Ik ben ongesteld. Het is vandaag mijn eerste dag en mijn vriend is in me klaar gekomen. Zonder condoom, heb ik nu kans dat ik zwanger word?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De kans op een zwangerschap door seks tijdens de menstruatie is érg klein, maar het is niet uitgesloten. Als je een vroege eisprong hebt, bijvoorbeeld bij een onregelmatige cyclus, en het sperma overleeft net wat langer dan gemiddeld, dan is het niet onmogelijk. Een zéér kleine kans dus. Er is ALTIJD een kans op zwangerschap wanneer je seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen. Natuurlijk is de kans kleiner wanneer je in elk geval niet vrijt op de dagen waarvan je zeker weet dat je vruchtbaar bent, maar dat soort rekenmethodes of natuurlijke methodes zijn lang niet zo veilig als de pil of een condoom. Als je dus niet zwanger wilt worden, moet je je óf onthouden van seks, óf voorbehoedsmiddelen gebruiken. Toegevoegd na 9 minuten: Ik zie dat je onlangs een vraag stelde over de morning-afterpil, die je nodig had gehad omdat je onveilige seks had gehad. Niet vervelend bedoeld, maar is het niet tijd om condooms te kopen, of met je huisarts te gaan praten over bijvoorbeeld de pil, of andere anticonceptiemethoden? Binnen een vaste relatie vinden veel mensen het fijner om geen condooms te hoeven gebruiken, dat snap ik ook helemaal. Maar er zijn genoeg andere manieren van anticonceptie, en er zijn zélfs manieren waarbij je jarenlang nergens aan hoeft te denken, zoals bij een spiraaltje of implanon (anticonceptiestaafje in de arm). Dus als je een paar keer onveilige seks hebt gehad omdat er niet op tijd aan denkt om maatregelen te nemen, zijn er echt wel methoden te vinden die geschikt zijn, en die je wél beschermen tegen een ongewenste zwangerschap.

Als je ongesteld bent kun je NIET zwanger worden. Toegevoegd na 1 minuut: En voortaan dus weer gewoon een condoom gebruiken en denk ook eens aan de pil. Toegevoegd na 2 uur: Een toevoeging voor al die mensen die denken aan een zwangerschap tijdens de menstruatie: bij een menstruatiecyclus van 21 dagen vindt de ovulatie dagen NA de eerste menstruatiedag plaats en jij zit pas op de eerste. De kans dat jij zwanger kan worden op de eerste dag van je menstruatie is kleiner dan dat je zwanger wordt als je goed de pil gebruikt. Bij een menstruatie die lang duurt EN een korte cyclus EN langlevende zaadcellen zou je zwanger kunnen worden van gemeenschap tijdens de ongesteldheid maar die kans is te verwaarlozen (en jij zat op je eerste dag).

De kans dat je tijdens je menstruatie zwanger wordt is praktisch onmogelijk. Een zwangerschap kan alleen ontstaan tijdens een ovulatie (eisprong). Een ovulatie vindt bij een regelmatige cyclus van 28 dagen meestal zo’n 14 dagen na je de eerste dag van je menstruatie plaats. Het eitje wat na de ovulatie vrijkomt, is slechts 24 uur bevruchtbaar. Sperma daarentegen, leeft gemiddeld twee dagen met een variatie tot acht dagen. Als het eitje niet door het zaad bevrucht wordt en er dus geen zwangerschap is opgetreden, wordt deze tijdens de volgende menstruatie door het lichaam uitgestoten.

Ja dat is een mogelijkheid. ... Dat het niet zou kunnen of dat de kans zeer klein is, is een fabeltje... Het is altijd mogelijk dat een eisprong plaats vind. Zelfs al ben je zeer regelmatig kan het altijd zo zijn dat je onder invloed van van hormonen toch een eisprong hebt. Dus gebruik altijd een condoom of gebruikt de pil.!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100