Hoe weet je of je aan SM doet of niet?

Ik vraag me een geruime tijd af, wanneer er nou sprake is van sm. Is dit wanneer je elkaar pijn doet tijdens de sex? Als je doet aan bondage of is het alles bij elkaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Hoi Lifire,

Bij SM beleef je seksueel genot aan het ontvangen of het aandoen van pijn.

Als jij je partner pijn doet tijdens de seks, of pijn ontvangt en hier seksueel genot uit kan putten, dan doe je inderdaad aan SM.

Meestal wordt er gesproken van BDSM.
B/D: Bondage and Discipline
- Bondage: Vastbinden/vastgebonden worden
- Disipline: Gehoorzaamheid, veiligheid en respect.

D/S: Dominance and Submission
Het uitoefen van of zich onderwerpen aan macht.
De dominate wordt vaak 'dom' genoemd en de onderdanige 'sub'.

S/M: Sadism and Masochism
- Sadisme: Plezier in het geven van pijn/vernedering, oftewel de dominante rol spelen.
- Masochisme: Plezier hebben in het ontvangen van pijn/vernedering is weggelegd voor de sub. De sub is masochistisch en kickt er op/verlangt er naar om door een Dom aangepakt te worden.

Ik zou je (u) willen doorverwijzen naar de volgende site, waar meer informatie over (BD)SM te vinden is:
http://www.bdsm-info.nl/indexbdsm.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het meest duidelijke antwoord op de vraag van de vraagsteller, +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Nymf!

Andere antwoorden (3)

Wanneer je pijn gebruikt, met het doel om de opwinding te vergroten, dan doe je aan sm.
Het kan natuurlijk in hevigheid verschillen. Van een tik op de billen tot compleet met zweepjes tepelklemmen en wat je al niet kan verzinnen.
Bondage is een andere tak, maar kan goed samen met sm.
Bondage richt zich ook meer op het psychische vlak dan op echte pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is sadomasogisme niet ook macht naast pijn doem voor opwinding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijn gebruiken kan zowel geven als ontvangen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar jij op doelt Jef666 is BDSM denk ik. BD: Bondage en Discipline, DS: Dominantie en Submissie, SM: Sadisme en Massochisme
In de volksmond is BDSM beter bekend als SM. Het is een spel waarbij 1 persoon (soms meerdere personen) macht uitoefent (sadist) over 1 of meerdere personen (masochist). Vaak gaat dit gepaard met bondage door middel van touw, tape, leer en werktuigen. Maar dit hoeft echter niet altijd. Hoever het spel gaat en waar de grenzen liggen wordt vooraf afgesproken. Tevens wordt er een codewoord/ stopwoord afgesproken zodat het spel afgeremd kan worden of acuut wordt gestaakt, als een grens toch wordt overschreden. Bij BDSM is vertrouwen zéér belangrijk omdat men, in sommige gevallen, geen zeggenschap meer heeft over wat er met zijn of haar lichaam gebeurt. Het belangrijkst is dat alles geheel vrijwillig gebeurd. BDSM is erg omvangrijk en kent veel vormen en soorten.

De sadist is de baas in het BDSM spel en kan straffen en pijnigen. Hij of zij bepaald wat er gebeurd en hoe ver het zal gaan, binnen de vooraf gestelde grenzen. Een goede sadist houdt zich zelf in de hand en weet duidelijk waar de grenzen liggen. Hij of zij neemt alle verantwoordelijkheid voor de gezondheid van zijn sub en zorgt dat deze geen blijvend letsel overhoud aan het spel.

De masochist is de onderdanige persoon. Deze raakt opgewonden en geniet ervan als iemand anders macht heeft over hem of haar. Masochisten zijn regelmatig hun meester ongehoorzaam om op deze manier bestraft te worden. Het hoeft echter niet altijd te beteken dat deze persoon ook automatisch van pijn houdt, bestraffing kan ook zonder pijn. Zoals vast geketend worden of voor straf in een hoek moeten staan.

Vaak wordt gedacht dat BDSM en seks sterk met elkaar zijn verweven. Toch is dit niet altijd het geval. Veel mensen genieten juist van het spel zelf en willen absoluut geen seks. Voor hun zijn BDSM en seks twee aparte dingen die niet samen gaan.
Er zijn ook liefhebbers waarbij het juist wel om seks draait, denk bijvoorbeeld aan rapeplay. Door de vele vormen van BDSM is de behoefte aan seks sterk verschillend per situatie en persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede, uitgebreide uitleg. +
Kristal
12 jaar geleden
Nou, dat is een uitleg waar je wat aan hebt!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel. :-)
Je doet aan SM als je plezier hebt in het aandoen van pijn (sadisme) en plezier in het hebben en onderdrukken van pijn (masochisme). Het is een combinatie van allebei, waarbij heel vaak (maar niet persé) 1 onderdanig is en de ander overheersend.
Het kan eenvoudig (en ook liefdevol) door kneepjes en tikken op de billen en haren trekken.
Maar ook heftiger zoals slaan, stroomstootjes, vastbinden en slaaf/meester spelletjes.
Er zijn heel extreme vormen (en ook heel gevaarlijk) zoals wurgsex en het oprekken van lichaamsopeningen en buikstompen enzo.
Eén ding bij SM is in ALLE gevallen belangrijk: je moet het ALLEBEI willen, en als je het deelt, is het een vorm van liefde.