Ik voel geen seksuele aantrekkingskracht bij hem

Ik heb al 8jaar een relatie, maar heb al jaren geen gevoel van seksuele aantrekkingskracht bij hem. Bij andere wel! Ik hou ontzettend veel van hem en wil hem niet kwijt, maar dit werkt niet. Ik word er gewoon echt ongelukkig van. Ik heb vanalles geprobeerd, maar het is gewoon weg! Er zijn wel wat meer kleine dingen die niet goed zijn in de relatie, we zijn bv het tegenovergestelde van elkaar in zo goed als alles. dat werkt vaak langs elkaar heen. We kunnen er wel goed over praten en dat gebeurd ook, alleen niet echt over de seks. Hij kan er toch niets aan doen dat ik er niets bij voel.
Wat moet ik hiermee? Toch bij hem weggaan vanwege dit?
ik ben pas 23!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26K

Antwoorden (14)

13 jaar geleden had ik een soortgelijke relatie.
Ik heb toen, ondanks dat er 2 kinderen in het spel waren voor mezelf gekozen.
Ik verdomde het nog langer ongelukkig te zijn in een relatie.

Inmiddels ben ik bijna weer 8 jaar gelukkig getrouwd.
Soms is een relatie verbreken noodzakelijk om jezelf een gelukkige toekomst te gunnen.

Hoop dat je hier iets mee kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moedig besluit geweest. +!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je openhartigheid
Dit is waarschijnlijk de reden waarom zoveel mensen vreemdgaan maar dat zou ik niet aanraden als antwoord.Als je hem niet kwijt wil en hem graag ziet denk dan eens na of die gevoelens eventueel niet kunnen terugkomen en om er toch met hem over te praten.In elke relatie gaat het al eens wat minder en het nieuwe gaat er vanaf maar daar kan aan gewerkt worden.Als je tenminste een toekomst met hem ziet.Anders inderdaad kiezen voor de korte pijn of een tijdje mekaar wat minder zien om uit te maken wat je echt voelt.8 jaar is een lange tijd,denk goed na eer je beslist.En soms zijn het de kleine dingen die het meeste uitmaken,is hij nog altijd lief voor jou en attent,heeft hij wel nog deze gevoelens.Niemand kan je daar echt in helpen maar wie zen hart volgt is nooit mis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent pas 23 en dat is te jong om vast te houden aan een relatie waarin je je niet gelukkig voelt. Seks in een relatie is een hele belangrijke factor om je verbonden en intiem te voelen met elkaar.
Waarschijnlijk houd je van hem als van een broer.
Dat jullie zeer tegengesteld zijn heeft hier niets mee te maken. Er zijn paren die zeer verschillend zijn en al jaren heel gelukkig zijn.
Kies voor jezelf. Verbreek de relatie, al zal het heel moeilijk zijn.
En dan komt de vraag: "hoe verbreek ik een relatie (zonder hem pijn te doen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jaren bij elkaar bent, krijg je het idee dat je alles van elkaar al weet. Zie ook de film The seven year itch.

Mocht je de relatie stoppen en een nieuwe beginnen, dat gaan bepaalde dingen 'als vanzelf': nieuwsgierig zijn naar elkaar, leuke dingen doen met elkaar, goed en aandachtig met elkaar communiceren.
Maar waarom met een nieuwe relatie? Waarom gewoon niet met déze?
Dus doe, of alles nieuw is. En ontdek elkaar weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nog zo jong!!!

Was je nu 50, hadden jullie een paar kinderen en is de sex langzaamaan minder geworden zou ik nog denken, misschien vind je het wel best zo.

Ik vraag me af (gevaarlijke vraag) of je veiligheid en vriendschap niet met liefde verwart hierin. Logisch is het prettig zo, jullie kennen elkaar lang en goed.

Maar stel dat wat je voelt eigenlijk meer iets is wat je ook voor je broer voelt en jullie blijven bij elkaar.

Grote kans dat er over een paar jaar opeens iemand opdoemt die jouw wereld op zijn kop zet.
Als je dan met deze man een bestaan hebt opgebouwd, huis, kind etc is het NOG zwaarder om daar uit te stappen en wel HEEL wreed naar je huidige vriend als je dan zou opbiechten dat je al jaren geen aantrekkingskracht meer voelde

Ik zou (moeilijk) het er eerlijk met hem over hebben, wat je voelt en vooral ook wat je niet voelt. Als de relatie dan nog stand houdt is het OK.
Ik zou het zelf vreselijk vinden als mijn partner zoiets (langere tijd) voor me verborgen zou houden

sterkte met alles
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excellent verwoord +
amigo
12 jaar geleden
dank!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi....+
Misschien kan je langs een seksuloog gaan met je partner. En als je verder er alles aan hebt gedaan, kan je misschien een break inlassen of er een punt achter zetten. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk toch dat je er met hem over moet praten. Weet hij uberhaupt dat het je zo erg dwars zit? Heeft hij geen behoefte aan meer seks? En ga eens bij jezelf na wat jouw voorwaarden zijn om weer zin in seks te krijgen. Wat heb jij nodig om opgewonden te raken? Weet hij dat?

Als je een langere relatie hebt zijn er soms meer dingen voor nodig om weer zin te krijgen. Als je daar niet in wilt investeren, kun je net zo goed meteen bij hem weggaan.

Denk ook eens aan je vruchtbare periode (tenzij je de pil slikt), dan heb je namelijk meer zin en kan hij ineens best aantrekkelijk lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is sekstherapie niks voor jullie? op deze site staat duidelijk wat er aan de hand kan wezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens een keer totaal iets anders.. Heb je geen fantasie waar je van droomt, een bepaald standje? Speeltjes..? Een beurs, wat dan ook... probeer eens iets wat jij in ieder geval graag wilt, of doe samen iets wat jullie nog nooit gedaan hebben om elkaar opnieuw te leren kennen.. Kan heel leuk zijn, en mocht nou werkelijk niks werken, dan weet je waar je aan toe bent..

sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 8 jaar verandert verliefdheid in liefde, geborgenheid en vertrouwen. De seks is natuurlijk nog steeds wel belangrijk maar krijgt een andere betekenis en wordt minder passioneel.
Over het algemeen is het niet zo erg als seks niet meer op de eerste plaats komt als beide partijen hier geen problemen mee hebben.

Wel wordt het erg als één van de twee het als een probleem ervaart, dan moet je stappen gaan ondernemen.
De kans dat je in zo'n relatie verliefd wordt op een ander is behoorlijk groot.

Het zal niet gemakkelijk zijn. Praat er met je vriend over en geef je relatie nog een laatste kans.
Maar als er geen verandering komt, moet je voor jezelf kiezen en weggaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Ellen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje van mij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt jenniejen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima Siska maar houdt hierbij in het achterhoofd dat ze op haar 15 de haar relatie begon. Dat is ergggg jong ! Dus het voelt misschien ook wat anders dan halverwege je leven.
Het ligt eraan welke prioriteiten jij stelt. Als sex in een relatie zo hoog bij jou op de lijst staat en je word er zelfs ongelukkig van in deze relatie omdat dat er om welke reden dan ook niet van komt dan zou je de stap kunnen ondernemen om weg te gaan.
Vaak is het dan meer een kwestie van medelijden wat je tegen houd om de stap te nemen. En daar moet je even door heen.
Verder moet je je ook afvragen waarom of je werkelijk waar geen sexuele aantrekkingskracht meer voelt bij hem. Lieg je zelf niks voor want daar heeft niemand wat aan. En praat met elkaar Wees eerlijk tegen hem over wat jij vind en misschien komen jullie samen wel tot een oplossing en kan hij misschien ook werken aan een manier zodat hij wel wat aantrekkelijker voor je word want als hij er niet van op de hoogte is ,zal hij ook geen stappen ondernemen om er wat aan te doen!
En het zou toch zonde zijn om een relatie die verder opzicht nog best te redden is , om die reden kapot te zien gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een lastige situatie waarin je zit , maar zo werkt het ook niet.
Je kan beter goeie vrienden blijven , als hij dat ook wil dan zo door te gaan .
Je bent nog jong , en dan is het normaal in een relatie dat je bij iemand aantrekkingskracht hebt en daar ook iets mee kan doen , dus ik zou zeggen kies even voor jezelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is wel herkenbaar , niet bij mijzelf maar bij mijn vriendinnen .

Toch blijven ze bij hun partner. Misschien omdat het veilig en vertrouwd voelt , omdat ze hun leven met elkaar hebben opgebouwd ?

Wat mij opvalt is dat jij erg , érg vroeg bent begonnen . Je was nog een kind toen je de relatie begon. Je bent nu volwassen.

Niet onwaarschijnlijk is dat jij bent gegroeid en je vriend achter is gebleven.

Het leven is mooi en onweerstaanbaar en je zoekt naar een opening om jezelf weer te vinden . Je seksualiteit hoort daarbij. Je zult nog véél meer ontdekken.

We denken in relaties nogal eénvormig , óf hij , of hij en hij niet .
Ga een gesprek met hem aan en vertel hem dat je meer vrijheid wilt in jullie relatie.
Dan gaat hij meer zijn best doen voor je en het kan best zijn dat het hem niet lukt .
Het opeisen van meer vrijheid is een eerste stap. Een voorzichtige voorbereiding van het onvermijdelijke. Je kan moeilijk jezelf een leven lang beperken .

Hierbij ga ik er van uit dat jullie géén kinderen hebben en dat jullie relatie té vroeg is begonnen om definitieve stappen met elkaar ( trouwen ) te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook op mijn 23e een relatie van 5 jaar verbroken. Wij pasten simpelweg niet bij elkaar, geen passie, ik was alleen dood ongelukkig. Van een vrolijke, volop in het leven staande meid kwijnde ik weg en ging ik gebukt onder zorgen en verdriet. Ik was een schim van mezelf geworden, die nergens plezier meer in had. Het was heel moeilijk om bij hem weg te gaan maar een van de beste dingen die ik ooit voor mezelf heb gedaan. Nu 2 jaar later ben ik heel veel wijzer en echt gelukkig. Ik heb namelijk aan de belangrijkste relatie gewerkt die je ooit zult hebben: DIE MET JEZELF!

Hard als het klinkt: jij wrdt overduidelijk niet gelukkig van je relatie, de seks is puur een symptoom daarvan. Het probleem zit dieper. Weet je, soms pakken de dingen eenmaal niet uit zoals je hoopt dat ze doen. En dat is niet leuk, dat is vaak ook heel verdrietig, maar je leert er veel van en je staat sterker in je schoenen. Je bent nog zo jong, je hebt nog zoveel te leren, over de wereld maar vooral over jezelf. Het beste en enige advies dat ik je kan geven is: kies voor jezelf! Jij bent namelijk de dirigent van je eigen leven. Ga lekker aan je eigen basis, je eigen leventje werken. Geloof me, het is heerlijk!

Sterkte en al wil je praten, stuur me een berichtje.