Waar kan ik anti biotica halen? Ik denk dat ik een soa heb en zag op internet dat hij te bestrijden is met anti biotica, Lees beschrijving

Me ouders zijn tegen sex voor het huwelijk dus kan ik zij het niet vertellen,
En ik ben nog geen 16 dus kan niet zonder dat ze het weten naar de huisarts!
Dus kan ik oor zonder resept anti biotica krijgen!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoho, geen antibiotica gaan scoren zonder doktersrecept. Dat gaat fout!
Kimath
12 jaar geleden
Zorg voor een volgende keer dat je goed voorgelicht bent over SOA's (en ook zwangerschap), zodat je een dergelijke situatie kunt voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor jouw gevoel een SOA is kan ook een blaasontsteking zijn.
Gewoon ff naar de huisarts en voortaan veilig vrijen en een goede hygiene betrachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antibiotica halen zonder dat je zeker weet dat je iets hebt is ook niet echt handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Syfilis denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest voorkomende SOA's zijn chlamydia waar je doorgaans erg weinig van merkt (te behandelen door eenmalig 2 pillen te slikken), genitale wratten (niets aan te doen) en gonorroe, de bekende druiper die meestal wel opvalt en te behandelen is met 1 injectie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soort korstje op me penis,
En de achterkant van me penis is donkerder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx zal wel naar de GGD gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pasca96l: het klinkt mij als leek niet als alarmerend in de oren, maar laat er maar even naar kijken, dan weet je het zeker en ben je misschien al gerustgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pasca96l: Ga even naar soatest.nl, daar kun je heel makkelijk de dichtstbijzijnde SOA-poli vinden, zie:
http://www.soatest.nl/#/vind-een-soapoli
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annigje: dat wist ie al ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd of het al gelukt is een afspraak te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heb alleen nog geen uitslag komt morgen

Het beste antwoord

Eerst zal vastgesteld moeten worden OF je een SOA hebt en zo ja welke.
Daarvoor moet je naar de huisarts (die je ouders niets mag vertellen) of je kunt anoniem een test laten doen bij de GGD in jouw woonplaats of een grote stad in de buurt.
Mocht het een SOA zijn, dan krijg je vanzelf de medicatie die je nodig hebt; mocht het iets anders zijn, krijg je ook de juiste behandeling (als je bij de GGD bent geweest en het is geen SOA maar je klachten houden aan, dan kun je alsnog naar de huisarts, dan zeg je tegen je ouders gewoon dat je buikpijn hebt of zo).
Antibiotica is NIET zonder recept te verkrijgen - juist omdat je eerst moet weten waartegen die nodig is en dan welke soort je nodig hebt. Het is geen paracetamolletje, je moet antibiotica echt alleen gebruiken als je het nodig hebt.
Dus hup, op naar de huisarts of GGD, en koop onderweg ook een voorraadje condooms, die kunnen veel ellende voorkomen...

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog iets: als het een SOA is, vergeet dan niet iedereen te waarschuwen met wie je seksueel contact gehad hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx ik ga morgen wel naar de GGD heb ik daar trauwens een afspraak voor nodig?
En hoe doen ze die test
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie hier voor hoe die tests gaan: http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_soas/soatest http://www.soatest.nl/#/vind-een-soapoli daar kun je zoeken voor een plek in jouw omgeving
Een afspraak maken is altijd beter, dan kom je niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou er wel rekening mee dat je ouders een nota zullen krijgen waar de eventuele benodigde medicijnen op staan i.v.m. de eigen bijdrage en misschien staat er ook wel het bezoekje [onderzoek] van de GGD bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bezoekje aan de GGD is anoniem, dus dat kan nooit op de nota komen.
Medicatie: valt onder het basispakket en wordt dus niet in rekening gebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons wel hoor want de eerste 170,- zijn voor eigen rekening waaronder ook de medicijnen vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje jij had het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

Je kunt gewoon naar de huisarts, hij/zij heeft geheimhoudingsplicht en mag niks doorvertellen. Op een andere manier kun je geen antibiotica krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Precies, enige manier om erachter te komen welke je moet hebben, en veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op school leren we dat de dokter het moet melde bij de ouders tot je 16e?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot 12 vertelt de huisarts alles, 12-16 beslist de huisarts, 16+ bepaal je zelf.
Je kan ook naar de ggd-arts, die kan je onderzoeken en antibiotica voorschrijven als het nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je ook via de GGD site vragen stellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik niet, maar bedenk dat een slordige diagnose erger is dan een bezoekje aan een dokter. Je bent niet de eerste die (mogelijk) een soa heeft.
Beste is idd gewoon even een afspraak met je dokter of ggd.. Wacht er vooral niet te lang mee van sommige soa's kunnen zowel man & vrouw onvruchtbaar worden...
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij dokteronline.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1) recept vereist -> hoe kom je daaraan? Inderdaad, via een ARTS die je fysiek gezien heeft
2) hoe zou je weten OF er antibiotica nodig is en zo ja welke? Niet online!