Na het inkorten van je stopweek, wat te doen?

Ik ga mijn stopweek inkorten, ik heb gister m'n laatste geslikt en zaterdag m'n eerste weer om in 't weekend niet ongesteld te zijn maar moet je daarna extra pillen slikken of iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan m wel doorslikken en blijft het ook gewoon veilig, wat je niet moet doen is 2 hele stripjes door slikken want dan raakt je lichaam door de war en kan je terwijl je de pul slikt bloed verliezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook 2 hele stripjes doorslikken hoor. Sterker nog, je hoeft helemaal geen stopweek in te lassen. Alleen, hoe langer je doorslikt, hoe groter de kans wordt op doorbraakbloedingen. En die komen altijd onverwachts. Dus na 3, 4 strips kun je bv een stopweek doen zodat je gepland bloed verliest.

Antwoorden (2)

Nee hoor ; je stopweek mag maximaal een week zijn, maar er is geen minimum. Je mag dus best je menstruatie verschuiven door een keer een wat korte of zelfs helemaal geen stopweek in te gelasten.
Daarna is de pil gewoon meteen weer veilig, en kun je gewoon met de 21 pillen in je volgende strip toe tot je volgende stopweek .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dus na het inkorten hoef ik verder niks extra's in te nemen ofzo?
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kort alleen de stopweek in, de periode tussen de pillen, het aantal pillen dat je daarna slikt is gewoon hetzelfde, 1 strip dus. Je kunt er voor kiezen om daarna meer pillen te slikken, maar dit is niet noodzakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm oke, maar de pil is na het inkorten dus gewoon veilig ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar je hebt geen garantie dat je 'menstruatie' meteen stopt als je weer gaat slikken. Het is dus maar de vraag of je plan om dit weekend niet 'ongesteld' te zijn, gaat lukken. Als je dat wil, had je beter de pil door kunnen slikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmhm ik snap het, maar ik wil graag de volgende keren niet in de weekenden ongesteld zijn. Thats it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik slik microgynon 50 en ik heb het niet over doorslikken maar over het inkorten van de stopweek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ennairam : voor bijzondere pillen lijkt het me sowieso verstandiger de bijsluiter te raadplegen dan op Internet vragen te stellen.
Met de driefasenpil kun je ook 'doorslikken' , maar dan alleen met de laatste fase pillen van de strip. Staat ook vast wel in de bijsluiter.
Het is niet eens nodig om een stopweek in te lassen,
Ik heb zelf een implanon (staafje in mijn arm), ik krijg dagelijks een dosis hormonen en wordt haast niet meer ongesteld.

De stopweek hebben artsen vroeger bedacht zodat vrouwen ongesteld zouden worden en zich daarbij prettiger voelen om aan de pil te beginnen.