warom word je al ongeveer op je 12 ongesteld als tiener zwangerschapopen slecht voor je lichaam zijn

Toegevoegd na 28 minuten:
tienerzwangerschappen (sorry)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

hele goeie vraag +!

De natuur maakt je lichaam klaar voor zwangerschap, maar je emoties groeien nog niet mee in dat tempo. Heel verwarrend.

Het is een heel programma dat je lichaam met doormaken voordat je volwassen wordt. Het één heeft invloed op het ander: de hormonen, je groei, je veranderde lichaamsvormen, je emotionele rijping.

Als dat allemaal tegelijk zou komen op bijvoorbeeld je 18de, dan kun je zo'n giga-verandering in één keer niet aan. Daarom de volgorde in groei en ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice! +1

Andere antwoorden (1)

niet iedereen wordt op zijn 12 al ongesteld.

je bent dan vruchtbaar maar het wil niet zeggen dat zwangerschap en een bevalling vanzelfsprekend zijn omdat je toch vruchtbaar bent.

op elke leeftijd is een zwangerschap en een bevalling een heel pittig iets voor je lichaam. juist jongere mensen herstellen hier eerder van.

heel jong kinderen krijgen heeft net zoveel risico's op hele late leeftijd kinderen te krijgen.

het vroeg menstrueren heeft te maken met het voedingspatroon. je lijf kan zich ontwikkelen en is dus eerder volgroeid.

iemand die aan anorexia lijdt zal stoppen met menstrueren. het lijf weet dat het alle krachten nodig heeft voor zichzelf dus een zwangerschap is dan een veel te grote belasting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer van die ongemotiveerde min.
Van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :) misschien een min door een narrige bui vanwege een bepaalde maandelijkse cyclus, wie zal het zeggen :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen als vrouw denkende:
Ik ben altijd blij als ik ongesteld ben. Want...
Als ik niet blij ben menstrueer ik toch wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje van mij voor die stomme -!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb geen min gegeven, maar het antwoord matcht niet met de vraag. muv deze zin; het vroeg menstrueren heeft te maken met het voedingspatroon. je lijf kan zich ontwikkelen en is dus eerder volgroeid. De vraag die gesteld wordt is een hele logische vraag.
Waarom wordt je zo vroeg ongesteld als je toch niet zwanger (waarschijnlijk) wilt worden op die leeftijd en het ook nog eens slecht is voor je lichaam op die leeftijd. No offence
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
matchen....juist ja.
matchen met "eerder volgroeid".... EERDER... relatief begrip he?
lichaam EERDER volgroeid ...hmm.... EERDER dan #wat#"? das wel een heeeele moeilijke he? of net zo logisch als de vraag? mocht je het niet snappen dan staat vragen vrij hoor. bij deze: "no offence" of 'take offence'?