Hoe vraag je aan je moeder of je de pil mag slikken?

Ik heb een vriend al een maand en een week, Wij hebben al super veel gezoend enzo en willen verder gaan, alleen ik slik de pil nog niet. Hoe moet ik nou aan mijn moeder vragen of ik de pil mag slikken? ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken kan iemand mij helpen?

xx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (13)

Je vraagt aan je moeder of ze even mee wil komen naar een apart plekje.
Als ze weet dat je een vriend hebt is het makkelijk en zeg je gewoon en zelfverzekerd dat je de pil wil gaan slikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag aan je moeder of alleen een condoom voldoende is (want die ga je zowiezo gebruiken om soa te voorkomen), of dat ze je aanraadt om de pil erbij te gebruiken. Als je oud genoeg bent hoef je het niet te vragen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minnen vind ik toch een beetje Jammerrr.. de vraag een beetje omzeilen is een goede inkopper. +
Lieverd, ik ben een moeder van 2 dochters (inmiddels oma) en mijn dochters hebben het gewoon gevraagd en gekregen.
Niet bang zijn om het te vragen, moeders zijn begripvoller dan je denkt en veel banger om te jong oma te worden, dan hun dochter aan de pil te helpen.
Voor je de vraag stelt, moet je van jezelf wel zeker weten dat je verder wilt gaan dan alleen maar zoenen.
Veel geluk en liefde met je vriendje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gezegd! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Emma bedankt, ik las net een gesloten vraag van je en dat van die Truckersdag klopt, ik woon vlakbij Assen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een lief antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marjoleintje en Jurgen, dankjewel!
Als je er aan toe bent om verder te gaan dan zoenen moet je proberen met je moeder(of vader) daar over in gesprek te gaan. Vaak is het fijn als je dan met iets bezig bent, zoals bijv. de afwas , tijdens een autorit of s'avonds bij je op de rand van je bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je beter niet aan je vader vragen, die zijn er over het algemeen niet zo blij mee :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zie jij denk ik verkeerd, meisjes blijven over het algemeen altijd papa's kleine meid. Maar ze worden net zo graag betrokken als de moeders. Bovendien praten vaders ook met de moeders dus horen ze het toch wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ prima antwoord, vader mag er best bij betrokken zijn.
Je hoeft het niet per se aan je moeder te zeggen, aangezien de huisarts zwijgplicht heeft. Wat je ook kunt benadrukken als je het per de tegen je moeder wil zeggen, dat het je vooral gaat om feit dat je dan regelmatig en minder erg ongesteld bent, zeg er desnoods bij dat paar van je vriendinnen ook aan de pil zijn, helpt altijd. Dat het je om de seks gaat, hoef je dus niet te benadrukken.

Overigens is het condoom ook een goed genoeg anticonceptiemidd. Al helemaal als je vriend misschien een Soa heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet het smoesje ophangen dat ze aan de pil wil vanwege de regelmaat van haar menstruatie. Het beste is om gewoon eerlijk te zijn en tegen haar moeder te zeggen; Mam ik heb een vriend en ik wil graag aan de pil voordat we besluiten om verder te gaan dan alleen maar zoenen en erbij zeggen dat je wel weet dat er ook nog een condoom aan te pas komt ter extra bescherming i.v.m. een eventuele soa. Eigenlijk hoeft ze niet eens eerst naar haar moeder om het te vragen zoals jij ook al aangaf want ze is 16 en mag hierover zelf beslissen,maar voor de goede verstandhouding is het beter om het eerst even tegen haar moeder te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch juist heel mooi om als moeder betrokken te worden en je dochter te steunen en te begeleiden. Zo hoort het volgens mij te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je adviseert een dochter om tegen haar moeder te liegen over iets heel normaals, we leven in 2011
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat adviseer ik helemaal niet. Aan haar vraag kan ik al opmaken dat ze er blijkbaar moeite mee heeft over seks te praten en dus over de pil met haar moeder. Ik had haar voor hetzelfde geld kunnen adviseren hoe ze het best met haar moeder over seks kan praten, maar dat lijkt me onzin. Zij kent haar moeder het best en weet dus heel goed hoe ze daarover het best kan beginnen.
Ik geef haar dus de optie om het vanaf een andere kant te benaderen. Niks liegen: wie wil er nou niet een regelmatige cyclus en minder zwaar bloeden?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eehm.. sowieso ook de pil gaan slikken, condoom kan scheuren, etc.
Je kunt gewoon naar de huisarts gaan om te vragen naar de pil.. in principe hoeft je moeder dat helemaal niet te weten.. maar als je het aan haar wil vragen,.. Tsja, ik weet niet hoe jou moeder erop reageert, maar ik denk dat jouw moeder liever heeft dat jij aan de pil gaat, dan dat ze straks heel snel oma word, want ik neem aan dat jij nog vrij jong bent,.. en je kunt toch ook zeggen dat het je verstandig lijkt om aan de pil te gaan, niet omdat je nu al sex wil, maar voor het geval je er in de toekomst wel aan toe bent,.. de pil werkt ook niet direct voor de volle 100% als je hem net slikt,.. dus sowieso ook condoom gebruiken in het begin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste is om met je moeder toch open te zijn en het eerlijk te vertellen. Als je alles eerlijk verteld tegen je moeder dan zal je relatie ook versterken en dan zal je moeder minder moeite hebben met het accepteren van dit soort grote keuzes in het leven.
Moeders kunnen het beste advies geven over dat soort onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht gewoon het moment af dat je met je moeder alleen bent en leg uit dat je een vriendje hebt en bang bent dingen te doen waar je achteraf spijt van hebt en dat je dingen liever voorkomt dan dat het moet genezen. "Daarom mam zou ik graag aan de pil willen, mag ik daarvoor een keer naar de huisarts gaan?"Dat lijkt mij de enige echte manier. Ja heb je, nee kun je krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon vragen, en een goede reden hebben. Bv. "Ik wil niet zwanger worden". Hebt het er gewoon over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet natuurlijk niet hoe oud jij bent, maar ik vind wel dat de enige an wie je het MOET vragen je huisarts is. het is jouw lichaam en jouw seksualiteit en de enige die daarover iets te zeggen heeft dat ben je toch echt zelf.

Toegevoegd na 58 minuten:
iemand melde me net dat je 16 bent. volgens mij is dat oud genoeg om zelf te beslissen. je mag dus ook zelf beslissen óf je het je moeder moet vragen of niet. hangt ook af van de band die je hebt met je moeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ze heeft 3 dagen geleden in de reactie onder de vraag gemeld dat ze 16 is.
Mam, mag ik de pil slikken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dat probleem ook snap dat je het ongemakkelijk vind maar je kunt het 't beste gewoon vragen.. Het is sowieso fijner, want je weet precies wanneer je ongesteld word en hoelang het duurt. Geef meerdere redenen op zodat het niet zo lijkt alsof het echt om de seks gaat. Pas als ze erom vraagt zeg je gewoon dat het er wel aan zit te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg tegen je moeder dat je alvast de pil wil slikken, dat je dan aan de pil kan wennen, voor als je er klaar voor bent. Zo heb ik het ook gezegd. Succes.