Ik had het laatst gewoon heel voorzichtig met een schaartje het eraf geknipt niet alles was weg maar het meeste wel.
als ik jou was zou ik het niet scheren want dat brand nogal voor een paar dagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan geen kwaad, maar de vraag is wat is je bedoeling ermee?
misschien vind je het mooier? Bedenk wel goed hoe je het doet dat het niet verschrikkelijk gaat jeuken als het weer terug groeit, dat staat zo raar om de hele tijd te krabben
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaamhaar scheren is snel, goedkoop en gemakkelijk. Je kunt het bovendien zelf doen, in je eigen badkamer.

Het nadeel van schaamhaar scheren is dat er na een dag alweer stoppels voelbaar zijn; voor een glad resultaat dien je dus dagelijks te scheren. Bovendien kunnen terug-groeiende haartjes enorm jeuken.

Dus of het verstandig is, dat moet ieder voor zich uitmaken. Denk goed na over de voor- en nadelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schaamhaar scheren kan in principe geen kwaad. Mocht je niet blij zijn met het resultaat groeit het vanzelf weer aan. De reden waarom je het doet lijkt mij veel belangrijker. Wil je het scheren omdat je het mooi vind, of is het voor de ervaring en lijkt het je alleen maar spannend om te doen? Als je bijvoorbeeld naar bloot op het internet kijkt, zie je ook best vaak geschoren genitialen. Je kunt dus mede door het veel te zien beinvloed raken in je keuze. Doe in ieder geval voorzichtig als je het wilt scheren met een scheermesje. Bloedingen en ontstekingen zijn dan niet geheel van de lucht. Vraag het anders aan iemand die er ervaringen mee heeft. De taboes rond het scheren van de schaamstreek zijn inmiddels wel doorbroken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@thedoc, waarom zet je dit bij reacties en niet bij antwoorden ? Want ik vind dit echt een heel goed antwoord op de vraag...
Het is wel hygiënischer,en als je niet van die bultjes wilt krijgen,scheer je met de haargroei mee.wordt dan niet zo heel erg glad maar jeuk blijft dan achterwege
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen kwestie van 'verstandig', het is maar wat jij wilt.
Als je je schaamhaar helemaal weg wilt hebben, dan is scheren wel handiger dan ontharingsmiddel (veel te agressief voor de huid daar) of harsen (pijnlijk).
De eerste paar keren kan het jeuken, maar dat wordt minder na een paar keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af welk schaamhaar je scheert. Scheren is wel verstandig en snel idd. Bij mannen overal geen probleem. Lekker glad. Bij vrouwen precies hetzelfde. Allen de benen liever niet schieren. Want hoe meer je scheert. Hoe meer ze groeien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij schaamhaar op je benen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is volgens mij nog steeds een fabel.
Kimath
12 jaar geleden
Groeit echt niet sneller als je het scheert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou je heb schaamhaar alleen bij je geslachtsdelen. Niet bij je benen of armen hoor ;) dat noem je been-arm-oksel haar geen schaamhaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel bij vrouwen met die benen sorry !
Of het verstandig is dat verschilt per persoon. Het groeit er natuurlijk niet voor niks dus het zal zo zn redenen wel hebben dat t er zit. Maar...... zelf heb ik die reden nog niet ontdekt. Of ik het nou laat staan of ik scheer het weg....vaker ziek word ik niet. Je zou het kunnen laten staan en alleen een beetje bij trimmen als je huid irritaties krijgt na het scheren.

Een reden om het te laten staan is dat je je huid dus wilt beschermen tegen de schade die een mesje kan veroorzaken, tegen bultjes, stoppeltjes en jeuk wanneer de stoppeltjes verschijnen.

En een reden om het juist weg te scheren is omdat je het mooier vind staan,omdat het hygienischer is ( ik baal er altijd van als er schaam haar op de wc bril of op de rand van de pot achter blijft en ik die wc schoon moet maken, dan denk ik wel eens gatverdamme waarom scheren ze dat nou niet weg? Dan verliezen ze het ook niet tijdens het plassen of poepen en vind ik ze niet terug in de pot. Maar das natuurlijk puur egoistisch denken van mezelf)

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar glad of in ieder geval goed kort. Zo heb ik het al sinds de komst van de eerste plukjes en ik heb het sindsdien altijd zo. Ik wil geen half oerwoud meer. Daar voel ik me niet prettig bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan gewoon hoor , ik scheer het altijd boven de toilet pot dan vallen alle haartjes daarin, en dan gewoon doorspoelen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee totaal niet ik was hier ook vang voor maar nu doe ik het eenmaal en ben er altijd super blij mee ik vind het hierdoor ook veel schoner enzo