Werkt een friends with benefits relatie?

Hiermee bedoel ik dat je vriendschappelijk met elkaar omgaat en ook sexs samen hebt. Je bent dan niet exclusive met je 'friend'. En kan andere personen daten. Hoe kan je zoiets ook goed laten werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Dat kan alleen werken als je beiden hiervoor kiest.
Je moet beiden overtuigd zijn en geen enkel gevoel als jaloezie kennen. Het risico dat schuilt is het feit dat één van de twee echte gevoelens van diepe liefde voor de ander ontwikkelt en dit heb je vaak niet zelf in de hand.
Liefde kan nl. ontstaan in elke relatie die aanvankelijk op zuiver vriendschap gebaseerd was. Ik geef je op een briefje dat in 9 van de 10 ' vriendschappelijke relaties' waar dit gebeurt, een breuk zal ontstaan als dit van één kant gebeurt. Indien je echt van iemand houdt, is het heel moeilijk om diegene te moeten delen met anderen en vooral op het seksuele vlak!
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
That really sucks! Dan heb je dus een probleem, maar dat zal je zelf wel weten. Kon je gevoelens als jaloezie maar gewoon uitschakelen hè? Maar dat kan je niet zomaar even snel. Het is voor jou dus te hopen dat het van zijn kant ook op liefde voor jou uitdraait. Dan komt bij hem ook het gevoel van jaloezie wanneer hij beseft dat je te leuk bent om kwijt te raken. Misschien is dit bij hem ook het geval? Praten jullie hier wel eens over? Ik zou hem eens polsen of hij nog wel behoefte heeft aan anderen. Is hij echt niet zo verliefd op jou dat hij toch met andere vrouwen utgaat, dan zal er niets anders opzitten dan te accepteren dat je hem zult moeten delen, of aangeven dat je dat niet kunt en hem los moeten laten. Met jaloezie is het erg moeilijk te leven en je zet het niet opzij. Liefde is erg sterk en dan komt de drang automatisch opzetten om die iemand voor jou alleen te hebben en zeker op intieme momenten. Die gun je een ander dan niet met hem. Logische gevolgtrekking is dan jaloezie! Dit kan echter hem net zo overkomen en daar zou ik me vooralsnog aan vasthouden.
Het kan werken, het kan zelf heel goed werken en het kan zijn dat dat jarenlang voortduurt.
Maar volgens mij is, vooral dat laatste, een zeldzaamheid.
Het heeft natuurlijk zijn voordelen. Als je geen relatie hebt heb je natuurlijk wel nog behoefte aan seks en intimiteit, dan is zo'n soort relatie best een goede oplossing.
Het is vaak prettiger, een ook veiliger om een regelmatige sekspartner te hebben dan een reeks one-night-stands.
Maar vroeg of laat geeft dit toch problemen. Seks compliceert een vriendschap enorm en dat komt omdat er vroeg of laat toch gevoelens gaan heersen.
Ik vermoed dat dat komt door de intimiteit, daardoor is het deurtje naar bepaalde gevoelens toch al snel op een kier.
En niet zelden zijn juist in dit soort relaties de gevoelens afkomstig van 1 partij en dat gaat de nodige frustraties opleveren.
De uitkomst van dit scenario is meestal hetzelfde: einde vriendschap.
Vraag jezelf, voorafgaand aan het delen van seks, af of je die vriendschap op het spel durft te zetten. Of je het kunt verdragen dat deze persoon wellicht uit je leven verdwijnt. Zo niet, dan kun je beter geen seks met deze persoon delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in totaal drie 'friends with benefits' gehad en op de korte termijn was dat best wel eh ... ja leuk! Maar helaas werden ze alle vier verliefd op mij, terwijl ik heel duidelijk ben geweest dat ik geen relatie wilde. Natuurlijk konden zij er niets aan doen, maar dat maakt de 'relatie' niet gelijkwaardig en ongemakkelijk.

Grappig is wel dat mijn huidige vriendin een (we noemden elkaar) very fuckable friend van mij was en wij toevallig beide verliefd op elkaar werden.

Persoonlijk denk ik dat het VAAK niet werkt, i.v.m. andere verwachtingen van elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes, bij mij werkt t iig geweldig. Belangrijkste is dat je NIKS over je ervaringen vertelt tegen de ander. Anders krijg je jaloezie etc. Ligt er iig ook aan hoe leuk je de ander vind. Ik heb al een jaar een standaard FB, naast dat heb ik in de tussentijd veel chicks gehad waarbij ik mezelf verveelde tijdens de sex, want t was alleen maar film kijke en sexe etc., dus gewoon kapte, omdat alleen sex een beetje saai kan worden. Beste is als je samen ook mss andere dingen doet dan alleen neuke, naar de bios etc. Veel suc6!