Ik ben ontmaagd gisteren !! Maar wat nou als ik toch zwangerraak? [met condoom seks gehad.]

Ik ben vandaag ontmaagd. En was er ook klaarvoor. En me vriendje ook. Ik ben best jong maar . Ik was er al echt klaar voor. Maar wat nou als die condoom toch gescheurt is? wat dan?

- me moeder mag het niet weten van dat ik ben ontmaagd.
- het is gisteren gebeurd rond 6 uur. savonds.
- wat als ik toch zwanger ben geraakt?
- help me?

AUB ; geen temoeilijke woorden.
Heb een laag IQ letterlijk.

Toegevoegd na 17 minuten:
Oja , kun je die morning-afterpil gewoon ophalen bij de huisarts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K
escape
13 jaar geleden
Was het nou gisteren of vandaag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@escape, goeie vraag =P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14 is beter ja -_-'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen.. op je 13e of 14e sex hebben is niet raar of gek, sex is een heel normaal iets. Als je van een persoon houd, en diegene ook van jou, zie ik er niet in waarom het niet zou mogen.. Als je jezelf er klaar voor vindt, en de ander ook, en er allebei mee instemt en zorgt dat jullie een leuke tijd hebben, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nhja, van thegan weet ik het niet, maar om nouw niet lullig te doen: ben niet helemaal wijs ( maar wie wel?) maar ben niet dom. Als je er een andere mening over hebt, prima, maar bekijk de feiten eens. Waarom zou een volwassene wel de liefde mogen bedrijven, en een minderjarige niet? Het gaat om hetzelfde, liefde. 2 personen houden van elkaar, en dat mogen ze best uiten in intieme handelingen, als ze er allebei mee instemmen en goed vinden lijkt mij dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het ook niet echt een probleem. maar ik vond de eerste reactie zo vaag. en daarna meteen nog een tegenstrijdige reactie erachteraan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 2e reactie van mij hierop, was omdat flapoortje blijkbaar de behoefte voelde om gelijk ''voel je je wijs'' als reactie neer te zetten, verder is mijn reactie niet tegenstrijdig bedoelt, maar ik hoop dat sex geen taboe meer is en er openlijk over gepraat kan worden :)
(Niet overdrijven natuurlijk:) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, nee.
ik bedoelde de reacties van flapoortje. (de 1e & 2e reactie)
die zijn nogal tegenstrijdig met elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh zo :) Bedankt voor de verheldering!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu je het zo zegt, inderdaad! Als ze op haar 14e al ontmaagd is, waarom zit ze hier hele tijd negatief te doen dan? tenzij ze slechte ervaring ermee heeft, maar wel stoer wilt doen dat ze op haar 14e al heeft gehad..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, graag gedaan:P ja, toch jammer die reacties -_-'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad... misschien zit er een achtergrond achter? een rede wellicht? Alleen dat had ze dan wel heeel anders mogen verwoorden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me nu af waarom ik deze laatste 14 reacties eigenlijk gelezen heb... Ik ga slapen =P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ flapoortje. is goed hoor ;) was ook wel erg laat :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ JW1,
Was het lekker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Jinx158, ze klonk er wel positief over ?:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel uiteraard in de titel van haar vraag, ghehe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@JW1:
"En was er ook klaar voor". Echt niet. Da's gewoon een leugen: je houdt jezelf helemaal voor gek. Als je er klaar voor was, stelde je sowieso deze vraag niet op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
angst misschien achteraf? Je kan er wel klaar voor zijn, maar zulke dingen kun je altijd achteraf tegen komen. Heb jij je 1e keer sex dan grondig geanalyseerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13??? je bent gek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 en al ontmaagd....Dat lage iq had je er niet bij hoeven zetten, dat spreekt voor zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Platje,
hoezo spreekt dat voor zich? Jong ontmaagd heeft weinig te maken met laag IQ.. --
Verder al tijdje niet gezien btw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 is misschien wel een beetje vroeg
maar ik zelf was 14 jaar oud en heb er nooit spijt van gehad en mn (ex) vriendin ook niet.
het enige probleem is is dat je op je 13/14 vaak denkt dat je echt van iemand houd terwijl dat helemaal niet zo is. maar als zij denkt dat ze er klaar voor was dan hoop ik dat maar voor dr.

Antwoorden (14)

Wanneer een condoom scheurt is dat erg duidelijk. Door de spanning knapt hij dan, net als een ballon. Dat zou je dus hebben gemerkt, als dat gebeurt was.
Maar misschien is het slim om de pil te gaan slikken. Dit kan ook zonder dat je ouders het weten. Dan hoef je je niet meer zoveel zorgen te maken over zwangerschap.
Hou voor de zekerheid wel in de gaten of je ongeveer op de verwachte tijd ongesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel ! me vriendje heeft de condoom nog na gekeken of hij echt niet is geknapt en hij zei dat het echt niet is geknapt. Maar de pil he? Hoe kunnen me ouders er niet achter komen dat ik die slik. Ben nogmaar 13..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je een afspraak maken bij de huisarts (zeg je tegen je ouders dat het om iets anders gaat dan de pil), om de pil vragen, vertellen dat je ouders het niet mogen weten, en bij de apotheek ook zeggen dat je ouders het niet mogen weten, en dan zelf (contant) betalen.
Maar het beste is natuurlijk om het er met je ouders over te hebben. Je kunt, als je echt niet wilt dat ze van je vriend weten, ook nog zeggen dat je als je ongesteld bent veel te veel bloedverlies en buikpijn hebt, en dat je daarom aan de pil wilt.
je kunt een morning-after pil gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
oh, antwoord is al gegeven...trage computer -_-'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kan ik die halen?
Bij de huisarts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huisarts kan idd. daar is het ook anoniem.
een arts hoeft het namelijk niet aan je ouders te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede antwoord en reactie, arts heeft inderdaad een beroepsgeheim:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Flapoortje
Spijtig dat je overal bij deze vraag negatieve reacties moet neerzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij ook bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem natuurlijk;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morning After Pil kun je zonder recept bij de apotheek halen. Maar het is niet aan te raden vanwege de bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De noodpil (morning afterpil) kun je gewoon krijgen bij de drogist, bijvoorbeeld Etos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens is de kans dat je echt zwanger bent erg klein, ik zou hiervoor geen noodpil halen. Maar wél ervoor zorgen dat je aan de pil (of vergelijkbare anticonceptie) gaat. De combinatie pil en condoom is heel betrouwbaar.
Misschien, om je van de stress af te helpen zodat je zo goed als zeker weet dat je niet zwanger wordt, kun je een morning after pil nemen?
Weetniet of het ook van invloed is als je gewoon veilige seks hebt gehad:)

Ben ongeveer even oud als jou, en vindt mezelf er ook al klaar voor enzo.., en als ik je advies zou geven. Is het misschien handig er met je ouders over te praten ( dit alleen als je denkt/weet dat je ouders het misschien wel zullen begrijpen).
Dan kunnen ze je misschien helpen ermee.

De pil kun je trouwens ook gewoon krijgen volgensmij, en anders zijn er genoeg andere redenen als je er een wilt.

Zeg tegen je ouders bijvoorbeeld dat je alleen in bepaalde periodes ongesteld wilt zijn, dat is ook een goede rede om de pil te nemen :)

Groetjes, en hopelijk nog veel plezier met je vriendje he!

Toegevoegd na 44 minuten:
Maak je trouwens geen zorgen, als de condoom was gescheurd had je het wel gemerkt lijkt mij:)

Na de sex geen witte resten gehad in je vagina ( Sperma?) dan lijkt het me ook niet dat het condoom gescheurd is:)

Anders kun je altijd nog na de huisarts wil je echt zekerheid hebben.

Voel je je nog onzeker erover, stuur gerust pb (bericht) of zet reactie neer:)

Toegevoegd na 53 minuten:
Trouwens, als je erg gestresst bent, kan je menstruatiecyclus, de dagen dat je ongesteld bent en de tijd die ertussen zit, in de war raken!

Dus ontspan vooral als dat lukt:) Anders zou je misschien nog meer stress erdoor kunnen krijgen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit naar aanleiding van mijn reactie? Zo ja, zielig. zielig.. Zo nee, graag onderbouwing, en een goede ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij een +, want het is gewoon een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed antwoord..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ en flapoortje, hoe kan jij een min geven als je niveau 1 bent? Ik kon dat niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt allemaal..:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een héél mooi,cool antwoord man!
vette + van mij hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt man ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Megagoed antwoord!écht met gevoel voor degeen die die vraag heeft gesteld. Cool van je dude! +
condoom scheurt echt niet zomaar,je kan dit altijd nog checken,zorg voor anticonceptie,via huisarts hoeven ouders niet te weten,maar ben eerlijk praat er over.
ouders zijn ook jong geweest
succes en vrijen is ok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst, neem niet zomaar een morning after pil, die rommel is slecht voor je lichaam.

Als je een condoom gebruikt hebt die niet gescheurd is dan ben je met 99.9 procent zekerheid niet zwanger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morning After Pil is inderdaad enorm heftig, niet aan te raden bij onzekerheid gebaseerd op de mogelijkheid tot een gescheurd condoom...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"99.9 procent"
Sla eerst de percentages er maar eens op na... (En dan natuurlijk niet die van de condoomfabrikanten zelf.) Afgezien van scheuren, lukt correct gebruik ook vaak niet - zeker als je een laag IQ hebt. De faalpercentages - ook scheuren uitgezonder - hoger dan 0,1%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mmm: dat is niet per kéér dat je seks hebt, dat zijn de percentages voor een jaar lang regelmatig seks hebben met alleen condoom als anticonceptie. Het is een goed idee als ze volgende keren niet op alleen condooms vertrouwt, maar bij één keer seks met alleen condoom is de kans dat je zwanger raakt inderdaad extreem klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om de percentages. Ik gebruikte dit percentage op figuurlijke wijze. Als in, je kunt er bijna zeker van zijn dat je niet zwanger bent. Er is een groot verschil tussen paranoide en voorzichtig zijn. Een morning after pil naar binnen gooien na iedere keer dat je 'veilige' seks hebt gehad is paranoia...
Leuk meid hoop dat het was wat je je er van voorgesteld hebt.
Als jullie het de hele tijd met condoom gedaan hebben is de kans op zwagerschap heel klein.
Als een condoom gescheurd is zie je dat meteen dan ligt hij aan flarden.
Houd je menstruatie in de gaten of haal van de week een zwagerschap test bij de drogist. Als die positief is ben je ruim op tijd om even langs de huisarts te gaan. Hij zal je verder helpen zonder dat je ouders dat weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je enorm twijfelt, kan je de morning-after pil ophalen bij de huisarts.
Weet wel, dat je van die Pil, enorm ziek kunt worden, en geen pretje is.
Een condoom scheurt over het algemeen niet vlug, maar als je twijfelt, zou ik dan wel even naar je huisarts gaan, om daarover te praten...
Je huisarts vertelt niks tegen je ouders, maar als je dat niet durft, je kan altijd de kindertelefoon bellen, vroeger kon je terecht voor dat soort vragen bij de rutgers stichting, maar deze zijn helaas failliet gegaan.
Misschien dat de kindertelefoon adressen weet, waar jij ook naar toe kunt gaan buiten je huisarts om.
Ook al besluit jij zelf voor de Pil te gaan, gebruik altijd een condoom.
Dubbele veiligheid, niet alleen om te voorkomen dat je zwanger word, maar ook dat je geen SOA oploopt.
Na aanleiding van je vraag, die jij eerder een keer hebt gesteld...

Je kan de kindertelefoon gratis bellen, of zelfs met ze chatten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zat er sperma in de condoom?
Als dat erin zat en hij niet lekte was hij niet gescheurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JW1: 13 is wel erg jong hoor! Weet je wel zeker dat je er klaar voor bent? Ik hoop dat het was wat je er van voorgesteld had.

Je weet zelf ook wel dat het heel jong is, anders zou je moeder het wel mogen weten van je.

Als jij met condoom gevreeen hebt en het condoom was niet kapot, dan is de kans dat je zwanger bent, heel erg klein. Over een paar weken weet je het zeker.

Als je hierna helemaal zeker wil zijn dat je niet zwanger wordt, zou ik gewoon nog een paar jaartjes wachten met sex. Zo'n fantastisch geweldig iets is het nou ook weer niet, je kunt je hele leven nog lekker vrijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik weet niet of 13 te jong is voor sex, ik vind het wel aan de jonge kant. Maar ik veroordeel het niet.
Ik wil even opmerken dat "vrijen met condoom" niet altijd op de juiste manier gebeurt en dat het dan NIET veilig is. Let erop dat je het condoom niet te laat om doet, dus niet van tevoren met de penis in of tegen de vagina aan!!! Want er kan zaad in het voorvocht zitten en dan kun je al zwanger worden. Het is heel belangrijk om een condoom echt op tijd om te doen.
Sorry voor het medische praatje, maar sex is (veel) fijner als je je geen zorgen hoeft te maken over de "technische" dingen eromheen.
Hoe moeilijk het ook is, probeer toch voorzichtig om je ouders op de hoogte te brengen dat hun dochter al aan sex toe is. Doe dat in kleine stapjes, bv. begin met dat je gezoend hebt en dan steeds verder. Het is misschien wel eng om er met hun over te praten, maar het is veel waard als ze achter je staan.
Oja, hou wel even goed in de gaten of je (op tijd) ongesteld wordt, zo niet dan meteen een zwangerschapstest kopen (samen met je vriendje, want dan deel je de zorgen!) en daarna eventueel een afspraak maken met de huisarts. Die mag in principe niets tegen je ouders zeggen. Ben je daar toch bang voor, dan kun je misschien samen met je vriend naar zijn huisarts.
En misschien zijn jullie wel toe aan "sex", maar niet aan de gevolgen die "sex" met zich mee kan brengen... denk daar goed over na!
Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
zeker een + waard, respectvol, informatief
Sex is plezier voor twee, zegt men. Hoop dat je dat zo ervaren hebt.
Maar deze vraag stel je je omdat je je toch zorgen maakt.

Hieruit blijkt wel dat je nog niet van belangrijke dingen op de hoogte bent. En dat is wel nodig, watnt het is niet alleen lekker sexen, maar ook alles erom heen.

Voorbereiding, konsekwenties. Stel dat het wel mis gaat, wat dan? Jij draait er voor op. En dat is met 13 jaar nog wel wa erg vroeg. Je hebt je school nog en straks een baantje. Is toch fijner zonder baby dan met.
Een baby is ingewikkelder dan een pop hoor!

Zou je toch je moeder niet eens vragen? Kun je zeggen: voor als ik er aan toe ben. Ze wil je vast en zeker helpen, dingen vertellen enzovoorts. Daar zijn moeders voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is er niet mis gegaan. Je maakt denk ik te veel zorgen om je eerste keer. Zolang de condoom van te voren is omgegaan en is omgebleven hoef je nergens bang voor de zijn.

Als je het idee hebt dat de condoom is afgegaan, of hevige sex is beschadigt (het was je eerst keer dus dat denk ik niet) kan je evt contact opnemen met de huisarts die je verder kunt begeleiden. Die heeft ook de plicht je ouders er buiten te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil even een reactie geven op de eerste reactie van deze vraag: Als je de pil haalt bij de dokter, weten je ouders er ook van. Dat gaat allemaal via de verzekering en hun kunnen dat zien. Iedereen zegt wel van niet maar dat is wel zo! Maar je kunt wel aan je dokter vragen volgens mij om het te verzwijgen voor je ouders, volgensmij dat hij er dan zelf wel voor kan zorgen dat ze het niet te weten komen, ook niet via de verzekering!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je twijfelt of het condoom goed zat, kan je nog van alles doen om zwangerschap te voorkomen. Zoals de MAP of een pechspiraaltje. Je huisarts kan je daarmee helpen en het is niet moeilijk. Maar als je de gebruiksaanwijzing hebt gelezen van de condooms, en je hebt het goed gebruikt, dan is de kans op zwangerschap zeer klein. Anders volgende keer condooms met zaaddodende crème gebruiken.