Kunnen BDSM-liefhebbers ook opgewonden raken van reguliere seks of gebeurt dit alleen bij BDSM?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

Meestal wordt sm gedaan voor extra spanning. Omdat normale seks "gewoon" is geworden. Maar dit wil niet zeggen dat het helemaal niet meer opwindend is.
Maar dit zal per liefhebber wel verschillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In vanilla (niet BDSM) relaties klopt wat jij hierboven beschrijft. Echter zou ik dit niet willen bestempelen als BDSM maar gewoon als "spannende spelletjes" als blinddoeken en vastbinden soms. BDSM gaat echter een heel stuk verder en heeft niets te maken met een wel of niet saai seks leven - maar is een behoefte heel diep van binnen op zich zelf
Nee, die kunnen ook opgewonden worden van gewone sex. Er zijn mensen die af en toe bdsm doen als extraatje, maar niet elke sexpartij zo invullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BDSM en sex hoeven helemaal niks met elkaar te maken te hebben.

vaak word het er wel bij betrokken maar zeker niet altijd.
Het is ook een heel ruim iets en zeker niet alles is sexueel getint.

het antwoord op je vraag is eigenlijk heel simpel... Ja reguliere sex is zeker ook leuk voor iemand die aan BDSM doet.
Vaak is het zelfs een compleet andere beleving of je erbij wel of niet met BDSM bezig bent, en dus ook voor een BDSM-mer "gewoon" lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich kunnen de meeste BDSM liefhebbers voor zo ver ik weet wel opgewonden raken van reguliere seks, maar (en dan spreek ik toch echt uit eigen ervaring) het is vaak niet voldoende .....
Als ik even voor het gemak mijzelf als voorbeeld neem, kan ik zeggen dat ik "normale seks kan hebben en daar ook voldoening in vind - maar dat ik "iets" blijf missen als masochist.
en dat ik datgene altijd zal blijven zoeken wanneer het er niet is.
Dit geld in nog grotere mate nadat ik "geproefd" had en eindelijk "thuis kwam"
Daarna werd reguliere seks (in mijn geval) veel minder belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als bij 'gewone mensen' (sorry) heb je BDSM liefhebbers van allerlei pluimage.

Van degenen een beetje SM 'nodig' hebben om opgewonden te raken, tot stellen die een normale seksuele relatie hebben, maar waar een van de partners daarnaast een BDSM relatie heeft waar seks juist helemaal geen rol speelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, BDSM-liefhebbers kunnen ook opgewonden raken van reguliere seks!

Je kunt het vergelijken met:
'Kunnen orale-seks-liefhebbers ook opgewonden raken van penetratie of gebeurt dit alleen bij orale seks?'

Seksuele stimulatie is seksuele stimulatie. Een lichaam reageert nu eenmaal met opwinding wanneer er erogene zones gestimuleerd worden.

Er zijn natuurlijk altijd verschillen in wat mensen als ultiem ervaren. Dat kan een fetish zijn, orale seks, penetratie of bdsm. Hier komt het voor een groot deel wat er tussen de oren speelt en niet wat er aan het lichaam zelf gebeurt.
Uitzonderingen bestaan altijd, dus het zou best kunnen dat iemand 'tussen de oren besloten' heeft dat alleen BDSM hèt helemaal is en het andere dermate soft gedoe, dat het niets doet. Andersom werkt het natuurlijk ook, iemand die niet van BDSM houdt, kan zich hier waarschijnlijk niet aan overgeven en zal niet genieten en dus ook niet opgewonden raken.

Conclusie is dus dat BDSM-liefhebbers ook opgewonden kunnen raken van reguliere seks, maar dat zij dit wel moeten beseffen en zich hieraan over moeten kunnen geven. Tot in hoeverre er mensen zijn die dit 'verleerd' zijn weet ik niet. Ik kan slechts uit eigen ervaring spreken dat het goed mogelijk is.