Zijn er alternatieve middelen die je kunt gebruiken voor glijmiddel en massageolie ?

Ik heb nog al een gevoelige huid en sommige producten hebben een brandende werking bij mij. Spullen van Durex werken niet voor een hevige vrijpartij. Ik vroeg me af of er andere alternatieven zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.5K

Het beste antwoord

Ja, gebruik Crisco...dat klinkt misschien heel gek maar dat is eigenlijk Amerikaanse vegetarische bakboter...;-) In de homoscene wordt het veel gebruikt bij fisten. Het ruikt niet, blijft superglad, er zitten geen parfums o.i.d. in en het kost weinig (in de supermarkt Jumbo te bestellen, wel even doorvragen, voor ong 4,00 per pot, op sites met homospullen ong 12,50). Het is alleen niet veilig met condooms omdat het latex/rubber minder sterk maakt.
Bijkomend voordeel is dat je ook als de omgeving nat is, bv douche of vrouw die veel spuit het toch lekker glad blijft en niet stroef wordt!!

Toegevoegd na 4 minuten:
P.s. Macro verkoopt het ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wat meer voorspel, dan wordt alles vanzelf glad ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weleda massage olie. Verschillende heb je, oa te koop in de tuinen. Je kan een klein flesje halen om te kijken of je geen allergische reactie krijgt. Vriend van me had hetzelfde bij deo, weleda deo had hij geen last van. Is op natuurlijke basis allemaal. Ook goed als glijmiddel. Als het geen ernstige allergie is: give it a try ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonnebloemolie, druivenpitolie of kokosolie of
Sixtus-neutral olie. in je keukenkastje of naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pjur Eros Woman Bodyglide is een glijmiddel speciaal voor vrouwen met een gevoelige intieme zone. Het is smaakloos, reukloos en anti allergisch en vrij van dierlijke producten.

Dit glijmiddel kan eveneens gebruikt worden als massagegel wegens zijn vochtinbrengende eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huis-tuin-en-keuken-middeljes kunnen óf onschuldig zijn en goed werken, of juist weer voor heel andere problemen zorgen in de intieme zone's. Vooral heel erg belangrijk is dat je géén producten op basis van olie gebruikt als je óók condooms gebruikt!!!!
Olie lost namelijk in een aantal minuten latex op, zodat een condoom dan stuk gaat.

Met de klachten die je beschrijft lijkt glijmiddel 'Women Sensitive' van Swede (ja... uit Zweden) misschien wel een oplossing. Daar zit o.a. kamille-extract in tegen branderig gevoel en andere natuurlijke toevoegingen voor zachte weefsels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
compleet antwoord +
Als basisregel zou je kunnen stellen dat spullen die je niet in je mond kan stoppen (dus kan eten) beter ook niet op de huid gesmeerd worden.

Dan blijven speeksel en oliën (olijfolie, kokosvet, enz) over. Maar olie en condooms gaan niet samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.veiligglijden.nl/glijmiddel/
er zijn meer merken dan alleen Durex hoor..!
en kijk wat er het beste bij je past:
Glijmiddel/massage op basis van water
" " op basis van Olie
" " op basis van siliconen

en laat je gewoon goed verwennen door je vriend, werkt ook hoor, dan heb je misschien geeneens glijmiddel ofzo nodig..! :)