Gisteren tijdens de seks kreeg ik ineens heel erg last van een soort van steken in mijn onder buik wat kan dit zijn?

Gisteren tijdens de seks kreeg ik ineens heel erg last van een soort van steken in mijn onder buik het wat zo erg dat we moesten stoppen daarna had ik er nogsteeds heel veel last van ook al lag ik gewoon stil. Later zakte het weer maar nu heb ik er de hele dag al weer veel last van niet zo erg als gisteren tijdens en na de seks maar dan nog. Wat zou dit kunnen zijn? Het zit over mijn hele onderbuik verspreidt en rechts onderin was het gisteren ook helemaal dik. Ben ik zwanger ofzo...??? ik slik de pil moet volgende week pas weer ongesteld worden en we gebruiken een condoom.
Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (5)

Je eiersprong gok ik.

Deze voel je meestal +/- 14 dagen voordat je je ongesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als het GOED is, onderdrukt de pil de eisprong......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Als je de pil slikt wordt een eisprong onder invloed van hormonen na gebotst. Het is dus geen natuurlijke eisprong (anders zou je zwanger raken). De "nep" eisprong vind tussen 12-14 dagen voor je volgende menstruatie plaats. Ook al neem je dus de pil kun je een eisprong voelen." (http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-262045.html)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(ik slik zelf ook de pil en voel mijn 'eiersprong' ook, de dokter heeft mij toen ook verteld dat dat gewoon kan met de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt niet Yfke. Je probeert je gezicht te redden met fake informatie. Als je de pil slikt vindt er geen eisprong plaats. Het is geen ramp als je een verkeerd antwoord geeft, maar je reactie vind ik absurd.
Geen eisprong. Punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is YVke. Daarnaast zal ik contact opnemen met mijn huisarts voor het verlenen van ongeldige informatie. Dank u.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerlijk gezegd onmiddellijk een andere huisarts uitzoeken als die zulke bullshit verkoopt.....tenzij het een communicatiestoornis is geweest, of je hem verkeerd hebt begrepen of hij foutief heeft geprobeerd iets simpel uit te leggen. Nep-eisprong ; sorry, maar die bestaat echt niet.
Het enige neppe met pilgebruik is de nepMENSTRUATIE (onttrekkingsbloeding) , maar daar gaat geen 'nepeisprong' aan vooraf ; hooguit kun je zeggen dat je tijdens pilgebruik een soort 'nepzwanger' bent, waardoor je lichaam niet alles op alles zet om een (echte) zwangerschap te bewerkstelligen. Een pijn die lijkt op ovulatiepijn tijdens pilgebruik is dus wel degelijk een serieuze reden om verder te zoeken. Te vaak worden serieuze klachten (blindedarmontsteking, ontsteking van het kleine bekken, endometriose) afgedaan als 'het zal wel ovulatiepijn / menstruatiepijn zijn'. Er is echter nog één mogelijkheid - en daarom heb je van mij geen minnetje- : de pil werkt op verschillende manieren tegen zwangerschap, en één daarvan is het onderdrukken van de eisprong. Gaat dat op de een of andere manier een keer verkeerd (wat bijvoorbeeld met je hormoonspiegels te maken kan hebben-waardoor het bij zommige vrouwen bijna elke MAAND verkeerd gaat en de pil uiteindelijk wel minder betrouwbaar is), dan kan er wel degelijk een eisprong plaatsvinden (een echte, geen neppe), en dan moet er verderop in de pijpleiding een zwangerschap voorkomen worden, door de innesteling te verhinderen en het slijm in de baarmoederhals te verdikken zodat zaadcellen er moeilijker doorheen komen. (de andere twee van de drie 'pijlers' waarop de werking van de pil berust). Vooral met hele lichte pillen komt dat nog wel eens voor. Vandaar mijn reactie : als het GOED is, onderdrukt de pil de eisprong. Dat gaat echter niet in 100 % van de gevallen goed. Die eisprongen resulteren echter maar zelden in een zwangerschap, door de drievoudige werking van de pil. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/13925-menstruatie-perikelen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ marleen ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@marleen, misschien dat ik dan PMS en ovulatiepijn door elkaar aan het halen ben, maar lees ook op het internet meerdere mensen die er last van hebben. Denk dat ik mijn huisarts en gynacoloog gewoon blijf vertrouwen ;). maar dank jullie voor de zorgen, heb veel last van mijn vrouw zijn. ;) Maar, om on topic te blijven mijn antwoor dis nog steeds mogelijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het slikken van de pil VOORKOMT een eisprong. Geen eisprong => geen PMS, daarom slikken veel vrouwen de pil tegen menstruatieklachten.
Misschien heb je wel een blindedarm ontsteking .. probeer eens op de plek waar het zeer doet je vinger naar binnen te duwen en plotseling weg te halen. Als je dan het meeste pijn voelt zou ik echt even naar de dokter gaan. Blinde darm ontstekingen bij vrouwen gaan vaak langer ongemerkt op omdat er meer organen voor zitten dan bij mannen, en omdat vrouwen wel vaker pijn in die omstreken hebben en er vanuit gaan dat het menstruatiepijn is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zal best met je darmen te maken kunnen hebben,
Maar wat ik niet begrijp?in de tijd dat jij je vraag typt
maak je ook een afspraak bij de dokter,maak snel een
afspraak,pijn die je vreemd vind, daar moet je niet
mee blijven lopen.,
12 jaar geleden
Steken rechts in de onderbuik kan variëren van kramp, gastritus, liesbreuk, gevoelige eierstok (bij ovulatie en bij hele heftige pijn zou dit evt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen duiden) tot aan een 'gewone' blindedarmontsteking aan toe. Vraag het je huisarts, die kan meer vaststellen dan wij hier via het internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij kunnen allemaal hier gaan zitten gokken wat je wel of niet hebt... maar het allerbest is gewoon dat je je huisarts belt om een afspraak te maken natuurlijk. Laat een echte dokter er fysiek naar kijken. Alleen hij of zij kan je vertellen wat het is. Niet iemand via een computer/website.