Kan je maagdenvlies scheuren door vingers?

Toen er altijd 1 vinger in zit was het geen probleem, geen bloed niks. Maar vandaag deden we 2 vingers, en toen kwam er wat bloed.. maar hij had wel beetje nagel wat wel scherp was, dus misschien is het alleen gescheurt? want het deed niet bepaald pijn ofzo, ik merkte pas later dat er bloed was en ik denk dat als je echt ontmaagd word je dat echt wel voelt, help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
66.5K

Antwoorden (7)

Ja, dat kan. Dit kan echter ook gebeuren tijdens het (hobbelen tijdens het) paardrijden.. (bijvoorbeeld he) maar het hoeft niet per se, t kan ook n klein wondje zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar voel je niets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat denken veel, sommige zijn er een beetje 'bang' voor, maae zo'n pijn doet dit echt niet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het geen pijn doet is bij iedereen verschillend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou net zeggen..ken er genoeg waar het geen pijn bij deed, maar ook genoeg die zeggen dat het super erge pijn deed. elk lichaam is anders dus daar kun je geen conclusies uit trekken hoor!!
Je maagdenvlies breekt erg snel. Zoals de vorige al zei ook door paardrijden. door bevrediging kan het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas denken veel jongens dat ze bij de eerste keer het maagdenvlies met kracht moeten doorboren. Daardoor is de mythe ontstaan dat ontmaagding pijnlijk is en dat er altijd bloed bij vrijkomt, terwijl het op die manier eigenlijk een brute verkrachting is. Geen wonder dat het pijn doet...

Hoogstwaarschijnlijk is door het vingeren inderdaad je maagdenvlies een stukje verder ingescheurd. at kan door vele oorzaken, zoals tampongebruik, paardrijden, fietsen, onderzoek door de dokter etc.

Over het maagdenvlies doen een aantal hardnekkige mythen de ronde:
1. Het hymen is een vlies.
2. Een intact hymen bewijst dat er sprake is van een maagd.
3. Het hymen scheurt áltijd bij de eerste coïtus, met bloedverlies tot gevolg.
4. Na onderzoek van het hymen kan een arts een schriftelijk bewijs van maagdelijkheid afgeven.
5. Onderzoek van het hymen kan bij verdenking van een zedenmisdrijf seksueel misbruik bevestigen of uitsluiten.

Geen van deze beweringen is juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij toch iets open gehaald heeft met zijn nagel. Het is allemaal zacht weefsel dat makkelijk bloed.
niks ernstigs.
Wbt de ontmaagding ( 1ste penetratie met penis): een goede ontmaagding doet juist geen pijn. de pijn komt door dat het meisje niet nat genoeg is of verkrampt is.

Er wordt vaak gesproken over sex wanneer de penis in de vagina gaat. en de eerste keer wordt dan de ontmaagding genoemd. Maar wat jullie nu al doe is eigenlijk ook al sex. je bent met elkaar bezig op een sexuele manier.
Dus aangezien je al pentratie hebt gehad door iets, kan je dat je technische ontmaagding noemen. en nu mag je zelf bekijken wat jij je persoonlijke ontmaagding noemt.
Want zoals mn voorgangers al schrijven. het maagdenvlies doorboren is een mythe.
Doe het wel safe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan door vingers komen maar ook door een val. Veel meisjes breken hun maagdenvlies al als ze klein zijn doordat ze op de stang van hun fietsje vallen.
Bij mij was het vlies heel dik. Ik kon ook geen tampons dragen omdat die gewoon werden terug gedrukt. Mijn man voelde tijdens de eerste keer ook weerstand en hij kon niet verder erin. Toen heb ik gezegd druk maar door. Toen knapte hij pas. Deed aardig zeer en er kwam wat bloed en velletjes uit maar toen heb ik daarna nergens meer last van gehad. Kon gewoon vrijen en tampons dragen. Het kan dus wel zeer doen. Maar het hoeft niet. Het ligt eraan hoe dik je vlies is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al verteld is in de eerdere reacties kan het maagdenvlies op vele manieren scheuren. En ja meestal doet dit geen zeer en komt er wat bloed vrij. Dus nee tijdens een "echte" ontmaagding voel je meestal geen pijn of een lichte pijn (Als het echt veel zeer doet speelt daar vaak de spanning en onervarenheid een rol in).

De kans dat hij echter wat ander weefsel met zijn vingers gesneden heeft is stukken groter.

Omdat het maagdenvlies gemakkelijk met andere bezigheden kan scheuren is ontmaagding niet op deze manier vast te stellen. Wel zou je kunnen vragen aan de dokter of je maagdenvlies nog in tact is om het heel zeker te weten maar dit is wellicht een beetje overbodig. Voor het gevoel is (voor de meeste mensen) ontmaagding pas wanneer een jongen jou voor de eerste keer met zijn penis gepenetreerd heeft.

Voor alle volledigheid. Het maagdenvlies is geen vlies maar een "randje" weefsel rond de ingang van de vagina. Dit kan alleen opgerekt worden of inscheuren. Maar het is dus geen vlies waar men "doorheen" kan prikken.

Kortom, het is moeilijk te zeggen wat er gebeurt is. Het maagdenvlies kan dus wel gebroken zijn maar de kans is redelijk dat hij met zijn nagels wat ander weefsel beschadigd heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maagdenvlies is bullshit.
T zijn kleine hobbeltjes zegmaar,
en als een jongen daar met zn penis door heen gaat,
kan t scheuren. Een maagdenvlies is eigenlijk geen vlieg ;)
En zeg niet dat wat ik zeg bullshit is, zoek t maar op.