Kan ik ook twee weken na mijn menstruatie beginnen met de pil zodat mijn volgende menstruatie dan word uitgesteld tot ik stop met de pil?

ik ben ong. een week gelden ongesteld geweest. Ik heb vandaag pas de pik gehaald, over 21 dagen ga ik op vakantie en dan moet ik precies ongesteld worden :S
Maar als ik de pik nu ga slikken dan zijn de pillen op als ik ongesteld moet worden en dan word ik alsnog precies op vakantie ongesteld! :(
het gaat me hier niet om vruchtbaarheid, maar op menstruatie

Toegevoegd na 2 minuten:
ik ben ong een week gelden ongesteld geweest. Ik heb vandaag pas de pil gehaald, over 21 dagen ga ik op vakantie en dan moet ik precies ongesteld worden :S
Maar als ik de pil nu ga slikken dan zijn de pillen op als ik ongesteld moet worden en word ik dus precies op vakantie ongesteld! :(
dus, als ik 2 weken na mijn menstruatie de pil ga slikken, helpt het dan nog tegen het uitstellen van de menstruatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Deze pil gewoon slikken, tot de strip klaar is en dan direct beginnen met een nieuwe strip, dan word je niet ongesteld. Je kan wel last krijgen van doorbraakbloedingen, kleine bloedinkjes die je eventueel op moet vangen met een inlegkruisje. Maar dit hoeft niet te gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als hè ook nog om vruchtbaarheid gaat: je blijft nog steeds beschermd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet helemaal waar mandyk. deze strip zal nog niet helemaal betrouwbaar zijn, omdat je halverwege je cyclus begint. misschien is er al een eisprong geweest. de eerste strip is betrouwbaar als je start op de eerste dag van je menstruatie. in dit geval is dat dus niet zo, dus de tweede strip is pas betrouwbaar.
Als jij een week te laat met de pil begint, schiet de werking z'n doel voorbij. Dus gewoon nu meteen beginnen en de pil doorslikken, dus zonder stopweek, dit kan helemaal geen kwaad. En doorbraakbloedingen kunnen (hoeft niet) wel voorkomen, maar pas als je maandenlang de pil slikt zonder te stoppen. Fijne vakantie!