Hoe en wanneer moet ik de pil innemen?

ik en mijn vriend willen naar bed maar ik wil natuurlijk geen zwanger worden maar hoe moet ik de pil in brengen en wanneer? dank je xx

Toegevoegd na 8 minuten:
en moet ik dat doen voor of na dat ik met heb naar bed ben geweest??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je weer de zelfde vraag.
Je vorige vraag is alverwijderd.
En hier horen wij geen antwoord op te geven, daar zijn je ouders voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu is de vraag wel goed gesteld .

Antwoorden (11)

Misschien is het een goed idee, je bij de huisarts precies uit te laten leggen, hoe de pil werkt, en wat hij doet, en hoe je hem dient te gebruiken : je slikt hem nl. gewoon, net zoals je dagelijkse vitaminepil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pil kan je gewoon in je mond innemen met een beetje water,
als je de eerste keer begint met de pil begin je op de 1ste dag van je menstruatie.
vanaf dan neem je elke dag ondeveer op dezelfde tijd de pil in.
dat duurt 3 weken,
dan stop je 1 week met de pil. en dan word je ook ongeveer weer ongesteld,
na 1 week begin je weer met een nieuwe strip pillen.

Je moet naar de huisarts toe om de pil te krijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
na je toevoeging :
de pil is de eerste maand nog niet helemaal veilig hoor,
eerst een tijdje aan de pil. daarna pas naar bed okey :)
( en gebruik ook een condoom voor de zekerheid)
13 jaar geleden
Volgens mij moet je 'de pil' dagelijks slikken gedurende 3 wekem en dan weer een week niet. Ga liever naar een sexuoloog voor vragen over anticonceptie. Ook bij je huisarts ben je aan het goede adres. Nog mooier was geweest als je dit met je ouders zou kunnen bespreken.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als aanvulling op jouw vraag en mijn antwoord meen ik te mogen cocluderen dat je nog niet weet hoe 'de pil' werkt.
De pil moet je niet inbrengen maar slikken.
Gedurende bepaalde tijd de pil geslikt te hebben ben je beschermd tegen ongewenste zwangerschap.
mocht je onverhoopt toch seks hebben gehad en een zwangerschap is niet gewenst, ga dan morgen even langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vraagt waneer je die in moet brengen... je praat over een zaaddodende pil dus....
je moet de zaaddodende pil na de geslachtsgemeenschap inbrengen maar deze bied niet 100% beveiliging
je kan beter een goede condoom gebruiken en daarna voor de zekerheid de zaaddodende pil in brengen
let wel goed op met deze pil... mijn vriendin heeft er wel een kind door bij gekregen

Toegevoegd na 6 minuten:
of zaaddodende pasta
hier in italie hebben we de zaaddodende pil, dat is een pil een soort bruistablet die zodra je die inbrengt gaat bruisen en zo het zaad dood
misschien voor diegene die nu denken ..huh een zaaddodende pil?
ik weet verder ook niet of deze ook in nederland verkrijgbaar is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieverd... wat ik gisteren zei geld ook nu!
Je bent 14. Wordt eerst verstandig voordat je aan grote mensen dingen begint.
Je moet de pil elke dag slikken 21 dagen lang dan stoppen week ongesteld en dan weer etc

Maar verdosie wacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien eerst eens naar de bibliotheek gaan een een boek over seksuele voorlichting voor jouw leeftijd halen, daar staat ongetwijfeld ook informatie in over anticonceptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen hoop ik, dat je die pil wel op recept hebt gekregen, via de huisarts! Mocht je er op een andere manier aan geraakt zijn,vertrouw het dan niet. De pil neem je gewoon in de mond in en spoel hem weg met wat water en denk er aan dat het geen eenmalige gebeurtenis ,maar dat je hem 3 weken lang elke dag trouw moet innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pil moet je eerst krijgen via je huisarts en hij/zij zal je voorschrijven hoe je hem moet gebruiken.
Je slikt eerst de pil een tijdje totdat je seks kan hebben.
En je slikt hem consequent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat je het over DE pil hebt. Hoe-Oraal. Wanneer-iedere dag op of om het zelfde tijdstip/periode. Niet al de eerste dag "onbeschermd". Geef de pil een inwerkperiode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet hieronder wat linkjes met antwoorden over de pil, daar kun je een hoop informatie vinden.

Daarbij wil ik een paar dingen zeggen:

1. Heb geen seks voordat je precies weet hoe de pil werkt en hoe je hem moet gebruiken. De pil is alleen betrouwbaar als je hem slikt volgens de gebruiksaanwijzing, en één enkele pil voorkomt geen zwangerschap

2. Zorg ervoor dat de pil wordt voorgeschreven door een echte dokter en die je haalt bij een echte apotheek. Slik geen pil die je via internet hebt gekregen of die je van een vriendin hebt gekregen. De pil is een serieuze dosis hormonen, een dokter schrijft voor wat voor jou het beste is.

3. Laat die dokter ook uitleggen wat de pil doet en hoe je hem moet gebruiken. Als je het niet direct begrijpt, vraag dan gewoon verder.

4. Vergeet niet om nog steeds condooms te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enigen die je hierover goed en betrouwbaar kunnen voorlichten zijn je huisarts en de apotheek.