is het verstandig om je schaamhaar er af te scheren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik had het laatst gewoon heel voorzichtig met een schaartje het eraf geknipt niet alles was weg maar het meeste wel. als ik jou was zou ik het niet scheren want dat brand nogal voor een paar dagen

het kan geen kwaad, maar de vraag is wat is je bedoeling ermee? misschien vind je het mooier? Bedenk wel goed hoe je het doet dat het niet verschrikkelijk gaat jeuken als het weer terug groeit, dat staat zo raar om de hele tijd te krabben ;-)

Schaamhaar scheren is snel, goedkoop en gemakkelijk. Je kunt het bovendien zelf doen, in je eigen badkamer. Het nadeel van schaamhaar scheren is dat er na een dag alweer stoppels voelbaar zijn; voor een glad resultaat dien je dus dagelijks te scheren. Bovendien kunnen terug-groeiende haartjes enorm jeuken. Dus of het verstandig is, dat moet ieder voor zich uitmaken. Denk goed na over de voor- en nadelen.

Het is wel hygiënischer,en als je niet van die bultjes wilt krijgen,scheer je met de haargroei mee.wordt dan niet zo heel erg glad maar jeuk blijft dan achterwege

Het is geen kwestie van 'verstandig', het is maar wat jij wilt. Als je je schaamhaar helemaal weg wilt hebben, dan is scheren wel handiger dan ontharingsmiddel (veel te agressief voor de huid daar) of harsen (pijnlijk). De eerste paar keren kan het jeuken, maar dat wordt minder na een paar keer.

Hangt er van af welk schaamhaar je scheert. Scheren is wel verstandig en snel idd. Bij mannen overal geen probleem. Lekker glad. Bij vrouwen precies hetzelfde. Allen de benen liever niet schieren. Want hoe meer je scheert. Hoe meer ze groeien...

Of het verstandig is dat verschilt per persoon. Het groeit er natuurlijk niet voor niks dus het zal zo zn redenen wel hebben dat t er zit. Maar...... zelf heb ik die reden nog niet ontdekt. Of ik het nou laat staan of ik scheer het weg....vaker ziek word ik niet. Je zou het kunnen laten staan en alleen een beetje bij trimmen als je huid irritaties krijgt na het scheren. Een reden om het te laten staan is dat je je huid dus wilt beschermen tegen de schade die een mesje kan veroorzaken, tegen bultjes, stoppeltjes en jeuk wanneer de stoppeltjes verschijnen. En een reden om het juist weg te scheren is omdat je het mooier vind staan,omdat het hygienischer is ( ik baal er altijd van als er schaam haar op de wc bril of op de rand van de pot achter blijft en ik die wc schoon moet maken, dan denk ik wel eens gatverdamme waarom scheren ze dat nou niet weg? Dan verliezen ze het ook niet tijdens het plassen of poepen en vind ik ze niet terug in de pot. Maar das natuurlijk puur egoistisch denken van mezelf) Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar glad of in ieder geval goed kort. Zo heb ik het al sinds de komst van de eerste plukjes en ik heb het sindsdien altijd zo. Ik wil geen half oerwoud meer. Daar voel ik me niet prettig bij.

dat kan gewoon hoor , ik scheer het altijd boven de toilet pot dan vallen alle haartjes daarin, en dan gewoon doorspoelen ;)

Nee totaal niet ik was hier ook vang voor maar nu doe ik het eenmaal en ben er altijd super blij mee ik vind het hierdoor ook veel schoner enzo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100