is het normaal als je partner erotische afbeeldingen etc bekijkt

Een vriendin van mij zit er heel erg mee dat haar partner erotische afbeeldingen en filmpjes bekijkt.
Ze hebben al heel wat jaren een relatie.
Is het normaal dat dit gebeurt, of is dit toch een teken dat hij niet tevreden is met haar en opzoek is naar 'meer'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Ja dat is normaal, sterker nog er zijn maar weinig mannen die bij een relatie compleet stoppen met het kijken van porno of masturberen met vast niet alleen maar het beeld van zijn relatie in zijn hoofd. Dat hij er niet over wil praten komt waarschijnlijk omdat hij zich betrapt voelt en er niet mee overweg kan dat een ander persoon zich er nu mee gaat bemoeien. Dit is waarschijnlijk omdat meestal aangeleerd is zelfbevrediging helemaal verborgen te houden, of sprak jij er openlijk over met je ouders? Vandaar dat hij het ook niet toe wilde geven dat is gewoon een overblijfsel van dat als geheim te bewaren. Dat hij het niet met zijn vrienden wil bekijken kan ook nog komen omdat hij ondertussen ook een stuk bevrediging krijgt uit het feit dat hij het stiekem moet doen.

Een heel ander feit wat hier ook al uitgelegd is dat mannen geen porno kijken omdat ze wat anders zoeken meestal deden ze het namelijk al voordat ze een relatie hadden. Dat je vriendin er zo'n probleem van maakt is dan ook vooral HAAR probleem, in werkelijkheid is er namelijk geen probleem. Mannen snappen niet dat, niet bestaande problemen ook nog eens uitgepraat moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf denk ik dat het ongeveer zo is als jij hier beschrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf denk ik er ongeveer het zelfde over.
Het is voor haar dus moeilijk te accepteren.
Een man blijft een man. En beter zo dan werkelijk de liefde met een ander bedrijven.

Andere antwoorden (6)

Ja, her is normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Porno kijken is normaal, alleen dat je vriendin het weet is niet normaal. Misschien moeten ze er eens over praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) niet alleen het grappigste antwoord maar ook het beste wmb +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha vrouwen lullen dat soort denken juist allemaal door, dat is nou zo typisch aan vrouwen dat het me verbaast dat iemand daar nog van opkijkt.
Je kunt het man-eigen noemen. Mannen zijn nu eenmaal meer visueel ingesteld, kijken vaker naar pr0n dan vrouwen.

Het hoeft helemaal niets te betekenen. Alleen, als het haar onzeker maakt, mag hij daar best rekening mee houden, en het tot een minimum beperken (of niet meer doen).

Misschien probeert hij er iets mee te zeggen? Als hun sexleven verder naar beider tevredenheid is, zou hij het niet nodig hoeven hebben. Vergeet alleen niet dat het ook een verslaving kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar is niets mis mee. Ook vrouwen doen dat wel hoor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook Samen kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samen kijken heeft zij zelf ook aangegeven maar schijnbaar doet hij het liever stiekem om haar vervolgens met een gekwetst en minderwaardig gevoelt te laten zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees niets in de vraag of toelichting over "samen kijken".
de eeuwenoude onzekerheid van de vrouw.
Het is heel normaal dat een man dat doet , dat hoort bij een man , het wil niet zeggen dat iedere man dat doet maar de meeste mannen vinden het leuk en interessant.

Het is helemaal niet zo dat hij haar niet leuk meer vind of van haar houdt, hij heeft daar waarschijnlijk behoefte aan en vind het interessant om het te bekijken.

Een man gaat echt niet op zoek naar een 'pornoactrice' hij zou dan eerder naar de kroeg gaan om iemand te vinden dus nogmaals het is heel normaal , mijn man heeft het ook gedaan en die vond het ook interessant , alleen de eeuwenoude vraag is waarom want wij vrouwen snappen dat niet zo goed , maar wij hebben die behoefte ook niet , dat is het verschil

maar hij kan het beter zo doen dan daadwerkelijk vreemdgaan toch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke geestelijk gezonde man doet dat, dus je kunt dit wel 'normaal' noemen. Maar als een man het niet doet, is dat toch ook weer niet abnormaal.
Dat een vrouw er wat van denkt, ook dat komt heel veel voor. Je kan ze aanraden, om samen filmpjes te gaan bekijken, en vooral om daarover te praten. Ze zullen ontdekken dat hun smaken verschillend zijn, ze kunnen ook op ideeën komen. Dus laat haar dit constructief aanpakken.