Loopt een man de kans HIV/Aids te krijgen al hij word gepijpt?

HIV/Aids kan overgedragen worden door bloed bij bloed.
Ik weet ook dat het meisje kans heeft het te krijgen bij vaginale en anale gemeenschap. Ook de jongen heeft dan kans het te krijgen door bijvoorbeeld kleine wondtje in zijn penis (maar loopt al veel minder kan het te krijgen dan het meisje.)
Zij loopt bij het pijpen ook risico HIV/Aids te krijgen omdat ze sperma in haar mond krijgt. Maar de jongen, loopt deze ook risico bij het gepijpt worden? Er zit tenslotte geen bloed in de mond en met speeksel is het niet overdraagbaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

Ja, die kans bestaat maar is klein.

Ook in de mond zijn vaak kleine wondjes, bijvoorbeeld door beschadigd tandvlees. Dit kan het virus verspreiden naar de man.

Bij geval van sexueel overdraagbare ziektes kun je geen risico nemen. Gebruik bij pijpen een condoom en een beflapje bij het beffen. Zelfs bij een kleine kans kun je dit risico beter niet nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het lijkt niet zo; omgekeer heeft de vrouw in kwestie wel een risico besmet te worden door de man:

Veilig vrijen is elke vorm van vrijen waarbij geen hiv-positief bloed, zaad of vaginaal vocht in het lichaam van de partner komt. Dit zijn de belangrijkste aandachtspunten:

* Gebruik bij vaginaal en anaal seksueel contact (neuken en kontneuken) een condoom.
* Zorg dat tijdens het pijpen geen sperma in je mond komt of dat je niet in iemands mond klaarkomt. Als je hier zeker van wilt zijn, moet je een condoom gebruiken.
* De kans dat iemand door het likken van de clitoris en vagina (beffen) wordt geïnfecteerd, is erg klein. Beffen tijdens de menstruatie is onveiliger. Je kunt rubber lapjes gebruiken: de zogenaamde beflapjes of dental dams.
* Infectie komt niet voor via een intacte huid; een huid zonder wonden of wondjes. Infectie kan dus niet plaatsvinden door lichamelijk contact zoals strelen, zoenen, masseren, masturberen, klaarkomen op de huid enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Orale seks waarbij sperma of (menstruatie) bloed van een hiv-geïnfecteerde partner in de mond komt is onveilig. Bij orale sex zonder dat semen of bloed in de mond komt, is de kans op overdracht van hiv klein.

Wel kunnen andere soa worden opgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met alle respect als dit gewoon een informatieve vraag is als een 'weetje'

Dan is het naar mijn mening prima.

Maar als je het ook van plan bent om dat risico aan te gaan zoals je gelezen hebt hierboven is het mogelijk om het op te lopen.
Moet je wel getikt zijn!
Om het risico te willen lopen bij jouw of diegene die het doet dan moet je je laten nakijken.

Nou sorry ik zit dit verhaal op mijn tel te typen ik weet niet eens meer wat ik hier op moet zeggen mocht je het van plan zijn.

Als het niet zo is mijn excuses en ook voor mijn zinsopbouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk loopt de man kans te worden besmet door de pijpende vrouw. Vergeet niet dat er ook bloeddeeltjes mee kunnen met de speeksel. Zelfs bij eenvoudige Chlamydia wordt afgeraden om te pijpen of te beffen. Dus kijk ook maar uit met zoenen. Ga jezelf maar na. Het gebeurd ook weleens dat je in je mond bloed door wat voor reden dan ook..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind van niet. -1. Wie het heeft mag het houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit bericht was voor de gene boven bedoeld denk ik..
Of geef je jezelf een -1 :-P;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg me even uit wat -1 of +2 en andere codes betekenen. Ik heb er nog niet de b... verstand van. Ben nieuw en leer slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1; dat je een duimpje omhoog krijgt. Dat je antwoord positief/waardevol word gevonden.
-1 duimpje naar beneden. Dat je antwoord negatief/niet waardevol word gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OPk bedankt voor de waardering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Your welcome ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Secties +1 .
Helaas voor jou ( en uit oogpunt van gelijkheid der sexen gelukkig maar ) is het helemaal niet zo dat mannen veel minder kans lopen HIV / Aids te krijgen door gemeenschap.
Op de voorhuid van de penis zitten heel veel kleine cellichaampjes die deel uitmaken van het immuunsysteem . Bij gemeenschap komt er vaginaal vocht op de penis. Bij anale gemeenschap kan er ook een beetje bloed of weefselvocht vrijkomen . En de besmetting is dan zeer goed mogelijk , ook naar de man toe.

Een uitgebreid artikel in New Scientist suggereerde dat als mannen allemaal worden besneden , ze minder kans hebben besmet te worden ( jawel door vrouwen met HIV ) .

Pijpen wordt over het algemeen als vrij veilig beschouwd .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha gelukkig neem je het niet persoonlijk op . Was ook niet bedoeld. Maar wij mannen zijn kwetsbaarder dan wij ( willen ) denken...
Natuurlijk bestaat die kans!!!
Dat mag je echt niet onderschatten, HIV wordt overgedragen door bloed. Als degene die HIV heeft jou pijpt een koortslip heeft of een ander wondje rondom of in de mond, loop je een kans om ook besmet te raken. Toch is de kans om besmet te raken door seksueel contact minder groot dan andere bepaalde beroepen etc. De kans om door seksueel contact HIV te krijgen is maar 3%.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het is levensgevaarlijk Rick, Mensen die hun tandvlees niet goed bijhouden hebben kleine bloedinkjes die nauwelijks merkbaar zijn en als die dan in contact komen met je gevoelige huid dan kan dat in je poriën komen of via je urine buis naar binnen komen tijdens het pijpen, zeker als ze per ogeluk je huid beschadigd met haar tanden dan is er sprake van direct contact. niet doen dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1