Kan je dan ook zwanger worden?

M'n vriend is niet in me klaargekomen maar net boven/op me vagina. Kan je dan ook zwanger worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.2K

Antwoorden (7)

Er is een miniscule kans. Het sperma kan je vagina inlopen. Er zit ook altijd al wat zaadcellen in het voorvocht, dus tijdens de seks krijg je dit ook al binnen.
Als je verder geen ander voorbehoedsmiddel gebruikt als de pil, is er een kans dat je zwanger bent.

Toegevoegd na 2 minuten:
Miniscule in de eerste zin moet weg.
De methode die je gebruikte heet 'voor het zingen de kerk uit' , een veelgebruikte methode vroeger. Je weet dat ze vroeger hele grote gezinnen hadden? Dat geeft een idee hoe betrouwbaar het is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohoh ik wou natuurlijk een plusje geven maar drukte per ongeluk op een minnetje! :$ het plusje heb je natuurlijk alsnog gekregen voor het prima antwoord!!
Kimath
12 jaar geleden
Dank je :)
Het is inderdaad een plus geworden nu.
het is ook afhankelijk of er penetratie heeft plaatsgevonden zonder condoom.
Indien niet, dus enkel klaargekomen vlakbij jou dan is de kans erg klein ( sperma kruipt niet vanzelf naar binnen) Maar was er daarvoor penetratie zonder condoom is de kans al stukken groter aangezien mannen bijna altijd ook voorvocht verliezen wat zaad bevat voordat ze klaarkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige zegen dat je ook zwanger kan worden van voorvocht.

Als je rondneust op google zegt wikipedia van niet, maar via andere site's weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
voorvocht bevat vaak ook al wat zaadcellen, en je hebt er maar eentje nodig om zwanger te raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een misvatting. Hier is al eens een vraag over gesteld en er zijn wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan (overigens geen uitgebreide onderzoeken).
Je zou de eerste niet wezen die dat overkomt. De mogelijkheid zit er altijd in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar toen hij wel in je was , had hij voorvocht en daar is de kans (hoe zeer klein dan ook) dat je zwanger zou kunnen worden.
Daarbij ligt het eraan of je alle sperma hebt weggehaald zonder dat het ergens heen droop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zwemmers zijn microscopisch klein. Ze zwemmen door de vochtlaag op de vaginawand heen. Dus voor hen is het geen probleem. Alleen moeten ze wat verder zwemmen. Ze zijn wel met veel minder, dus ze kunnen elkaar ook minder helpen.

Het is niet zo, dat een enkele zaadcel in staat is tot de bevruchting. Ze werken samen, en de eerste mag naar de celkern.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is alleen in de vagina. Niet daar bovenop. Of ik begrijp de eerste zin niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenop is het toch ook al vochtig? Of is er een barrière tussen?
Ik wilde ook nog als reactie plaatsen, dat een vrouw zwanger was geworden door te baden in een badkuip, waar een man zich daags tevoren had bevredigd. Maar ik kon de bron niet vinden. Als het echt waar is, toont dat aan dat de zwemmers hun weg wel weten te vinden.
niet alleen heb je kans zwanger te geraken door de sperma die bovenop je vagina is gekomen. Ook is er een kans dat je zwanger wordt door het voorvocht. Dit is vocht om de spermacellen extra goede omgeving te geven buiten de bijbal.

uiteindelijk heb je dus wel een aticonceptiemiddel gebruikt genaamd Coitus interruptus, maar dit is er geen echt bijzonder betrouwbare in vergelijking met methodes als de anticonceptiepil, condoom etc.

In de praktijk wordt tot 15-40% van de vrouwen uit paren die alleen met coitus interruptus werken binnen 1 jaar toch zwanger.

Maar voor jezelf kan je mogelijk ook bepalen of je wel kans had om zwanger te worden. Als je namelijk weet wanneer je eisprong ongeveer is, en de coitus is 1 dag ervoor of 2 dagen erna geweest kan je zwanger worden anders niet.

weet je het niet dan kun je altijd nog een morning afterpil nemen, en in nog later stadium spiraaltje in laten bouwen (99% zekerheid)

hopelijk is dit alles niet nodig