Wat is de eigen bijdrage van een implanon?

Ik ben 19 jaar, en ben bij de unive verzekerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Volgens mij niets! Ik heb mijn 3e implanon en heb nog nooit bij hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
November 2009 was de laatste keer. Toen was al sprake dat voor anticonceptie betaald moest worden. Ik verwachtte ook een rekening, maar heb die nooit gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik al 4x zonder bijbetaling via Ohra basisverz. en laatste x was dit jaar....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij wordt het dit jaar ook de 4e keer. Ik verwacht wederom geen bijbetaling.
Ik heb zelf ook een implanon gehad, maar nooit wat bij hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vergoeding van anticonceptie valt sinds 2011 niet meer onder de basisverzekering. Als je een aanvullende verzekering hebt (Jong, Gezin, Fit en Vrij, Extra Zorg Polis Beter, Extra Zorg polis Best) wordt het voor 100% vergoed.

Daarnaast worden de kosten direct bij Univé gedeclareerd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nauwkeuriger: In de basisverzekering wordt alleen de 'normale' pil volledig vergoed aan vrouwen onder de 21 jaar. Andere anticonceptiemiddelen vallen hier buiten. Je hebt dan nog wel te maken met het verplichte eigen risico dat je zelf moet betalen.

Na 21 jaar vallen alle anticonceptiemiddelen buiten de basisverzekering.

Implanon is officieel geregistreerd in het geneesmiddelenvergoedingssysteem en wordt daarom wel vergoed in een aanvullende polis. Bij Univé voor 100%.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap het niet.
Vraagstelster is 19 jaar.
Valt een implanon nu wel of niet onder de basisverzekering?
Eigen risico is logisch. Jouw laatste alinea gaat over een aanvullende polis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19 jaar, dus de pil valt onder basisverzekering (met bijdrage eigen risico) , implanon niet. Je bent aanvullend verzekerd en hierin wordt implanon 100 % vergoed voor zover ik online kan zien binnen jouw polis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt met dit soort vragen het beste bij je verzekeraar terecht, aanvullende polissen wijzigen vaak.