Ik moet gymen maar ik ben ongesteld? Iemand tips?

Ik moet gymen, maar je kunt elkaar zien omdat je in dezelfde kamer zit. En de meisjes praten met elkaar want de banken staan tegenelkaar aan. Maar nu kan iedereen het dus zien als ik ongesteld ben, en dat wil ik niet! Iemand tips dat ze mijn boxer niet kunnen zien? PLEASE!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze keer niet gymen en daarna met je vriendinnen of met je moeder bespreken hoe je het best aan kan pakken voor de volgende keer. Tampon mag je volgens islam niet hou daar rekening mee:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor, ik vind dit een buitengewoon vreemde vraag.
Ik heb altijd gegymd en gevolleybald en alle andere sporten, ook als ik ongesteld was. Als je op een normale manier inlegverband gebruikt, zie je daar niets van.
Ik snap de vraag echt niet hoor.
Bovendien, een flinke meid doet gewoon altijd mee, builpijn of geen buikpijn.
Later moet je ook voor je inkomen zorgen en dan vraagt niemand zich af of je misschien ongesteld bent.
Vooruit, aan de bak..... Toegevoegd na 2 minuten:
En, wij keken altijd bij elkaar of alles goed zat, en dan gingen we de zaal in om onze wedstrijd te spelen.
Sorry hoor, ik vind dit absolute flauwekul!! En wie adviseert er nu om briefjes te schrijven!
Niks ervan! ( Ik heb 35 jaar vreselijk buikpijnen gehad, maar heb nog nooit, wat dan ook, ervoor verzuimd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gezegd InekevL! Ik snap dat ook nooit, menstruatie als excuus gebruiken.. ik heb wel eens 4 keer de boel moeten verschonen tijdens de gymles omdat het zo hard liep, maar het als reden gebruiken om niet mee te doen vind ik nog beschamender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
InekevL; Jouw hele verhaal vind ik buitengewoon vreemd. Ten eerste kraak je de vragenstelster helemaal af. Ten tweede geef je geen advies, maar zegt gewoon hoe het er bij jou aan toe ging. Één ding mag toch duidelijk zijn. Zij is niet jij. Elk mens reageerd anders op pijn, elk mens heeft een eigen pijngrens (tolerantie). En elke vrouw menstrueert anders. En dat jij er niet voor verzuimd hebt, goh, moeten we jou nu een pluimpje geven? En er maar vanuit gaan, dat de vragenstelster hier flauwekul neerzet en jij tracht te bepalen hoe iemand zich moet voelen, terwijl dit zeer persoonlijk is. Jou antwoord is grote flauwekul, en je advies stamt uit het tijdperk nul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ineke, dikke plus voor jou ; jammer dat het een reactie si en geen antwoord. Aanstelleritus aanmoedigen schiet niet op natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mangowolk: 4x verschonen tijdens 1 les? Dan bleef er vast niet veel van de les over :). (Die is meestal 50 minuten?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen, dit antwoord is verplaatst naar de reacties.
Ik ben mijn hele leven feministe geweest en heb gestreden voor vrouwenrechten, zowel politiek als maatschappelijk. Van dit kinderachtige gedoe, word ik doodziek. Zo gaan we weer terug naar af!
En natuurlijk vroegen wij vroeger gewoon aan elkaar. of je ""iets zag"".
Dat is het begin van vrouwensolidariteit.
Ik meen het serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@InekevL Toch vind ik ook dat jou reactie nergens op slaat ;)
Als ze een probleem heeft moet je dat accepteren.
We gaan ook niet jou vragen afkraken en negatieve reacties plaatsen. Ik vind echt meer dat JIJ kinderachtig bent. Ik ben nog maar 12 en ik vind dat je echt onder de nul staat! En je moet niet zo overdrijven met je feministe en vrouwensolidariteit. Niet iedereen hoeft zo te denken als jou. Het is echt zo kinderachtig dat hier bij de reacties hele discussies worden gehouden. Zeur gewoon niet zo jaa? Haar vraag is haar vraag en niet de jouwe! Doe even normaal zeg ik ben ook serieus !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 12 bent mag je toch best wel wat meer respect tonen voor mensen die ouder zijn dan jij. @ InekevL Deze jongedame wil alleen maar weten hoe ze het kan verbergen. Er staat helemaal nergens dat ze buikpijn heeft of niet kan gymen. Je kan er zelfs uit opmaken dat ze WIL gymen. Je opmerking slaat daarom helemaal nergens op. Over goed lezen gesproken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ineke, ik ben van een net andere generatie feministes, maar ik weet ook niet of je deze vraag in dat licht moet zien. Wel merk ik ook dat meiden weer preutser en onwetender(!) (slechter/ door de verkeerde bronnen voorgelicht) worden dan 'mijn' generatie in de jaren 80 zeker was. Bovendien gaat deze hele vraag niet om onder de gymles uitkomen omdat je een of ander pijntje hebt (al schijnen sommige vrouwen er redelijk last van te hebben, maar beweging is het beste medicijn tegen baarmoederkramp), maar dat ze onder de gym uit wil komen omdat ze als de dood is dat iemand ziet dat ze iets gebruikt tegen haar menstruatie !! Dat is natuurlijk al helemaal niet van deze tijd. (En als het dat wel is, des te verontrustender). Het verbaast me trouwens al helemaal van een Turks (? - moet even op de naam afgaan) meisje, waar in een Hamam - tot mijn opperste verbazing indertijd - vrouwen schaamteloos naakt door elkaar lopen, elkaar veelvuldig aanraken (wat 'wij' eigenlijk niet of nauwelijks doen) en zelfs elkaar schéren ! (En dan bedoel ik niet de snor of de benen ;-)). Daar kan ik dan een dergelijke preutsheid weer heel slecht mee rijmen. Wellicht dat die meer aan de menstruatie zelf gekoppeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik respect tonen ?
Ze moet ook respect tonen !
Als de vraagsteller daarmee zit, dan zit ze ermee !
KLAAR ! Hoe nou maar op met dit kinderachtige gezeur ;)

Het beste antwoord

Ik heb dit zelf ook altijd maar je moet gewoon 2 boxers over elkaar heen doen; eerst trek je 1 boxer aan en daar doe je maandverband in, dan doe je er een tweede grotere, langere of iets breedere boxer overheen. Zo zie je de vleugels ook niet meer. Ik doe dit zelf ook altijd en het werkt super goed, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim!
Kimath
13 jaar geleden
Wat een handige tip :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd handig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Zo deed ik het ook altijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Kristal
13 jaar geleden
goed idee +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het uitgeprobeerd, en het lukt! Dankje!!

Andere antwoorden (20)

Doe een lang t-shirt aan. Dan kan je rustig een sportbroek aantrekken zonder dat iemand ziet wat je eronder hebt. Je zou ook kunnen proberen een tampon in te brengen met een inbrenghuls.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min?
Gwn een brievje maake da jij niet hoeft te gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je niet dat andere meiden zien dat je ongesteld bent? K neem aan dat meiden uit je klas het ook zijn?! Als je echt niet wilt dat ze je boxer zien, kan je je verkleden in het toilet of je gaat met je gezicht hun kant op staan zodat ze je achterkant niet kunnen zien. Of je kan ook zittend je broek uittrekken en aantrekken.. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Dan sta je wel pas ECHT voor gek - tenslotte worden zo ongeveer ALLE meisjes ongesteld of ze worden het binnenkort - maar daar moet je inderdaad zelf achter komen. )
Misschien dat je tampons kunt gaan gebruiken. Dat sport ook veel lekkerder dan met maandverband(je draagt maandverband of niet als ik je verhaal hierboven goed begrijp?). Verder hoef je je er niet voor te schamen. Ten slotte hebben alle meiden hier mee te maken. Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hun ongesteldheid ook zien.
Ik begrijp dat dat je gevoel van privacy schendt.
Helaas is het een bij iedere gezonde jonge dame een maandelijks terugkerend probleem.
Misschien dat je met tampons toe kunt.
Dit valt minder op.
Deze raad gaf mijn pleegdochter.
Als man weet ik hier weinig van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste hoef je je natuurlijk helemaal niet te schamen dat je ongesteld bent, het is heel natuurlijk en ieder meisje krijgt er vroeg of laat last van.
Maar ik ben ook jong geweest en toen waren de maandverbandjes nog niet zo dun, dus iedereen zag die bobbel in je onderbroek.... Draag een zwarte of donkere onderbroek, want die schijnt niet door, behalve als je maandverband met vleugels hebt, dan vallen die vleugels weer heel erg op.
Probeer je gewoon zo snel mogelijk om te kleden en trek je niks aan van eventueel commentaar van andere meiden!
Draag tijdens het gymmen een wat wijder broekje en niet zo'n stretch geval. In een wijder broekje zie je de contouren van je maandverband niet.
Je zou ook eens tampons kunnen proberen, dan ziet helemaal niemand meer iets! Het touwje even goed wegfrommelen. Je zou met het kleinste maatje tampons kunnen beginnen, die je dan bijvoorbeeld alleen voor gym gebruikt. Vlak voor de gymles even naar de wc en tampon inbrengen en na de gymles tampon eruit en maandverband er weer in. Als je het touwtje goed verstopt kan je zelfs gewoon lekker douchen na de gymles. Oefen wel thuis even met het inbrengen van een tampon, want dit is in het begin een beetje onwennig. Lees de gebruiksaanwijzing goed door, was altijd ervoor en erna je handen en ga rustig op de rand van het toilet zitten. De maat mini is prima om mee te beginnen en daar red je vast de gymles wel mee.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik tampons en probeer je niet druk te maken om wat anderen kunnen zien. je bent allemaal vrouw en je bent allemaal ongesteld eens in de maand en draagt daar ook allemaal verbandmiddelen voor. Ook zit je allemaal met dezelfde onzekerheid waarschijnlijk. zij net zo hard als jij. Negeren en gewoon je omkleden en doen of je neus bloedt valt het minst op. Een kwestie van doen. Dat kan vervelend zijn voor je, maar valt minder op dan als je er paniekerig en zenuwachtig over gaat doen en je in het toilet of de badruimte gaat omkleden e.d. of zoals veel vrouwen doen: spijbelen van gym; ook geen aanrader.
Ongesteld zijn is de normaalste zaak van de wereld. de helft van de wereldbevolking is vrouw en maandelijks ongesteld of geweest. Niks om je voor te schamen.
Tampons is trouwens een stuk comfortabeler met dragen en daar zie je niks van. Dat kan enorm helpen... een prikpil schijn je helemaal niet meer ongesteld van te worden, maar dat kun je beter aan je huisarts vragen...

succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe je maandvrrband op een smal ondergoed. en doe er een boxer overheen aan. dan zie je het niet dus heb je 2 onderbroekkies aan. maar opzicht hoef je je daar net voorte schamen je zou eigenlijk trots moeten zijn want je word een vrouw schat. iets wat de andere meiden misschien nog niet zijn???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich hoef je je er natuurlijk niet voor te schamen, maar ik herinner me dat ik mezelf ook vaak zo voelde toen ik jonger was.
Wat ik weleens deed (en andere meiden ook), was thuis al een gymbroek aantrekken, over m'n onderbroek en onder m'n broek, dan trok ik bij het verkleden alleen m'n lange broek aan en uit. Desnoods trek je je gymbroek op de wc aan en uit zodat je er niet de hele dag in loopt.
Dat kun je sowieso doen, je omkleden op de wc, maar dan heb je ook kans dat de andere meiden precies weten waarom je dat doet - omdat ze zelf waarschijnlijk net zo redeneren als jij: 'als maar niemand het ziet!'.
Een (mini)tampon kan ook, maar probeer dat wel eerst thuis uit zou ik je adviseren. Niet dat het inbrengen moeilijk is, maar het is prettig als je weet hoe dat gaat voordat je dat op school gaat proberen.
Het komt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ wou ongeveer hetzelfde antwoorden
je kan gewoon een tampon gebruiken, dan hoef je niet persee extra bescherming in je ondergoed te doen. Je kan dan zelfs een string aan, dat blauwe touwtje zie je niet.

Als je nou geen tampon wil je gebruiken kun je gewoon een lang hemdje op t-shirt aan doen, dat valt dan over je ondergoed, of je doet een legging onder je broek, die hoef je eigenlijk niet uit te doen met gymen en het is warm in de winter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je eens in die meisjes te verplaatsen? wat denk jij als je ziet dat een van de meiden ongesteld is?

Wat valt er eigenlijk over te denken? het is toch de normaalste zaak van de wereld? Je doet je zelf geen plezier om je hier voor te schamen en je maakt je druk om iets waar alleen jij je druk om maakt. Biet doen!
Gewoon lekker gymen! En je gewoon omkleden zoals altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tip: gewoon gymmen. Er is niks mis met gymmen terwijl je ongesteld bent. Gebruik goed inlegverband bv. van Always, en geen mens die het ziet of opvalt. Bovendien alle meisjes zijn eenmaal per maand ongesteld. Dan zou de gymjuf structureel met 25% minder leerlingen zitten. Draag een gewone goed sluitende onderbroek met daarin een inlegverband. Niets aan de hand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap dat je het ongemakkelijk vind, maar al die meisjes zijn (hoogstwaarschijnlijk) ook ongesteld, dus schaam je er niet voor!
Zo'n beetje de halve wereld bevolking word wel ns ongesteld, ;)
dus je bent heus niet de enige!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je douchen dan?
Want als je moet douchen dan kan je beter een tampon gebruiken dat sport ook fijner. En je hoeft je zoiezo niet te schamen want alle meisje krijgen of hebben dat wel. En als iemand er wat van zegt moet je gwn zeggen dat alle meisje wel eens menstrueren (ongesteld worden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe thermo-kleding aan. Lekker warm en ze kunnen het niet zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je hier al eens over nagedacht, volgens mij is het zo dat wanneer er veel meiden samen hokken en veel tijd met elkander door brengen, zij dan ook heel waarschijnlijk op ongeveer hetzelfde tijdstip hun periodes hebben. dus wanneer jij in die dagen bent, zullen er hoogstwaarschijnlijk ook nog andere medeleerlingen in datzelfde geval zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat samenhokken moet volgens mij langdurig en zo doorlopend mogelijk zijn, wil er sprake zijn van aanpassing op elkaars periodes.
meid wat geeft dat nou! het is een normaal iets ongesteld zijn, is iedere vrouw tot haar 50 +.Als het niet zo hevig bloed?! kun je een tampon gebruiken dan zie je niets.Maar nog iets als het wel hevig bloed?! Zou ik een dagje thuisblijven,en zeggen dat je erge hoofdpijn ofzo: hebt. Dit is dan een leugentje om bestwil. sterkte meid ! hoop dat dit je geholpen heeft. harriet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe een lang shirt aan.. en dan als je je gymkleren aan gaat doen: eerst je broek uit en gymbroek aan.. dan hangt je shirt ervoor.
Daarna kan je van shirt wisselen..
als je dan klaar ben met gymmen.. gewoon eerst dat lange shirt aan doen.. en dan je broek weer.
niemand die het ziet! :D
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tampon doet wonderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zittend omkleden ;)