kan een jongen op een meisje vallen alleen op basis van het innerlijk of speelt het uiterlijk altijd mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Het uiterlijk speelt altijd mee. Het is het eerst wat iemand ziet en bewust of onbewust reageren mensen daarop.
Het kan best zijn dat iemand een ander in de eerste instantie niet mooi of aantrekkelijk vind maar uiteindelijk toch op haar of hem valt.
Dan is er wel iets gebeurd: aantrekkingskracht.
Als je iemands innerlijk mooi vind, iemands persoonlijkheid leuk vind, als je iemand lief vind -ongeacht hoe deze persoon eruit ziet- word die persoon vanzelf mooier.
Dan kijk je dwars door eventuele minder mooie trekjes heen en zie je een mooi mens, een aantrekkelijk mens.
Dan word deze persoon vanzelf mooi en aantrekkelijk.
Je zult dan objectief gezien misschien nog wel kunnen vaststellen dat deze persoon volgens de regels van de algemene opinie misschien niet mooi is maar je zult het zelf anders ervaren.
En zo speelt het uiterlijk weer mee.

Ik heb een vriendin die iets met haar gezicht heeft, ze heeft iets. Volgens veel mensen is ze lelijk. Ik zie haar niet zo vaak want ze woont ver weg maar als ik aan haar denk zie ik een mooi mens voor me. Als we elkaar weer ontmoeten na een poos schrik ik altijd eventjes. 'he? ziet ze er echt zo uit?' Ik moet dan altijd eventjes een beetje bijstellen. Het gekke is dat als ik dan een half uurtje bij haar ben en haar hoor praten en lachen ze er ineens weer anders uitziet, dan word ze met de minuut weer mooier. Iemand die haar niet kent zal haar lelijk noemen, maar ik ken haar als een mooi mens. Ze is een paar jaar geleden getrouwd, haar man had alleen oog voor haar en was zichtbaar verliefd. Ik heb het hem niet gevraagd maar ik weet het wel zeker, hij vindt haar mooi. Dat is wat liefde kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
prachtig... +1

Andere antwoorden (12)

Als iemand op een persoon ALLEEN valt op innerlijk, gaan we er even vanuit dat ze elkaar nog nooit gezien hebben. Ik denk dat het best zou kunnen. Maar als je elkaar dan toch ziet, dan kijk je wel naar het uiterlijk. Je kijkt toch naar punten zoals: vind IK ze mooi? wil ik hiermee gezien worden, etc. Als je op het innerlijk van iemand verliefd bent, maar 'walgt' van het uiterlijk, houdt het snel op.
Dus uiterlijk speelt uiteindelijk wel mee ja ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel lang met iemand chat en belt en e-mailt dat je helemaal gek op die persoon bent. Dan kun je puur en alleen op het innerlijk vallen.

Echter speelt het uiterlijk altijd mee.

Want zou jij hier op vallen, hoe lief ze misschien ook mag zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meisje, je bent zo lelijk als de nacht, je tanden zijn zo geel als een kanarievacht :') Je zou d'r maar zijn:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop op Photoshop... Maar je weet het maar nooit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze lijkt me heel spontaan.
molenaar
12 jaar geleden
haha:xd
Tja..
Je moet er toch tegenaan kijken, zei een vriend van mij ooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal is het andersom.
je ziet iemand en je denkt WOW!

dan gaat het vaak om de lichamelijke aantrekkingskracht.
blijkt het dan dat er ook innerlijk veel over 1 komsten zijn dan kan dit groeien naar een algehele aantrekkingskracht.

ik denk dat mannen(en vooral jongens) eerst naar het uiterlijk kijken, en dan pas kijken past deze persoon bij mij?

maar dat zou betekenen dat lelijke mensen(wat is lelijk)
nooit een relatie zouden krijgen, en dat is niet zo......

als het enorm klikt tussen twee mensen, dan zou het van de zotte zijn dat je, een relatie afwijst omdat bv. de tanden wat scheef staan....

prachtig een barbie aan je zijde, goed voor je ego, maar uiteindelijk heb je er niets aan. de meeste mannen beseffen dit wel en kiezen voor iemand die hen een goed gevoel geeft.....want daar draait het uiteindelijk om: gelukkig zijn en je zelf kunnen zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
geloof je je vriend niet? vraag je zelf eens af waarom je er aan twijfeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Volgens mij betekent dat wel automatisch dat hij het uiterlijk ook prima vindt. Als hij je innerlijk prachtig vindt, ziet hij dat waarschijnlijk ook in je uiterlijk.

Natuurlijk is uiterlijk het eerste wat je ziet en dat speelt zeker mee. Maar... dat is zo persoonlijk!!! Ik vind mijn vriend echt heel erg knap, terwijl ik weet dat lang niet iedereen daar zo over denkt.

'Knap zijn' is dus erg subjectief! Sommige mensen zijn alleen al mooi omdat ze een lieve open uitstraling hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, het zou mooi zijn als ik ja had kunnen zeggen, maar ik denk het eigenlijk niet.

Wat ik wel denk is dat mannen (en vrouwen) verliefd op elkaar kunnen worden als ze elkaars uiterlijk (nog) niet hebben gezien. Denk hier bijvoorbeeld aan twee mensen die heel diepgaand via brieven of e-mail communiceren. Zij kunnen dan op basis van wat er geschreven wordt gevoelens voor elkaar krijgen en er desnoods nog een gezicht bijfantaseren.

Maar ik denk dat als het er op aan komt en je gaat elkaar ontmoeten dat het uiterlijk wel een rol speelt. De vrouw in kwestie hoeft niet per se een schoonheidskoningin te zijn, maar wel over bepaalde uiterlijke kenmerken beschikken.

Als ik hier over het e.e.a. opzoek op google, kom ik veelal uit op artikelen die zeggen dat vrouwen naar status kijken en mannen naar uiterlijk.

Hier nog even een onderzoekje:
"CARDIFF - Uit onderzoek blijkt dat vrouwen mannen in dure auto's aantrekkelijker vinden. Mannen daarentegen letten niet op de auto, maar kijken naar het uiterlijk van de vrouwelijke bestuurder.

De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het psychologietijdschrift British Journal of Psychology.
Onderzoeker Michael Dunn van de University of Wales in Cardiff toonde een groep vrouwen tussen de 21 en 45 jaar een serie foto's van dezelfde man. De ene keer in een zilverkleurige Bentley, de andere keer in een Ford Fiesta. In de Bentley trok hij veel meer de aandacht van de vrouwen.
Mannen
Mannen werden op precies dezelfde manier getest. En wat bleek? De mannen keken niet naar de auto, maar veel meer naar het gezicht en het figuur van de vrouw.
De onderzoeker concludeert hieruit dat vrouwen status en rijkdom belangrijk vinden. Dit type man zou namelijk ook beter kunnen zorgen voor eventuele nakomelingen.
Dunn is van mening dat deze manier van oordelen in de toekomst niet zal veranderen. Ook al worden vrouwen onafhankelijker en verdienen ze zelf steeds meer."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik put uit mijn eigen ervaring.

Als een man een relatie heeft met een minder mooie vrouw dan zie je vaak dat die vrouw hem enorm adoreert. Ze draagt hem op haar handen. Doet letterlijk alles om het hem naar zijn zin te maken. Complimenteert hem met alles wat hij doet.

De man geniet van al die aandacht en adoratie. Als de sex ook nog goed is zal die man geruime tijd bij die vrouw blijven.

Tot het hem gaat vervelen. Hij al die complimenten vaak genoeg heeft gehoord en de sex een gewenning is geworden. Dan breekt hij met haar.

Een man (en waarschijnlijk ook een vrouw) wil trots zijn op zijn partner. Opscheppen bij zijn vrienden met de mooie vrouw die hij kan krijgen.

Ik zou zeggen probeer het met hem. In het leven is alles mogelijk. Maar als de een minder mooi is dan de ander dan moeten daar heel veel andere positieve zaken tegenover staan.
12 jaar geleden
Uiterlijk telt absoluut mee, maar het is ook subjectief. Het modepopje is lang niet ieders favoriet! Ik hou bijvoorbeeld serieus van overgewicht bij mannen. Grote beren, heerlijk! Sommigen gruwelijk van een man met veel borsthaar, anderen zwijmelen erover. Dat geldt ook andersom, voorkeuren van mannen kunnen hemelsbreed uit elkaar liggen!

Uiterlijk telt mee, je partner moet je mooi vinden. Dat betekent dan niet dat je fotomodel kunt worden, maar wel dat HIJ helemaal weg van je is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies ;-) +1
Als je echt van iemand houd, en iemand echt leuk vind, dan beoordeel je diegene als perfect ondanks zijn imperfecties! En daar geloof ik heilig in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is knap? Er zijn volken waarbij de dikkerds knap gevonden worden terwijl wij die over het algemeen juist lelijk vinden. Je moet de ander er natuurlijk wel acceptabel of prettig uit vinden zien, maar dat hoeft heus nog niet knap te zijn.

Het uiterlijk speelt wel een zekere rol maar die rol is bij echte liefde niet allesoverheersend. Is dat wel het geval dan is er geen sprake van echte liefde. Trek dan zelf maar je conclusie. Die conclusie is: dumpen die hap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het zo'n grote onzin om iemand af te wijzen op zijn of haar uiterlijk!

Kom hé!

Het innerlijk vind ik vaak nog bélangrijker in mijn ogen, dan het uiterlijk.

Wie wilt er nou een opblaaspop, blond haar, neppe tieten die helemaal perfect is? En nog eens nep bruin is?

Die al haar en jouw salaris opmaakt aan haar cosmetica, nepnagels en extencions?

Of een mannelijke Ken? 6pack en overal aangegeilt word waar die ook komt? Zelfde geldt voor de dame hierboven beschreven..

Nou sorry, dat is misschien leuk als je jong bent, maar men moet realistisch zijn, en niet iemand kei hard afwijzen omdat hij/zij zo lelijk is, zo'n persoon op haar/zijn mooi op hun eigen manier en zeker van binnen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen kunnen verliefd op iemand worden ondanks dat de ander niet aan het ideaalbeeld voldoet. Het uiterlijk hoeft niet mee te spelen als het over de kleur van je haar of je lengte of je gewicht gaat (smaken verschillen), maar ik neem aan dat ik voor een heel grote groep mensen spreek als ik zeg dat lichamelijke verzorging wel een hele grote rol speelt. Een vrouw mag nog zo vreselijk mooi zijn maar als er een vreselijke gore walm uit haar mond komt als ze die opent en je ziet een gebit wat volledig verrot is dan zal ze ook niet snel een man/vrouw vinden die haar graag een tongzoen geeft.

Het ligt ook volledig aan de situatie, ontmoet je iemand spontaan dan is het uiterlijk het eerste waar je bij die persoon kennis mee maakt en zal dat dus de doorslag gegeven hebben bij een verdergaande relatie, als je iemand ontmoet hebt via online contact zal het innerlijk juist weer de doorslag geven en bij een eerste real-life ontmoeting zal je uiteindelijk die overtollige 15 kilo overgewicht voor lief nemen.

Hoe mooi iemand er ook uitziet....grijs worden we uiteindelijk allemaal, rimpels krijgen we ook allemaal en ons figuur zal ook slapper worden maar het is het karakter van je partner waar je je hele leven mee te maken hebt dus dat zal het allerbelangrijkste voor je zijn als je samen met iemand gelukkig oud wil worden....als je iemand bent die puur alleen seksuele relaties wil zal het uiterlijk heel erg belangrijk zijn maar als je zelf al aan het aftakelen bent zal je om die reden ook afgewezen worden en is een lieve partner met een goed karakter uiteindelijk toch weer hetgeen waar je toch uiteindelijk behoefte aan hebt.