kan je van voortijdige zaadlozing zwanger raken?

we hebben seks gehad zonder condoom maar voor dat (de jongen) klaar kwam haalde ik hem eruit, kan je hiervan zwanger worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien is het handig als je eerst wat weet voordat je daarmee begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ze slikt de pil, dus dan is de kans sowieso al een stuk kleiner
Ritsuka
12 jaar geleden
Pil beschermt niet tegen SOA's, hebben jullie daar op getest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag gaat over zwanger worden, niet over een soa..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En even ter correctie. We hebben het hier niet over een voortijdige zaadlozing maar over het fenomeen "voor het zingen de kerk uit gaan".
Ritsuka
12 jaar geleden
@Ytje: iemand extra informeren is altijd goed toch? Sommige SOA's zorgen voor onvrucjtbaarheid als ze niet behandeld worden. Nogal vervelend als je ooit nog wel zwanger wilt worden.

Antwoorden (7)

Ja dat kan ook. In voorvocht zit ook al zaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk. Je kan zelfs al van voorvocht zwanger worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat kan zeker.In elke zaadlozing en voorvocht zitten zaadcellen die een zwangerschap kunnen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ze slikt de pil, maar wel de aller lichtste die er is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze de pil slikt is die kans natuurlijk vele malen kleiner.
Maar je kunt dan wel enge ziektes oplopen als 1 van jullie die heeft.
Maar geen 1 voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar maar ik zou me niet veel zorgen maken als ze de pil slikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zeg dat dan eerder gast. Als ze aan de pil is, is ze voor 99% beschermt. Ookal is het de lichtste. Begrijp eerlijk gezegd niet, dat je deze vraag stelt als ze gewoon aan de pil is. Dan is er los van soa toch niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
/ook is het de lichtste die er is? we hebben (denk ik) allebei geen ziekte, dit was de eerste keer van ons allebei zonder condoom, maar denk je dat we een morning after pil moeten halen of dat we het hierbij moeten laten?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ze is al aan de pil, ik zou niet dubbelop met hormonen aan de gang gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het nu de lichtste is of niet. Het doet zijn werk. Wees niet bang. Tenzij ze pas een maand aan de pil is.
Uiteraard. Bewijs loopt genoeg rond op de aardbol

Echter je schrijft in een reactie dat ze de pil slikt. Als ze die goed en betrouwbaar neemt dan is de kans op een zwangerschap nihil. Maakt niet uit of het de lichtste of zwaarste pil is die bestaat. Dat heeft er niets mee te maken.

Echter...je kan natuurlijk nog wel heel gemakkelijk een seksueel overdraagbare aandoening oplopen. Wellicht eentje waar je onvruchtbaar van wordt..of zo'n lekkere druiper van krijgt...

Soa onderzoek is nu dus noodzakelijk. Volgende keer pil én condoom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Kleine toevoeging: alleen als ze de pil elke dag netjes slikt, en geen last heeft van diarree of braken of aan de antbiotica is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heeft ze niet, en ze slikt gewoon elke dag op tijd haar pil.
Ritsuka
12 jaar geleden
Dan is er dus niks aan de hand. Maar ik raad wel aan om beiden een SOA test te laten doen, gewoon om zeker te zijn.
Ja ook in voortocht zitten zaadcellen, dat is omdat dan de kans op zwangerschap toe neemt. Tenzij je 3 dagen voor je menstruatie en 3 dagen na de menstruatie en tijdens de menstruatie heb gevreen kan het geen kwaad ten minste als je regelmatig bent. Ook kan het geen kwaad als je de pil gebruikt, de pil houd innesteling tegen Ook al zit je midden in je ovulatie, je kan als nog niet zwanger zijn. Als je toch bang bent voor zwangerschap kan je de morning-after pil innemen, dat kan maximaal 72 uur na geslachtgemeenschap. Je kan altijd ook contact opnemen met de huisarts. Als je niet zwanger wil worden kan je na dit de pil gebruiken voor de zekerheid. En als het kan ook de condoom erbij, dat beschermt je tegen soa's

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik las net dat je de pil slikt, kan dus geen kwaad, voor de zekerheid kan je,je laten testen op soa's maar je bent dus niet zwanger want de pil houd in nesteling tegen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tenzij je een dag bent vergeten, dan is de pil pas betrouwbaar vanaf het volgende stripje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, van voorvocht kan je zwanger worden zoals je in andere antwoorden al leest. Het gebruik van de pil van haar kan die kans aanzienlijk verminderen maar niet 100% tegenhouden. Geslachtsziektes hou je er ook niet mee tegen. Het is voor jullie allebei de eerste keer zonder condoom las ik maar als jullie relatie beeindigd en jullie straks allebei een ander hebben kan het wel weer risico's met zich meebrengen.
Mijn advies....licht je eerst goed in voor je hieraan begint en niet achteraf. Het is een kleine moeite om even bij je huisarts te informeren over het gebruik van de pil en bij je drogist over condooms en de risico's zonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan je wel zwanger van raken. Dit komt omdat de jongen via zijn urinebuis ook een zaadlozing krijgt. Bij deze zaadlozing kunnen er altijd sperma cellen blijven zitten.
Een voortijdige zaadlozing is eigenlijk om deze sperma cellen weg te halen, de urinebuis schoon te maken dus. Daarbij komen dus ook de sperma cellen er uit, waar je weer zwanger van kan raken.