is masturberen slecht voor je conditie?

is masturberen slecht voor je spieren? voor je rug? Bijvoorbeeld als je een keer per dag masturbeert...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
34.5K

Antwoorden (15)

zie bron.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Masturbatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wiki is geen betrouwbare bron..... Zo hou je mensen dom
Helemaal niet, kan krijgen de spieren weer "alle"' aandacht en gebruik je ze weer. Dus gewoon lekker doorgaan.

Toegevoegd na 1 uur:
kan = dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;) +1
Je schijnt er doof van te worden en je krijgt er haar van op je handen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zeg je ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt Hansv, je wilt niet weten hoe paranoide je wordt van de gedachte dat er binnen zou kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EN VAN N**K*N GA JE HARDER PRATEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die heerlijke fabels
Masseren is goed voor je lichaam
Ik vind het zelfs goed voor je!
1. Tijdens het sporten span je je spieren ook aan en vebrand je calorieen.
2. Als je niet kan slapen, masturbeer je jezelf en na het klaarkomen kan je heerlijk slapen ;)
3. Door je vaak te mastuberen, leer jij je lichaam (beter) kennen en kun je zelfs misschien beter tijdens sex met een partner de hoogte punt uitstellen. DUS je sex conditie gaat er dan (ook) op voorruit!

Toegevoegd na 56 seconden:
excuses voor de foute spelling etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Hedjran;

Het is in ieder geval niet slecht voor de spieren in je hand en pols. Als je echter door te veel handwerk last van je rug krijgt moet je eens een andere houding proberen.
En het is ook nog eens goed voor het spitsen van de oren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er een beetje aan hoe je er bij gaat liggen... Zorg dat je een rechte rug houd, dat is het beste.

Verder kan je als je het vaak doet wat spierpijn in ja armen krijgen. Maar net als bij alles; hoe vaker je het doet hoe minder last je er van krijgt. Ze raken er aan gewend...
En wissel een beetje af... anders word je ene arm dikker en gespierder dan de ander... valt zo op..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardstikke goed voor je conditie juist ; sex kost behoorlijk wat energie, en en passant train je ook nog een beetje je armspieren. Wel een beetje wisselen van arm af en toe, anders ga je er op den duur zo raar uitzien.

Eén keer per dag schiet niet op natuurlijk; je gaat ook geen marathon uitrennen met één blokje om per dag.

Kortom ; niet goed en niet slecht, zal weinig impact hebben. je wordt er niet blind van en niet doof en je komt ook niet in de hel, met een beetje geluk voorkom je een paar natte dromen, en raak je wat overtollige energie en agressie kwijt.

Alleen als je probeert zwanger te worden (nouja, je partner dan) is het verstandig steeds een dag of twee, drie over te slaan om de spermakwaliteit optimaal te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keer is wel wat weinig voor je conditie of ben je al 96?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha +1 LoL
Na de 7e keer wordt ik wel moe ja. Dus nou je het zegt.

Misschien moet ik dan toch meer trainen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je maar af en toe van hand wisselt is er niks aan de hand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is alleen maar goed voor je!
voor je humeur voor je ontspanning hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er de hele dag mee bezig zou zijn, lijkt het me slecht voor je conditie..

het lijkt in ieder geval wel ergens anders goed voor:
Vaak masturberen, vooral tussen 20 en 50 jaar, vermindert het risico op prostaatkanker op latere leeftijd, zo blijkt uit een onderzoek van de Australische Cancer Council Victoria. Het onderzoek vergeleek ruim 1000 mannen met prostaatkanker en 1200 gezonde mannen. Twintigers die meer dan 5 keer per week ejaculeerden hadden een derde minder kans om op latere leeftijd een aggressieve vorm van prostaatkanker te krijgen. Een mogelijke verklaring is dat zaadcellen een kankerverwekkend effect kunnen hebben op de zaadleiders. Dat kan worden verkleind door die afvoerbuisjes regelmatig door te spoelen door te ejaculeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zal wel niet anders zaten nu alle mannen in de wao met rugklachten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee absoluut niet.
je moet je zaad als man zijnde natuurlijk wel in topconditie houden he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je twijfelt of masturberen slecht is voor je conditie kan je beter gaan joggen met één hand in je broek.