Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de anticonceptie pleiser prettig?

Het lijkt me namenlijk best wel onhandig of dat hij snel weer los gaat ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
958

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De anticonceptiepleister kan geplakt worden op de bovenzijde van de bovenarm, op de bil, op de buik of op het schouderblad. De pleister mag NIET op de bovenbenen of op de borsten geplakt worden. Uiteraard kleeft de pleister heel goed, dus je kunt er gewoon mee douchen.

Wat prettig is, is dus niet te beantwoorden.
Voor de een is dat JA
en voor de ander is dat NEE.

Als jij iemand bent die voortdurend bang is dat het ding los kan laten, is het dus geen goed idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor de anticonceptiepleister. Het is een goed alternatief voor als om een bepaalde reden de pil niet wilt/kunt slikken maar het is verre van ideaal.

De pleister kan huidirritatie veroorzaken en moet iedere week vervangen worden. Iedere week moet deze dan ook op net een ander stukje huid geplakt worden. Onder of rondom de pleister mogen ook geen huidverzorgingsproducten worden gebruikt.

De normale bescherming is vrijwel net zo hoog als die van de gewone pil maar de kans op fouten (zoals het niet goed plakken van de pleister) is groter. Een voordeel is weer wel dat je hem niet kunt vergeten om in te nemen maar wel kunt vergeten om wekelijks te vernieuwen.

Ook mag de pleister niet gebruikt worden bij onregelmatig bloedverlies, verhoogde bloeddruk of leverafwijkingen.

Daarnaast denk ik dat een pleister een hogere irritatiegrens heeft dan de gewone pil en het ziet er in publieke gelegenheden zoals het strand toch een beetje vreemd uit.

Als ik geen pil zou kunnen/mogen gebruiken ik ik mocht kiezen tussen de anticonceptie pleister en het anticonceptie spiraaltje dan koos ik persoonlijk voor het spiraaltje.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord. En wellicht moet je het gewoon proberen om te merken of jij het fijn vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding