Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Begin een beetje grieperig te worden,maar heb het gedaan zonder condoom slik wel de pil heb ik nu kans dat ik zwanger wordt?

wat ik weet is dat je pil alleen maar uitgewerkt kan zijn als je hem uitspuugd of met diarree

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je hebt ALTIJD kans om zwanger te worden, maar de kans is klein hoor. Als je je zorgen maakt kun je een testkopen en doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans dat je zwanger wordt heeft weinig te maken of je grieperig bent of niet. Tja het feit dat je het zonder condoom hebt gedaan, verhoogt natuurlijk de kans op zwangerschap wel zeer aanzienlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang er geen sprake is van diarree of overgeven, is de kans op zwangerschap zo goed als nihil, mits de pil correct gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn honderden vrouwen die ondanks goed slikken van de pil, door de pil heen zwanger worden. Het kán dus wel, en hierdoor vergroot je die kans dus wel als je het zonder condoom doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Mijn oma werd alleen maar zieker en zieker toen ze moest stoppen met roken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@viri, hoe moet ik precies 99,7% rijmen met 1 op duizend? Daarnaast is 1 op duizend, duizend op een miljoen dat zijn dus best een hoop gevallen per jaar. 99,7% zou zelfs 3000 op een miljoen zijn (per jaar). Of maak ik hier nu een aantal statische fouten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er ook bekend wat trouwens die foutmarge veroorzaakt? Is dit stiekem toch verkeerd gebruik/vergeten of zich niet goed realiseren dat koorts e.d. ook invloed hebben? Of is het meer een probleem met de hormoonhuishouding die niet altijd constant is?
Als je de pil regelmatig slikt, is de kans zeer klein dat je zwanger bent geraakt. Zonder condoom vrijen brengt wel een ander risico met zich mee: SOA's (sexueel overdraagbare aandoeningen).

Grieperigheid kan geen oorzaak zijn van zwangerschap, of je nou de pil slikt of niet. Gewoon veilig blijven vrijen en dan is de kans klein dat je zwanger raakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet niet wat zij verstaat onder grieperig. Symptomen van een zwangerschap zijn óók misselijk, vermoeid, hoofdpijn. Als iemand dat ineenkeer is, dan valt dat ook wel onder grieperig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dan is zij volgens jou dus zwanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje hoofdpijn beetje een volgevoel tussen me hoofd en neus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dan ben je gewoon wat grieperig, niks aan de hand verder. Maak je niet druk! Gewoon de pil blijven slikken. Beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Lavender, trek niet zo snel conclusies. JIJ zegt dat grieperig geen oorzaak kan zijn van een zwangerschap, maar dat is dus wel. Het kán zijn. Het móét niet.
Wanneer je je alleen grieperig voelt niet, dan ben je dus gewoon beschermt tegen zwangerschap. Als je wat je zelf al aangeeft hebt overgegeven of diarree hebt kan de werking van de pil verminderd zijn omdat de stoffen dan niet goed door je lichaam worden opgenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel, iedereen kan conclusies gaan trekken, maar ga gewoon even naar de drogist en haal een zwangerschapstest.. dan weet je of je zwanger bent of niet!

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding