Is sipralexa slecht voor de seks ?

Ik ben al geen snelle klaarkomer in bed. En de laatste weken heb ik last van dat ik zeer moeilijk kan nog klaarkomen spijtig genoeg is dit door de sipralexa ? zo ja gaat het verbeteren dan of zal ik moeten stoppen met ze te pakken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

De volgende bijwerkingen van het slikken van Sipralexa werden gemeld:
Zeer vaak ( treft meer dan 1 gebruiker op 10):
seksuele stoornissen (vertraagde ejaculatie, erectieproblemen, verminderde libido (geslachtsdrift) en verstoord orgasme bij vrouwen).

Het is dus inderdaad de veroorzaker ervan. Maar om daarom te stoppen met het slikken van dit medicijn lijkt mij niet verstandig. Want door seks voel je je maar tijdelijk in optima forma, terwijl je de rest van de tijd mogelijk erg depressief bent. Dan kan je beter je redelijk prettig voelen door het medicijn, en het genieten van seks uitstellen tot je het medicijn niet meer nodig hebt. Je mag sowieso niets veranderen aan de dosering voordat je er met jouw huisarts over hebt gesproken. De symptomen kunnen hevig terugkomen als je er zomaar mee stopt!
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN

Zoals elk geneesmiddel kan Sipralexa bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daar mee te maken.

Meestal verdwijnen de bijwerkingen na enkele weken behandeling. Wees er u tevens van bewust dat verschillende bijwerkingen ook symptomen van uw ziekte kunnen zijn en dus zullen afnemen zodra u zich beter begint te voelen.
10 jaar geleden
Dit is inderdaad een bijwerking van Sipralexa, het staat ook in de bijsluiter. Het komt niet vaak voor, maar komt wel vaker voor. Overleg met je arts of je moet stoppen of de dosering aanpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SSRI's kunnen inderdaad vertragend werken. Deze bijwerking kan op den duur verminderen of verdwijnen. Stop niet zomaar. Overleg met je voorschrijver als de klachten lang aanhouden.