Hoe weet je wat de binnenkant van een condoom is?

Toen we het condoom uit het zakje halen, wisten we niet wat de binnenkant of de buitenkant was. Hoe zie je dit? Of hoe merk je dit?

Toegevoegd na 5 minuten:
Want naar mijn idee hadden we hem goed uitgerold, maar dat weet ik niet zeker. Toch gedaan en daardoor een paar weken in paniek gezeten. Nu ben ik aan de pil en willen we het binnenkort voor de tweede keer proberen. Natuurlijk ook met condoom, dus ik wou het even (zeker) weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat geeft niets dat hij binnenste buiten zit, als je hem halverwege het vrije maar niet gaat omkeren.

Het beste antwoord

Zie onderstaand even een snel tekeningetje van zoals een condoom uit de folie komt. Zoals anderen al schreven zie je een rolletje, dat moet aan de buitenkant, en je kunt het ook zien aan het reservoir (het tuitje).
Als je niet direct goed ziet hoe het tuitje zit, houd het opgerolde condoom dan als een ringetje een paar centimeter voor je mond en blaas er zachtjes in.
(knijp de lucht er wel uit als je het condoom gaat afrollen).

Het klopt ook dat je een condoom maar één kant op kunt afrollen. Met andere woorden: zet je het condoom verkeerd om op de eikel en blijkt dat je het vervolgens niet kunt afrollen, dan zit ie dus verkeerd om.

En let op: vaak gebeurt het dat men het condoom dan gewoon omdraait en terug op de penis plaatst om het nog eens te proberen. Het is dan mogelijk dat er daardoor voorvocht (dat bij opwinding uit de penis komt) aan de buitenkant van het condoom zit. Het is niet onmogelijk dat door voorvocht een SOA overgedragen kan worden of dat er spermacellen in voorvocht zitten.

Kijk dus goed hoe je een condoom moet afrollen, en als je het zekere voor 't onzekere wilt nemen: pak een nieuw condoom als je het eerste condoom op de penis hebt gezet en je blijkt het niet te kunnen afrollen.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
M'n schetsje toegevoegd

Toegevoegd na 4 minuten:
M'n schetsje toegevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha creatief! +1

Andere antwoorden (4)

het rolletje hoort aan de buitenkant te zitten.
12 jaar geleden
Een condoom is opgerold. Hij kan maar naar 1 kant uitrollen en zo heb je automatisch de buitenkant buiten.

Je kunt een condoom niet verkeerd uitrollen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door hem op de punt van je penis te zetten en proberen naar beneden af te rollen. Lukt dat, dan heb je de binnenkant gevonden. Gaat het niet, dan ben je met de buitenkant bezig. Deze werkzaamhedenkunnen uiteraard door je partner verricht worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzich geheel waar! maar niet aan te raden. Als de jongen erg opgewonden is dan komen er in het voorvocht al zaadcellen mee. Als je het condoom eerst verkeerd om op de penis zet, dan komen deze cellen op het condoom. Misschien vergezocht maar een zwangerschap en zeker een soa kan zo overgebracht worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oefenen op een banaan dan maar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, mocht ie verkeerdom op de penis geplaatst zijn, kun je het condoom daarna direct weggooien, nooit alsnog omdraaien en gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha inderdaad! een dikke MIN van mij! Eerst verkeerd plaatsen en dan omdraaien is wel de allerslimste (lees domste) manier om te doen. Dan MOET je hem idd weggooien anders kan er al vocht op zitten wat al sperma kan bevatten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en vergeet dus de soa's niet :)
Op de meeste condooms zit een dun laagje glijmiddel (buitenkant!)

En een zaaddodend middel aan de binnenkant.

Dus als je hem verkeerd om zou "plaatsen" dan zit je glijmiddel aan de binnenkant, niet echt practisch!

Zaaddodend middel doet dan ook zijn werk niet.

Maar zoals de anderen ook al zeggen je kan het maar 1 kant op, afrollen. Dus je moet wel heel goed je best doen om hem verkeerd om te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde net een min geven met als argument: dit heb je gekopieerd van de reactie van buksie! Maar toen bekeek ik wie dit antwoord gaf ;) +je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt ik wou het als antwoord geven maar zag na het plaatsen dat ik een reactie op een ander antwoord gaf dus maar gekopieerd en opnieuw geplaatst;) Wel goed opgelet trouwens! +