Waarom heet het French kissing als wij Nederlanders het ook doen?

Is het anders dan de tong zoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (2)

Het is hetzelfde als tongzoenen en heet waarschijnlijk french kiss, omdat begin van de twintigste eeuw de Fransen als meer passievol gezien werden in hun liefdesbetuigingen. Vandaar dat intiem kussen met gebruik van je tong french kissing genoemd werd en wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een French Kiss is een tongzoen. In Nederland gebruiken we beide benamingen door elkaar.

Omdat de Fransen al in de 20e eeuw al de reputatie hadden van romantische en liefdevolle liefdespartners noemen we de kus waarbij de tongen elkaar raken een French Kiss.

Voor de French Kiss werd het ook weleens een Florentijnse Kus genoemd.