Kun je sex verslaafd zijn en wat is er evt aan te doen????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel ff met tiger Woods....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
 goh ff niet aan gedacht, thanx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seksverslaving bestaat en je kan daaraan geholpen worden. Gaat dit over jezelf? Of je partner? En zo ja, over hoe vaak heb je het dan? Want je zou het ook over een verschil in libido kunnen hebben, wat nog helemaal niet op verslaving zou hoeven duiden.
Verslaving, of liever gezegd afhankelijkheid, wil zeggen dat je er zoveel tijd en energie in steekt, dat jij of anderen er hinder van ondervinden.

Het beste antwoord

In mijn militaire diensttijd(1955-1956) deed het gerucht de ronde, dat men gedurende de eerste 6 weken,dat je geen verlof kreeg, kamfer in je eten kreeg,dat zou de sekksdrift beteugelen. Dus probeer dat eens. Heb geen idee van hoeveelheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ja je kunt sex verslaafd zijn, therapie zou je kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan,beste oplossing ervoor partner zoeken die ook sexverslaafd is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sex kan een verslaving zijn, en als je er niemand mee tot last bent is het ook niet erg!

Als je er iets tegen wilt doen, dan is het belangrijk om afleiding te zoeken in de vorm van sport of een andere intensieve bezigheid!

Therapie is al genoemd, maar is een goede optie!
Al is het alleen maar om de afleiding die je geboden wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent pas ergens verslaaft aan. Als je een ''moeten'' gevoel begint te krijgen. Als je dat niet hebt, maar naar jou mening wel veel seks hebt. Ja dan doe je het gewoon graag, maar ben je niet verslaaft.

Maakt verder niet zo heel veel uit welk van de twee, het is allebei vervelend natuurlijk.

Tip:
Zoek een leuke hobby, waarbij je even alles helemaal kan vergeten. Misschien ook dezelfde hobby dan net als je partner, of zij zoekt een andere hobby. Op die manier gaat seks niet meer op de eerste plaats staan. Naarmate je andere bezigheden ondervind die je leuker vind dat seks, dan gaat seks uiteindelijk gewoon een af en toe pleziertje worden.

Als dat je doel is, wens ik je succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang er verder niemand last van heeft zou ik niet weten waarom je er iets aan zou doen :) leef je lekker uit en zoek een partner. partners die er net zoveel van houden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verslaafd zijn betekent dat je aan iets gebonden bent, dat je iets moet hebben, anders ben je niet gelukkig. Dat kan ook met seks en dan ben je seks verslaafd. Je gedachten zijn dan vrijwel ALTIJD gefocust op EEN ding - je kunt niet van andere zaken genieten. Het leven wordt daardoor minder divers en minder leuk.

Er zijn praatgroepen en zelfhulpgroepen voor mensen met seksverslaving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfhulpgroepen voor mensen met seksverslaving?
Dan zet je dus 20 vrouwen en mannen met een sexverslaving in een kamer? Kan leuk uit de hand lopen
Ja, je kan een verslaving hebben aan sex. Zolang jij controle hebt over je gevoelens is het geen verslaving, wanneer je gevoelens controle krijgen over jou dan kun je wel vraagtekens plaatsen. Alleen jijzelf kan dit weten.
Je kan jezelf helemaal verliezen in sex, het sexuele genot en je kan met sex natuurlijk ook andere gevoelens uiten bijvoorbeeld als je bang bent om je partner te verliezen, voor je persoonlijk bevestiging, in plaats van een goed gesprek, als praten niet lukt of als goedmaker enz
Soms kan het zijn dat je een partner treft die veel minder vaak zin heeft in sex als jij maar dat maakt jou ook nog niet sex verslaaft. Ik kan me ook voorstellen dat mensen die ergens over piekeren of het heel druk hebben met werk, studie, kinderen of andere stress juist geen zin hebben in sex terwijl anderen dit dan juist weer wel hebben. Sex hoort bij het leven net als eten, je hebt die funny parts toch niet voor niets aan je lichaam zitten?
Jij bepaalt zelf de kwantiteit en kwaliteit in jouw leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben je sexverslaafd dan ?
Op zich lijkt me er niks mis mee. Maar als je er echt wat tegen wil doen is de enige methode de knop tussen de oren om te zetten en discipline te hebben dat je niks met sex wil ook al heb je er op dat moment geen zin in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat het een fase of periode in je leven kan zijn.
Het met periodes en zeker in de pubertijd (maar ook daarna) behoorlijk veel aandacht van je vragen. Laat het gewoon gebeuren, er zullen later periodes volgen met minder aandrang tot bevrediging van seksuele behoeftes.