is 4 jaartje een groot verschil of een klein verschil???

ik ben verliefd op een jongen van 24 en ik ben nu 28.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (22)

Nee hoor vooral niet op die leeftijd, wat wel een verschil 'kan' zijn dat hij iets minder ervaring, op allerlei gebied, zodat de gesprekstof wat te wensen over laat.

Maar het kan net zo goed dat hij verder is in zijn ontwikkeling dan iemand van 28 jaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
na ervaring komt heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 jaartje=klein verschil.
4 jaar kan een groot verschil zijn.
op jouw/jullie leeftijd is 4 jaar naar mijn mening geen groot verschil.
ik hoop voor jou dat die jongen ook op jou verliefd is en wens jullie in dat geval veel plezier en/of andere dingen die jullie leuk vinden.
13 jaar geleden
Nee hoor, lijkt mij niet. Vooral niet als hij ook verliefd is op jou.
Er zullen altijd mensen in je omgeving zijn die het wel een groot verschil zullen vinden, maar het gaat om jullie, niet om de buitenwereld. Dus als het van 2 kanten komt, of als je de sprong wilt wagen: veel geluk samen
13 jaar geleden
Nee, 4 jaar is niet veel. Maakt toch niks uit? Als je maar van elkaar houdt, daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je
Nee hoor, kan prima samen gaan.
Mijn zoon is ook 4 jaar jonger dan zijn, inmiddels sinds 5 jaar, vrouw en die hebben het heel goed samen!
(Ik ben 3,5 jaar ouder dan mijn man en al 38 jaar heel gelukkig samen!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet zo belangrijk. Als jij dol op hem bent en hij ook op jou, mag dat verschil dan een mooie relatie in de weg staan ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu eigenlijk pas dat het hier een relatie tussen 2 mannen betreft. Maar dan lijkt het mij evenmin van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor die 4 jaar tussen jullie is niet veel
zeker niet als het goed voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het kwa gevoel maar goed zit van beide kanten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me, vier jaar stelt niets voor. Het belangrijkste is dat jullie wel mentaal ongeveer gelijk moeten denken; jullie moeten je even oud voelen, bij wijze van spreken.
Ikzelf (14) heb een heel gelukkige en liefdevolle relatie gehad met een jongen die achttien was, en dat lukte perfect, doordat we mentaal ongeveer op hetzelfde niveau stonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
hey Gastje, je zegt "gehad" en het "lukte perfect" ?
niet zo heel perfect dan toch? of snap ik iets niet :-)
Als iemand 4 jaar is en die gaat om met iemand van 8 jaar is dit een groot verschil. Is de eerste persoon 64 jaar eb gaat die om met iemand van 68 jaar dan is het verschil miniem. Het verschil in leeftijd is dus zoals je het bekijkt en dit is dus ook minder belangrijk. Het belangrijkste is de klik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er om,of hij ook op jouw verliefd is! Het is slechts de liefde die telt, niet het leeftijdsverschil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt eraan voor jou is 4 jaar geen groot verschil maar bijvoord iemand van 11 en 15 dat kan echt niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem hoor. Mijn moeder is 3 jaar ouder als mijn vader en zijn al 41 jaar gelukkig getrouwd zonder problemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn in een relatie 4 jaren. Nee, helemaal normaal hoor en wie bepaalt trouwens wat te jong of te oud is. Dat bepaal je zelf. De anderen doen er niet toe. Als het voor die jongen van 24 jaar geen probleem is dan geniet gewoon lekker samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt mij op die leeftijd niet zo erg.
als je bijvoorbeeld een kind van 12 met een jongen van 16 neem, dan zijn de levenservaringen heel anders.

ik ken een stel daar zit 19 jaar verschil tussen. hij zat toen op zijn 19e in het leger terwijl zij nog "vloeibaar' was:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neevalt mee tussen mijn vriend en mij zit 7 jaar. En ookal heb ik 7 jaar op hem moeten wachten het loopt beter als ooit gehoopt. Het gaat erom hoe je bij elkaar past dan maakt een paar jaar niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat jullie beiden 'volwassen' zijn is het met jullie leeftijd geen groot verschil, want op deze leeftijd hebben jullie (meestal) de zelfde doelen(samen wonen, werken, evt verder studeren).

Stel jij was 18 en hij 14, ja dan zou het verschil groot zijn!
Maar dat komt gewoon door de ontwikkelingen die je door maakt als je jong bent.

Al was hij 24 en jij 34 dan nog kan het net. (maar dat is mijn mening!)

EN liefde heeft geen leeftijd!
(Tenzij je een 60 jarige man bent die verliefd is op een 13jarig meisje, maar dat ik een ander verhaal :P)

Ga er gewoon voor, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 jaar verschil is veel als bijvoorbeeld de een 14 en de ander 18 is, omdat dan de ontwikkeling op een heel ander niveau ligt. Op jouw leeftijd lijkt het me geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klein verschil .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dus??? Ik ben 47 mijn man 41....leeftijd zou geen verschil moeten maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi hoi,

liefde kent geen leeftijd, atans tot op zekere hoogte. Grote leeftijdsverschillen met 2 personen onder de 25 is vaak "raar". Je ziet dan volgens mij vaak een relatie tussen een minderjarige en een ouder persoon.

Hoe ouder je wordt hoe minder raar. Ik heb op dit moment een relatie met iemand van 15 jaar ouder. In het begin vond ik dit ook heel raar en moeilijk. Het heeft ook even geduurd voor ik het zelf echt kon accepteren, maar nu ben ik er helemaal aan gewent en weet ik niet beter dan dat wij "leeftijds genoten" zijn. We hebben de zelfde interesses, gedachten en passen goed bij elkaar, de leeftijd merk je niks van.

Het enige waar ik nog tegen aan loop is zijn vriendenkring. Ik ben een twintiger en sta nog aan het begin van mijn carriere. ik ben net moeder en hou nog van stappen ed. Zijn vrienden vinden mij maar jong en praten als oude wieven ( ik heb het voornamelijk over de vrouwen van zijn vrienden).

Ik denk dat je met 4 jaar verschil dit probleem niet zo zeer zal merken.

ik wens jullie veel plezier in de liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 jaar is geen verschil.er zijn voorbeelden van 20 jaar of meer en dat is ook geen probleem.het is maar net waar jij je lekker bij voelt.gewoon genieten van de ervaring.