Hoe verhelp je tijdens de sex het niet meer krijgen van een erectie?

Ik ben 21, mijn vriendin 19. We hebben nu een aantal maanden een relatie. De sex is goed en fijn, alleen heb ik de laatste tijd last van het niet krijgen van een erectie. Ik voel me weldegelijk aangetrokken, krijg een erectie als ze me streelt, oraal bevredigd etc. Maar zodra we het gaan doen, verdwijnt mijn erectie soms.. Ik moet zeggen dat het wel even duurt voordat mijn penis in haar vagina zit, misschien dat dat me zenuwachtig maakt en daardoor de erectie verdwijnt. Ik kijk porno, masturbeer 2 keer gemiddeld per dag. Ik vraag me af of dat er misschien mee te maken zou kunnen hebben. We hebben langer voorspel gedaan, helpt wel iets maar niet direct veel. In mijn vorige relaties heb ik er weinig tot geen last van gehad. Het begint me nu op te vallen en vind het zelf erg vervelend. Mijn vriendin geeft aan het midner erg te vinden en zegt dat het vanzelf wel goedkomt. Ik ben misschien te gefocust op dat het goed moet gaan. Verder heb ik geen idee!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een van de oorzaken is waarschijnlijk angst dat het gebeurt. Je vriendin heeft gelijk: als je er minder mee bezig bent, komt het waarschijnlijk vanzelf goed.
Er zijn nog zo veel meer manieren om haar (en jezelf) te plezieren.
Have Fun!
Ritsuka
12 jaar geleden
Het is een psychisch probleem, niet zoveel focussen op presteren en het zal beter gaan.

Antwoorden (3)

Je zou kunnen proberen wat minder te masturberen dan is de opwinding wat hoger.
Je geeft aan dat het een tijdje duurt voordat je in haar vagina zit als jullie proberen dat wat vloeiender te laten verlopen.
Probeer standjes waarin jij wat meer gestimuleerd wordt.
Ook belangrijk is dat je er niet teveel over nadenkt.
En als dat allemaal niet helpt kun je middelen als kamagra/viagra proberen.
Een bezoekje aan de huisarts kan natuurlijk ook geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het stijfworden op zich geen probleem is (en gezien het masturberen is dat het geval) heeft viagra weinig zin.
Gewoon weer lol in seks hebben, en niet focussen op (gefrustreerd raken door) penis-vagina contact is hier het magische recept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@adrieK; natuurlijk is dat het mooiste lol in sex hebben als dat werkt.
Viagra/Kamagra zijn ook alleen een hulpmiddel en geen wondermiddel.
Maar om even over de frustratie heen te komen wel een goed middel.
Het wordt trouwens ook gebruikt door mannen die totaal geen erectie problemen hebben maar deelnemen aan "langdurige sexuele activiteiten" met 1 of meerdere partners.
Ieder is anders en wij kunnen niet zien hoe de vraagsteller in zijn vel zit en er mee omgaat of er iets lichamelijks is of geestelijk een drempel heeft.
Gezien zijn leeftijd mag het krijgen en houden van een erectie geen probleem zijn en blijf ik bij mijn advies probeer eens wat mogelijkheden en schroom niet even een arts te raadplegen. Hoe langer het duurt hoe frustrerender het wordt.
Als je er teveel mee bezig bent wordt het een vorm van faalangst. Je bent hiermee niet alleen. Lees de ervaringen van anderen in het bijgevoegde forum. Daarin wordt aangeraden om 1 of 2 pintjes bier te drinken voor het vrijen. Op die manier ben je meer ontspannen en verdwijnt wellicht ook je faalangst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Het kan helpen, maar teveel alcohol is weer averechts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar dat wordt ook niet aangeraden in mijn antwoord.
Focus niet op wat er niet lekker loopt. Dat stimuleert alleen maar je onzekerheid. Stel voor jezelf vast waar je wél zeker van bent en concentreer je daar op.

Ga niet denken in de aanloop naar de seks (dat leidt tot jouw faalangst). Maar proberen te voelen en te ervaren. Geef bij jouw vriendin aan wat je daarvoor nodig hebt. Bijvoorbeeld: TV uit, ontspannen op de bank of in bed, wel praten (hoe of over wat?) of niet praten. En als je even een opkrikker nodig hebt voor je zelfvertrouwen denk dan terug aan eerdere goede sekservaringen.