Sinds dat ik antidepressiva slik duurt het veel langer voordat ik een orgasme krijg, hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

In antidepressiva zitten geloof ik hormonen. Het beïnvloedt in ieder geval de overdracht van impulsen, dat kan de oorzaak zijn. -ik weet niks zeker!-

Bij de mijne is dat een van de bijwerkingen. Heel normaal dus.

Antidepressiva werkt op dat deel van de hersenen dat wordt geassociëerd met emoties en gevoelens van plezier, waaronder ook dat deel dat instaat voor de controle van het seksueel verlangen en opwinding. Vaak zie je ook dat de lust gevoelens van mensen die antidepressiva gebruiken minder worden of inderdaad moeilijker in staat zijn tot een orgasme te komen. Voor je partner vaak juist een fijne bijkomstigheid want de meeste mannen houden het niet zo lang uit :-) Probeer je in ieder geval niet teveel te fixeren op het orgasme, dan wordt de kans namelijk groter dat het steeds langer kan gaan duren. Gewoon genieten van de seks op zich en wil het soms niet lukken, probeer het te accepteren en volgende keer beter. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100