Er zijn mensen die geboren worden met het
partieel androgeen ongevoeligheidssyndroom (AOS).

Het androgeen ongevoeligheidssyndroom zet het denken over geslacht en seksuele identiteit op z'n kop.
Elke foetus is de eerste negen dagen geslachtsloos.
De embryonale geslachtsstructuur is identiek voor de genetisch mannelijke (XY) en de genetisch vrouwelijke foetus (XX). Naargelang van het genetisch geslacht zal die basisstructuur zich vervolgens tot penis of clitoris, en tot eierstokken of testikels ontwikkelen.
In principe ontwikkelt elke foetus zich langs vrouwelijke lijn, tenzij het androgene hormoon voor de ontwikkeling van mannelijke geslachtsorganen zorgt.
Maar als de XY-foetus ongevoelig is voor het androgeen hormoon, dan zal hij zich uitwendig verder in vrouwelijke lijn ontwikkelen.

Vroeger ontdekte men dit pas als een meisje bijv. niet ongesteld werd. Dan kwamen ze er soms achter dat ze geen baarmoeder en/of eierstokken had.

Of als een jongen een liesbreuk kreeg.

Tegenwoordig ontdekt men dit al bij de geboorte en afhankelijk van een aantal factoren, zullen de ouders dan moeten kiezen of ze het kind als jongen of als meisje accepteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het wordt interseksualiteit genoemd en er is een belangenvereniging voor:

http://www.aisnederland.nl/wat-is-aos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goede uitleg. En wat moet dat naar zijn voor iemand die dit heeft!

Andere antwoorden (1)

Ja, ik las laatst een artikel hierover maar de bronnen zijn erg vaag, de persoon claimde al zijn zaken te doen via zijn anus. Ik denk dat dit heel erg zelden is, echter wat wel vaak kan voorkomen is hermafrodiet.

Ik betwijfel of het ooit is voort gekomen.

hermafrodiet, is geboren worden met 2 geslachtsdelen. Het kan ook voorkomen dat iemand met 2x het zelfde geslachtsdeel geboren wordt.