Worden er ook jongens verkracht?

Waarom hoor je altijd dat meisjes worden verkracht. Worden er dan nooit jongens verkracht ? Of kan dat niet ? Of zijn er geen vrouwelijke verkrachters

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13K
Kimath
12 jaar geleden
het gebeurd wel, maar veel minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen worden meestal door mannen verkracht, niet door vrouwen....en daarnaast melden ze het niet uit schaamte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en mannen zijn meestal sterker dus moeilijker om te overmeesteren
Kristal
12 jaar geleden
En dat Because, is inderdaad vaak iets dat alle jongens/mannen denken, waardoor het nog eens extra pijnlijk is voor hen als ze zich dus niet hebben kunnen verdedigen.

Antwoorden (5)

Het is niet dat er minder vrouwen zijn die dit zouden willen, maar fysiek zijn ze er minder snel toe in staat. Over het algemeen zijn mannen toch iets sterker dan vrouwen, en daarom lukt, en proberen mannen het ook eerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het makkelijker is om als man je penis bij iemand naar binnen te schuiven dan als vrouw iemand vast te binden en er vervolgens op gaan zitten-_-. en mannen hebben meer behoefte aan seks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens zal die man het lekker vinden xD
ronron1212
12 jaar geleden
hoezo lekker vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkrachting heeft bijzonder weinig te maken met behoefte aan seks. Als dat zo was, zou iedere verkrachter die het zich kon veroorloven gewoon naar de hoeren gaan in plaats van te verkrachten. Verkrachting gaat om macht.
Kristal
12 jaar geleden
EC, je reageert op een manier die aangeeft dat je er niets van begrijpt. Gelukkig heb je het blijkbaar nooit meegemaakt.
Maar die man zal het niet prettig vinden als hij verkracht wordt, dus tegen zijn wil in tot seks gedwongen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EC, als een jongen wordt verkracht door een meisje, dan is zij alleen met zijn piemel bezig. Niet met hem; er is geen relatie, geen verbinding, wat zij doet is totaal niet fijn, niet lief en niet prettig. Ze doet het uitsluitend voor zichzelf. Gelukkig dat dat niet veel voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, geen seks. maar het gaat om macht
Er worden ook mannen verkracht, maar: als ze door een vrouw gedwongen zijn veel verder te gaan dan ze wilden (of helemaal al niet wilden), speelt vaak hetzelfde als bij vrouwen wier lijf puur functioneel reageerde op een verkrachting: mannen zijn bang dat ze 'verweten' wordt dat ze een erectie kregen: 'Dan wilde je toch?'
En als ze door een man (anaal) verkracht zijn, is de schaamte vaak nog groter.
Vrouwen zwegen vroeger meestal ook over een verkrachting, en nu vaak nog. Toch is algemeen geaccepteerd dat een vrouw verkracht kan worden - dat het een man ook kan overkomen is nog steeds een taboe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies Hippo. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt. pijnlijk maar waar.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1++++++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je wel geplust, maar heb toch een opmerking. Het is misschien duidelijker dat vrouwen verkracht kunnen worden. Toch is het ook nog altijd een groot taboe. Vaak wordt het niet geloofd, of zou de vrouw/meisje erom gevraagd hebben, etc. Het is en blijft een taboe. Voor ieder slachtoffer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jenniejen: dat klopt, maar tegenwoordig wordt wel erkend dat er zoiets als verkrachting bestaat, veel meer dan vroeger het geval was (als in: vroeger was het 'Dan had ze maar niet zo'n kort rokje aan moeten hebben' of zulk soort onzin).
Hopelijk slijt het taboe voor mannen ook een beetje.
Het is denk ik niet zo dat 1 sekse meer voorkeur is voor verkrachtingen. Tuurlijk zijn er ook mannen die er onwillekeurig mee te maken hebben. Denk bijvoorbeeld aan eenzame homoseksuelen in een verlaten bos die een man/jongen alleen voorbij zien komen, of mannen in gevangenissen die uit wraak door bewakers of medegevangenen gepakt worden.

Het feit dat het minder bekend is komt omdat mannen bang zijn niet serieus genomen te worden (hoe kan een man verkracht worden??). Het is een zelfde probleem als een vrouw die bij de politie aangeeft door haar echtgenoot verkracht te zijn...veel mensen snappen het niet en geloven het niet, van mannen al helemaal niet want die kan zich toch goed verdedigen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vraag het Vaticaan maar die zullen er genoeg info over hebben. Jongens kunnen zo wel door mannen en vrouwen verkracht worden.