Als men met de handen in de buurt van het onderlichaam komt gaat men handen wassen, maar bij orale sex vindt men dat ineens niet vies. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Kimath
13 jaar geleden
voordat ik daar iets zou doen, zorg ik ook wel dat het gewassen is hoor.
Kimath
13 jaar geleden
en je kunt je mond zo moeilijk wassen met zeep :P

Het beste antwoord

ik denk dat het te maken heeft met de associatie. Bij sex wordt er aan de erogene zones in het onderlichaam een andere waarde (associatie) toegekend dan bij de het gebruik als afvoer van afvalstoffen.

Bij sex denken veel mensen aan plezier en genot. En zijn de erogene zones daar een onderdeel van. Door hormonen en de framesetting in het hoofd is het dan niet vies. Als men daar niet aan denkt, dan zijn het functionele onderdelen van het lichaam waar afvalstoffen worden afgescheiden.

Het is in mijn beleving allemaal een kwestie van de psyche.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Men vindt dat niet vies omdat een zuiverende werking hiervan uitgaat. Wel is het aan te bevelen dat je je vooraf moet wassen. Natuurlijk kan het ook gevaarlijk zijn in de zin zoals beschreven op bijgaande site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
zuiverende werking? Dat snap ik niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speeksel: antibacteriële activiteit: verschillende organische en anorganische stoffen hebben antivirale, anti-schimmel en antibacteriële werking.
Kimath
13 jaar geleden
Ah zo :)
bedankt voor de uitbreiding.
U haalt een paar dingen doorelkaar.
Hygiene betrachten of iets vies vinden zijn 2 dingen.
Na het gebruik van het toilet wast men de handen.
Voor de sex en na de sex wast men zich ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je handen wassen na t toilet is heel normaal, ik was mijn handen voor ik na t toilet ga ook, dus 2 keer.
als je orale sex hebt is het niet meer dan normaal dat je je onderlichaam schoon hebt, het is voor beide wel prettiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, als je bedenkt dat de meeste bacteriën zich in de mond bevinden. Ik denk omdat de meeste mensen lichaamsdelen die met poep en pies geassocieerd worden, vies vinden. Natuurlijk moet je ze schoonhouden maar een goede mondhygiëne is minstens zo belangrijk, bij wat voor seksueel contact dan ook maar ook bij andere contacten met anderen en voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als vraagsteller ga je er kennelijk vanuit dat niemand orale sex vies vindt, maar dat is volgens mij zeker wel het geval. Vanwege de voor de hand liggende redenen, natuurlijk.....