite mee. Heb dit in mijn vorige relatie niet zo erg gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een hele vreemde gedachte... Maar vaak werken die als het om sex gaat...
Als zij controle heeft ( bovenop zit) gaat het wel... Heb jij controle dan af en toe niet. Kan het misschien een klein beetje faalangst zijn.? Beetje te zelfbewust...
Laat haar op dat moment eens praten over hoe geweldig jouw harde penis is. Hoe lekker het sexen is..
Doe een beetje dirty talk.. Maar met klasse ;-)
Zodat je onbewust een beetje meer zelfvertrouwen krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben inderdaad te zelfbewust. Dirty talk doen we meestal wel hoor, maar in dat geval meestal als we het aan het doen zijn. Ik krijg een soort minderwaardigheidscomplex als ik geen erectie kan krijgen en heb dan het gevoel dat ik haar teleurstel. Hoewel ik haar wel laat klaarkomen met het voorspel, maar ik baal gewoon als ik geen erectie krijg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mobie1980
dirty talk met klasse... kan je daar een voorbeeld van geven? Lijkt me ietwat geforceerd maar misschien reikt mijn fantasie net niet ver genoeg om deze contradictie te plaatsen? @100MW Als je nou eens zou beginnen met dat balen af te leren... dat is zowat de grootste penisverslapper die er bestaat. Seks moet gewoon plezierig zijn en geen wedstrijd of ego gedoe. En dat is wel wat jij er op dit moment van maakt. Begrijpelijk hoor maar je bereikt er net het omgekeerde mee van wat je wil bereiken en dat is uiteindelijk niet de bedoeling. Fijn weekend allemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je dat een + voor jouw vraag het leed wat kan verzachten?
Baat het niet dan zal het ook niet schaden me dunkt.
Duimpje omhoog dus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dirty talk zonder klasse: héy lekkere sn@l van me! kom eens hier jij want ik heb zin om jou vreselijk te.... (noem eens wat) met klasse kan je waarschijnlijk zelf wel bedenken toch? ;-) of het duimpje #omhoog# ook zal helpen om .... laat maar. ff serieus nu:
@100MW
als je nu eens een poging doet op een plaats waarvan je zeker weet dat je schoonouders niet om ineens de deur openzwiepen, zal dat wat schelen?
(ik ben dan geen man, maar zou ook totaal niet op mijn gemak zijn als dit een denkbare optie is)

Antwoorden (7)

Zit niet in je penis hoor, maar in je hoofd.Ben je soms nerveus? of zit iets anders je dwars?dat zijn dan de oorzaken.Nou is het gelukkig dat je vriendin er geen probleem van maakt,anders zou het nog moeilijker gaan.
Allereerst moet je zorgen dat jullie in alle rust sex kunnen hebben, en niet het idee hebben det haar ouders elk moment op de stoep kunnen staan, dan lukt het helemaal niet meer.En verder kan ik je uit eigen ervaring zeggen dat als je er geen groot probleem van maakt het van zelf weer terecht komt,dus niet nerveus worden als je denkt nu gaan we sexsen,en misschien moet je het voorlopig is proberen
om 1x in de 14 dagen sex te hebben,dan heb je natuurlijk veel meer zin en dat helpt ook.
maar het komt echt terecht hoor elke man heeft daar wel eens last van.
Het allerbeste, en gewoon een beetje geduld.
12 jaar geleden
Als 22jarige kan je dat inderdaad overkomen, meestal is dat het gevolg van een vorm van faalangst....
Ik kan je maar één raad geven, BLIJVEN OEFENEN !! :p
Chapeau dat je vriendin daar begrip voor heeft, veel jonge vrouwen kunnen dit niet relativeren en reageren verkeerd, spijtig genoeg.
Vergeet niet dat het voorspel ook héél belangrijk is, zeker in uw situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet ik het voorspel maar is gaan verlengen inderdaad. Blinddoeken hebben we ook wel is gedaan en dan was de erectie geen probleem, misschien omdat ik toen niet van alles in gedachten had. Ben zeker blij met haar begrip :-)
Ritsuka
12 jaar geleden
Komt vanzelf wel goed hoor (ik spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is faalangst. Wat in de herhaling valt wanneer het een keer is voorgekomen, en je er teveel 'een punt van hebt gemaakt'.
Lichaam/geest slaat dit op ahw en daardoor kan de volgende keer eenzelfde reactie ontstaan.
Misschien wil je teveel je best doen. Wat maakt dat je meer 'in je hoofd gaat zitten'.
De irritatie is gewoon gedrag om je angst te verdoezelen naar je vriendin. Overstapgedrag word dit genoemd.
Het kan goed helpen door meer en meer open te zijn naar je vriendin. Wat je echt ervaart wanneer 'het' niet zo lukt. Dit hoeft helemaal niet zo zwaar maar meer open. Benoem continu wat je voelt, wat je wilt en wat je voelt. Ook in gedachten. Deze openheid stelt je ook meer open voor wat je voelt in je lichaam. En kan zorgen dat je minder snel blokkeert naar je vriendin. Tegelijkertijd verdiept het je relatie. Je laat meer van jezelf zien (je gevoelens) Een typisch mannelijk ego probleempje is t ook ! ;-)
Als kleine tip: een cockring. Daardoor blijft de erectie langer en het stimuleert ook nog eens.

Sterkte en suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer tijdens de sex te blijven zoenen (wat bij de missionarishouding goed kan).
Deze raad heb ik vaker gegeven en heet heeft zijn vruchten (soms letterlijk) afgeworpen.
Het helpt je (en je partner) opgewonden te blijven en je wordt niet algeleid door storende gedachten.
Probeer maar eens tijdens intens zoenen ergens anders aan te denken , dat gaat vrijwel niet......
Gebruik dit hulpmiddel dan maar eens, ook het vrijen gaat intenser en veel gepassioneerder, ook het klaarkomen gaat beter en heftiger, omdat je letterlijk op meerdere plaatsen in elkaar zit.
Dit antwoord is zeer serieus bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK herhaal letterlijk wat jij in de 2e zin schrijft:
"We hebben een goede relatie en goede sex."

Als dat zo is waar zit jij je dan druk over te maken?
Goed is toch goed zou ik zo denken.
Leer daar dan tevreden mee zijn geluksvogel die je bent ;-)

Als ik dan de rest van jouw verhaal lees dan gaat het dus niet zo goed zoals je in die 2e zin beweert. Anders zou je hier niet om raad komen vragen, toch?

Los van alle andere leuke tips die reeds gegeven zijn zou ik zeggen: ga eens een weekendje weg of ga eens samen 'kameren' zoals we dat in België zeggen. Dan ben je in een omgeving waar niemand jullie kent en niemand jullie kan storen. Bovendien is het altijd spannend op een andere locatie.

Verder is het een kwestie van het vrijen leuk te houden en er geen prestatiegerichte boel van te maken. Jouw vriendin kan nog 100 jaar geduld met je opbrengen maar als jij jouw eigenzinnige penis niet kan relativeren dan doe jij al haar inspanningen teniet hoor.

Een andere mogelijkheid is ook dat jullie elkaar uitdagen door wel naakt of uitdagend gekleed bij elkaar te liggen en deze keer geen sex te hebben. Vaak brengt het 'niet moeten' of 'niet mogen' de ommekeer.

Vrijen is een LiefdesSPEL vol Uitdagingen dus is het belangrijk dat je het ook als een Spel ervaart. Door er Spelenderwijs mee om te gaan voelt niets als 'moeten' en word je creatiever. Zo blijft het vrijen prettig, elke keer opnieuw en dan kan je jaaaren plezier beleven aan dezelfde partner ;-)

En Blaas je jezelf toch weer op?
Laat je dan rijen ;-)

Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent heel erg met het gebeuren bezig, en totaal niet met het meisje. Richt je dus op haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een lieve vriendin heb je. Je zou voor je begint of ondertussen tegen jezelf (in je hoofd) kunnen zeggen dat je gaat ontspannen. tel langzaam van 10 tot 0. bij 0 moet je hoofd leeg zijn zo niet herhaal het.

dan kan je 'zweven' en dus meer genieten.