Om er echt heel zeker van te zijn dat je puisten door de pil weggaan moet je naar de dermatoloog en die schrijft je dan de Diane pil voor. De Diane pil is speciaal ontworpen Acne(teveel aan testosteron of ander mannelijk hormoon) uit het lichaam te verdrijven en werkt ook nog eens als anticonceptie.

Zelf kreeg ik juist acne door de Yasmin pil of in de tijd toen ik die slikte. Mijn tweelingzusje kreeg er juist last van zodra ze ermee gestopt was. Dus voor iedereen is het weer anders maar de Diane werkt voor iedereen met acne hetzelfde. Ik ben er erg tevreden over al zie ik het resultaat pas over een maand of 3, maar het is zeker niet zo erg meer als in het begin!

Ook je huisarts kan je dit middel voorschrijven, maar vaak moet je eerst bij de dermatoloog langs gegaan zijn.

Van elke anticonceptiepil heb je een vergrote kans op toename in gewicht, maar het is nooit van tevoren te voorspellen omdat dit bij elke persoon anders is.

Dus wanneer je last hebt van acne heeft je lichaam gewoon meer vrouwelijke hormonen nodig om al die mannelijke weg te jagen en meestal blijft het ook weg nadat je de Diane geslikt hebt.

Begin alleen niet aan de androcur wanneer ze je dat voorschrijven, er valt letterlijk niets goed te vertellen behalve dat het werkt, maar de bijwerkingen zijn het niet waard.;)
Zware depressies, dagelijkse huilbuien zonder reden, stemmingswisselingen, misselijkheid etc.

De Diane pil zou een uitstekende keuze zijn!
(Dan moet trombose niet in je directe familie voorkomen natuurlijk!)

Het is een wat duurdere pil, maar het wordt meestal vergoed wanneer het voor acne is.:)

Succes!

Toegevoegd na 47 seconden:
speciaal ontworpen VOOR acne*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dat zijn mogelijke bijwerkingen. Dat ligt ook aan het type pil, en aan de persoon zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijwerkingen van de pil zijn voor elk individu anders. Als jouw arts jouw een pil heeft voorgeschreven ivm ernstige acne zou dat best eens een positief effect kunnen hebben. Maar niet iedereen komt automatisch aan, of verliest automatisch zijn puisten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de standaard pil niet. Er zijn anticonceptiepillen op de markt die een gunstig effect hebben op acne. Indien dit nodig is, kan de dokter dit voorschrijven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je komt trouwens ook niet aan. Dit was met de pillen van vroeger nog wel eens zo, daar was de concentratie hormonen veel hoger.
Bij de nieuwe pil valt dit reuze mee, ik heb er zelf niks van gemerkt toen ik er mee begon op 16 jarige leeftijd.
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Het zal verschillen per persoon, het kan ook zijn dat het starten met de pil toevallig gelijk gaat met de ontwikkeling van vrouwelijke vormen. Dan lijkt het door de pil te komen.
Nee dat zou al te mooi zijn.Er is wel een anticonceptiepil die daar gunstig invloed op heeft.Dat is de Diana Pil,je zou het met je Huisarts kunnen overleggen of deze voor jou geschikt is.