Hoe weet ik zeker dat ik seks kan hebben zonder condoom en toch beschermd ben tegen een zwangerschap?

ik slik al 3 maanden de pil (ik vergeet hem nooit)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (7)

100% zeker weet je het nooit. Maar als je trouw de pil slikt, op elke dag ongeveer dezelfde dag, is de kans wel heeeeeel klein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je 3 maanden de pil slikt en je vergeet hem nooit, je geeft ook niet over en hebt geen diaree, dan kun je vertrouwen op de pil, je bent beschermt tegen zwangerschap, maar niet tegen geslachtsziekten.

Toegevoegd na 11 uur:
Je moet natuurlijk ook de bijsluiters lezen van andere medicijnen, soms vergeten ze bij de apotheek het stickertje op de doos van bijvoorbeeld antibiotica te plakken, dus vraag het bij twijfel altijd even na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je de bijsluiter lezen. Meestal is het zo dat als je het weet, binnen 12 uur nadat je die pil had ingenomen, neem je een andere (reserve) pil in, maar volgensmij is dit per week verschillend. Lees dus goed de bijsluiter.
De werking van de pil wordt wel wát minder..maar ik denk niet zo drastisch veel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het 'gevaar' bij diarree en/of overgeven is dat de werkzame stoffen niet worden opgenomen in het lichaam, simpel weg omdat de pil door de diarree of het braken, te vroeg je lichaam weer verlaat.
Lees in ieder geval de bijsluiter eens, want ook als je andere medicijnen gebruikt kan dat invloed hebben op de pil, zoals sommige antibiotica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen diarree hebt gehad, of hebt overgegeven, kun je er op vertrouwen.
Met alle voorbehoedsmiddelen is er een heel klein percentage dat toch zwanger wordt, als je de pil goed elke dag neemt ben je 99,9% beschermt tegen zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil een jaar lang slikt, is de kans in theorie 0,1 procent dat je toch zwanger wordt. In de praktijk is dit 3 procent, maar dit ligt aan verkeerd gebruik.

Aangezien jij de pil goed gebruikt, heb je dus 0,1 procent kans om in een jaar zwanger te worden.

Maar, zoals hierboven al gezegd, je bent niet beschermd tegen SOA's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al 3 maanden de pil netjes gebruikt (dus elke dag zelfde tijd) dan ben je voor 99,9% tegen zwangerschap beschermd! Dit geld ook als je andere anti-conceptie neemt zoals nuvaring, spiraal etc.
Pas wel op met overgeven, diaree en sommige medicijnen zoals antibiotica want die verminderen de pil! Dus mocht je ooit antibiotica oid krijgen altijd even vragen of het de werking van de pil beinvloed! Als het goed is staat er in de bijsluiter van de pil zelf wat je moet doen na overgeven en diaree. Geloof dat als je binnen 1/2 uur na de pil overgeeft/diaree hebt je een nieuwe in moet nemen maar dat moet je even nalezen in de bijsluiter!
Verder raad ik je alsnog een condoom aan... Want een soa lijkt me ook niet lekker! Tenzij je een paar keer per jaar een soa test laat doen. Want al zeggen je sekspartner(s) dat ze geen soa hebben je weet het nooit.. Sommige soa's merk je als vrouw minder snel maar kunnen wel een hoop schade aanrichten (vruchtbaarheid). Ik zal dus wel even nadenken of je het dan echt zonder condoom wilt doen...

Toegevoegd na 13 minuten:
Dit vond ik:
Braken of diarree

Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree. Neem enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Wacht daar liefst mee tot de misselijkheid wat is afgenomen. Hebt u een meerfasenpil met verschillend gekleurde pillen in een strip, neem dan dezelfde kleur uit een reservestrip. Als u de pil al langere tijd (langer dan 1 maand) gebruikt, is het ook mogelijk één pil over te slaan en de volgende dag verder te gaan met de pilstrip.

Als u 36 uur na de vorige pil nog moet braken of nog dunne diarree hebt, of als het de eerste maand is dat u de pil gebruikt, kan dan voor meer informatie bij de tekst over uw eigen anticonceptiepil elders op deze site. Daar staat bij elk anticonceptiemiddel het advies wat u moet doen bij het kopje 'Hoe' en het kopje 'Dosis vergeten'.

Maar zou alsnog even in de bijsluiter van je pil zelf kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diarree of overgeven, maakt niet uit wat voor reden het heeft..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit wat de oorzaak is zoals Ytje al zegt. Ik heb al wat bijgevoegd in me antwoord wat ik zo op internet kon vinden. Maar zou alsnog even in je eigen bijsluiter lezen.
De enige 100% zekerheid die je hebt met en zonder voorbehoedsmiddelen is geen seks hebben. Wil je dit toch hebben dan zijn er legio andere voorbehoedsmiddelen naast het condoom. Je slikt al netjes de pil dus er is al zeeeer weinig kans op zwangerschap.

In combinatie met een condoom zou het risico nog iets kleiner zijn maar alleen met de pil is het al te verwaarlozen.

Als je echt geen mannencondoom wilt gebruiken en toch meer zekerheid wilt hebben dan alleen de pil kun je nog denken aan het vrouwencondoom (is niet echt gemakkelijk maar het is een extra zekerheid). Ook zou hij voor het "zingen de kerk uit" kunnen gaan.

Zaaddodend glijmiddel zou ook nog een optie kunnen zijn om te gebruiken.

Heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al heel lang een vriend en ik slik ook de pil en we gebruiken geen condoom. Ik ben nooit zwanger geweest. Je kan ook een spiraaltje gebruiken.