Kan masturberen negatieve gevolgen hebben voor de gezondheid ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M/V?

Het beste antwoord

Nee, behalve als je eraan verslaafd raakt en het zo vaak per dag nodig hebt dat je niet meer normaal kunt functioneren omdat je in tijdsnood komt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wist wel dat met name oesters goed zijn voor de mannelijke vruchtbaarheid, maar had er daarnet niet aan gedacht toen ik de vraag beantwoordde.

In sperma blijkt veel zink te zitten en als je té veel masturbeert krijg je last van een 'zinktekort', wat tot waanzin zou kunnen leiden volgens dr. Carl Pfeifer.
Dit kun je schijnbaar oplossen door (veel) oesters en haring te eten, aangezien dat de beste voedselbronnen zijn van zink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nee hoor, je wordt er alleen maar blij van, dus positief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je zo enthousiast bezig gaat dat je er schraal van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, maar als je je echt zorgen maakt.... Liga is ook lekker! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Masturberen helpt tegen allerlei nare kwaaltjes zoals depressieve gevoelens en heeft behalve schraalheid geen bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor als jij daar behoefte aan heb gewoon doen
13 jaar geleden
Wanneer men masturbeert, wordt men volledig in beslag genomen door de eigen lichamelijke gevoelens — men gaat volledig op in zichzelf. Seks wordt losgekoppeld van liefde en wordt verlaagd tot een reflexmatig toegepast
middel om spanning af te reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Masturberen is volkomen normaal hoor, en genieten van je eigen lijf mag óók in je eentje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is uw mening.
Mijn mening is dat de masturbatiegewoonte tot problemen kan leiden bij het opbouwen van een juiste relatie met iemand van het andere geslacht.
De ander zou eerder als seksobject kunnen worden bezien dan als een menselijk wezen met gevoelens. Men is dan misschien geneigd de ander te gebruiken als louter een werktuig voor seksuele bevrediging. Zulke verkeerde, door masturbatie aangeleerde houdingen kunnen iemands „geest” of overheersende geneigdheid vervormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij schrijft hoeft helemaal niet waar te zijn. Als men masturbeert kan men in gedachten ook bij zijn geliefde zijn en wordt sex dus helemaal niet losgekoppeld van liefde. Jij hebt een nogal eenzijdige benadering van masturberen.
RSI?

nee hoor, als je t niet te gek maakt, en links regelmatig afwisselt met rechts.... dan is er niets aan het handje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke woordspeling+
Zolang je niet masturbeert met 130 km per uur op de snelweg, zijn weinig tot geen negatieve gevolgen te verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zelfs dan kan het meevallen, zolang je niet degene bent die rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waartegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan toch pas in maart? Nu nog even met 120 masturberen.
het kost erg veel energie; Je valt wellicht wat af als je het elke 5 minuten doet. :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits met mate, niks aan de "hand" ;-)

Maar serieus in principe niet zolang je er geen lichamelijk ongerief aan overhoud (spierpijn schraalheid)

En je leven er niet verder geen last van ondervindt...
Bijv. Je sexleven!!!

Dan zou ik er niet te zwaar aan"trekken" en gewoon lekker je eigen gang gaan!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee hoor.
Het is gewoon hééél lekker en chill om te doen,want je voelt je er gigagoed bij en word ook vet ontspannen enzo.
Daarna kun je véél beter slapen bv.
Wanneer je heel veel achter elkaar het doet,dan wordt t schraal en rood en zelfs pijnlkijk enzo maar je krijgt er geen soa's van mocht je daar bang voor zijn of zo.
Hoop dat dit je een beetje geruststelt,ok?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan negatieve gevolgen hebben voor je geestelijke gezondheid wanneer je egoïsme ziet als ongezond. Het is volledig op jezelf gericht, terwijl seksualiteit gericht behoort te zijn op degene van wie je houdt. Een ander woord voor masturberen is zelfbevrediging, je bent jezelf aan het bevestigen.

Wat is gezondheid? Het is meer dan het ontbreken van ziekte. Het is op de juiste weg zitten voor je levensdoel.
Ik geloof niet dat het ontplooien van je zelf het hoogste doel is waarvoor je hier op aarde bent. Je doel is God en je medemens liefhebben. Niet jezelf (ja, er staat dat je je naaste moet liefhebben als jezelf, maar de meeste mensen blijven alleen steken bij die zelfliefde). Dus als dat je doel is, dan werkt masturberen niet echt mee aan je doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, behalve dat je er noch al "slap"van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor niks aan de hand. Door te masturberen wordt oud zaad regelmatig vervangen door fris nieuw zaad, en je blijft er fit en ontspannen bij.