Na lang geen sex zonder condoom en wel aan pil evengoed goed beschermd?

hoihoi

als je na lang zeg maar altijd veilige sex (jaren?) (pil en condoom)
maar wel aan de pil bent al die tijd,
ineens zonder condoom vrijt en de man komt meerdere keren klaar, ben je dan evengoed nog goed beschermd tegen zwangerschap?
ik dacht misschien is de werking dan toch minder omdat je lichaam dan ineens wel met sperma te maken krijgt en eerder niet..maar kan ook tussen mn oren zitten.
en als je diarree hebt is de pil dan echt minder beschermd?
ik heb dat wel gehad maar niet waterdun zeg maar, gewoon iets minder vast, dit duurde 2 a 3 dagen en niet meteen na het innemen van de pil.

bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

elk voorbehoedsmiddel is nooit 100% betrouwbaar , als je alleen de pil slikt is het wel veilig maar er is altijd een hele hele kleine kans dat je zwanger kan raken , hij is niehiel maar hij is er wel.

Als je sex hebt met pil en condoom ben je veel beter beschermd dus de kans dat je dan zwanger raakt is wel heeeeeeeeeeeeel klein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben door de pil heen zwanger geraakt, kan ook gebeuren als je al jaren dezelfde pil gebruikt.
Als je overgeeft of diarree hebt binnen 2 uur na t slikken van de pil dan ben je wel verminderd beschermt. Let hier dus goed op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van jaren dezelfde pil gebruiken werkt 'ie niet minder hoor. Misschien was je pil gewoon te licht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor niet te licht, nadat de kleine was geboren ben ik aan een andere pil gegaan. Gewoon even zwaar als de microgynon. Ik heb van meerdere artsen vernomen dat sommige vrouwen weldegelijk een verminderde pil werking kunnen krijgen bij langdurig gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom moet je, wanneer je braakt binnen 3 uur na het innemen van de pil, direct een nieuwe pil innemen. en gewoon doorgaan met de strip (dus volgende dag weer gewoon de volgende pil)