Hoe komt het dat er een beetje bloed in mijn onderbroek zit na de seks?

ik heb twee dagen geleden voor de eerste&tweede keer seks gehad met mijn vriend, maar nu zit er soms wat bloed in mijn onderbroek, maar ik moet nog lang niet ongesteld worden. ook zat er bloed op zijn lakens. ik heb er dus niet veel ervaring mee en maak me een beetje zorgen. is dit normaal of moet ik als het langer aanhoud naar de dokter? zijn we te ruw geweest en kan ik een wondje hebben, en geneest dat dan wel?

12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Dat bloed komt waarschijnlijk doordat het maagdenvlies gescheurd is dus daar hoef je je geen zorgen om te maken..Bij heel veel meisjes komt er dan bloed mee maar dat gaat vanzelf weer over :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar dat bloed vaak maar een beetje, en zeker niet dagen.
http://www.rutgershuis-oost.nl/maagd.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen bloedt t een beetje maar er zijn altijd uitzonderingen. Bij mij was het toen één groot bloedbad en heeft dat heeft dagen geduurd...
Het kan zijn dat je wat droog was voor en tijdens de sex. Hierdoor kan de huid wat kapot gaan van binnen. Niks ernstigs. Om het te voorkomen zorgen, dat je vochtig bent, voordat hij in je komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd; je bent ontmaagd :-)
Bij sommigen komt er niet of nauwelijks bloed, bij anderen lijkt het wel alsof je menstruatie begonnen is, zo veel. Bij jou blijkbaar dus een klein beetje bloed. Niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Xilu,

Maak je absoluut geen zorgen!

Ik denk inderdaad dat het komt doordat je maagdenvlies wat ingescheurd is (dit noemen ze het breken van het maagdenvlies en komt vaak voor tijdens de eerste keer(en) seks. Officieel ben je nu dus inderdaad ontmaagd.

Het kan natuurlijk ook een wondje zijn aan de binnenkant van de vagina omdat je daar net iets te ruw bent geweest. Ook dit is helemaal niet erg en zal over een paar dagen genezen zijn.

Doe het de komende dagen even rustig aan met de seks. Als dit echt nog lang aanhoud (b.v. tot eind volgende week) dan zou ik voor de zekerheid even naar de huisarts gaan. Zelfs dan zal het niks ernstigs zijn maar het wondje zal dan moeite hebben met de genezing. De dokter kan je hierbij helpen.

Veel succes (en plezier) :-) !