ik heb moeite met vertrouwen en intimiteit van en met mannen,hoe kan dat en hoe op te lossen?

ik heb op internet rondgekeken en er staat overal dat dat te maken heeft met te weinig liefde of misbruik in het verleden van geen van beide is bij mij t geval geweest

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is vervelend dat je mannen niet goed kunt vertrouwen. Je geeft aan dat het niet ligt aan je verleden maar dat onzekerheid er oa een oorzaak van is. Ga bij jezelf na hoe het komt dat je je toch zo onzeker voelt bij mannen. Heb je wel eens een vriend gehad?

Heb je mannelijke vrienden? Probeer zo veel mogelijk met ze om te gaan en ze te leren kennen en met ze praten. Zo zal je inzien dat het helemaal niet zo 'eng' is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die moeite kan komen door bepaalde vastzittende overtuigingen. Zo'n overtuiging kan door allerlei omstandigheden gevormd zijn: de cultuur om je heen, inclusief je geloof, een eigen ervaring, een verhaal van een ander. Een overtuiging hoeft niet te stroken met de werkelijkheid. Een overtuiging is soms heel lastig op te sporen. Een methode daarvoor is RET, zie verder op het internet en/of bij een Volksuniversiteit. Het komt er op neer, dat je door goed naar de gebeurtenissen van elke dag te kijken, en de gevoelens die die oproepen, erachter te komen wat de onderliggende overtuiging is. Bijvoorbeeld:"meisjes horen achter het aanrecht en mogen niet voor zichzelf opkomen". Nu je zo'n overtuiging in woorden hebt gevat, kun je met je verstand nagaan of deze eigenlijk wel klopt. Daarna maak je zelf een keuze voor een verbeterde overtuiging, of om het zo te laten.

Als je bijvoorbeeld de (onbewuste) overtuiging hebt:"Mannen moeten doen wat ik wil", dan zul je snel een negatieve ervaring met mannen opdoen, en een zekere afkeer of angst krijgen van mannen.

Veel plezier en succes met het opsporen van je overtuigingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je gewoon (net als ik) een "vrouwen-man" ik kan ook veel beter met vrouwen dan met mannen opschieten en heb idd ook wat moeite met mannelijke "intimiteit" ( met uitzondering van mijn eigen zonen) verder heb ook ik een hekel aan die harde mannen lichamen en houd ik niet van voetballen en auto's etc....

Kortom ik noem mijzelf altijd gewoon heeeeel erggggg HETERO.....

Jij wil dat oplossen.....daar weet ik helaas voor jou geen antwoordt op, maar dacht dat het misschien een optie was het te leren aanvaarden als iets wat bij jou past, vandaar mijn antwoordt.

Zo dat je weet dat er meer zijn zo als jij.