Is pedofilie een taboe?

Ik vraag mij dit af. Ik kijk regelmatig waar mannen nou naar kijken.

Ik zie mannen van tussen de 20 en 60 jaar ook kijken naar meiden (lichaam ook) van schat ik 13 en 16 jaar

Toegevoegd na 3 uur:
thx voor jullie antwoorden! Pedofilie/of het het verlangen naar minderjarige meisjes die aan het puberen zijn is idd een taboe!

een onderwerp waar niet veel over word/of gedurfd gepraat...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

tegenwoordig zijn "kinderen" heel jong sexueel actief (vaak al met 13 jaar!) dit gebeurt veelal vrijwillig. Daarom is het ook niet zo raar als volwassen mannen kijken naar jonge, sexueel aantrekkelijk en volgroeide, meiden.
dat is wel heel wat anders dan dat volwassen mannen kicken op sexueel onvolgroeide kinderen! Dit kan nooit een gelijkwaardige relatie zijn, omdat de volwassen man toegeeft aan zijn lusten en de kinderen waar het om gaat nog geen benul hebben van sexuele lusten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd sexueel onvolgroeide kinderen waar mannen op kicken is ziek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet gezegd dat de mannen die kijken naar volgroeide jonge meiden ook op deze meiden kicken. Dat is van een hele andere orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat beweer ik ook niet. ik heb het over mannen die kicken op sexueel onvolgroeide kinderen. pedofielen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een meisje van 13 jaar is nooit en te nimmer geestelijk seksueel volgroeid -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens! daarom komt er vaak zo'n bak ellende van als ze al wel zo jong met sex beginnen. lichamelijk zien ze er misschien al wel volgroeid uit, maar geestelijk zijn ze er nog helemaal niet aan toe!
toch kun je het volwassen mannen niet helemaal kwalijk nemen als ze wel naar zulke "dametjes" kijken. ze kleden en gedragen zich nl vaak wel uitdagend. Natuurlijk moet een sexuele relatie altijd op grond van gelijkwaardigheid zijn. Dus áls zo'n meisje sexueel actief is, moet dat tenminste met een "leeftijdsgenootje" zijn. toch lijkt het me een belangrijke taak van de ouders om kinderen op het hart te drukken om pas volwassen dingen te gaan doen, als ze geestelijk ook volwassen zijn!

Andere antwoorden (4)

Pedofilie zal nooit geaccepteerd worden door de meerderheid. Er zit natuurlijk ook grote verschillen, waarbij volwassenen kinderen misbruiken onder de 10. Dit is écht ziekenlijk en daar lopen de rillingen van over mijn rug. Walgelijk gewoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
ziekelijk dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pedofillie homofillie allemaal dingen die eigenlijk niet horen , maar er wel zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je in de toekomst kijken? Lijkt me onmogelijk om te weten wat wel en niet ooit zal gebeuren, aangezien ooit wel erg lang is
Ja het is een taboe omdat het volgens de wet verboden is sex te hebben met een minderjarige.
Een pedofiel word snel bestempeld met "ziek in zijn hoofd"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is in de wet niet verboden om als volwassene sex te hebben met een minderjarige.( als het op vrijwillige basis gebeurt, is dit naar mijn weten toegestaan vanaf 16 jaar)
daarom is het ook heel moeilijk om bijv. aangifte te doen van sexueel misbruik bij een tiener, aangezien het moeilijk aan te tonen is dat het niet vrijwillig was.
Ha, die Wokkiewok;

Het in de praktijk beleven van pedofilie voorkeuren (pedoseksualiteit dus) is verboden en dat mag je dus best wel taboe noemen. Maar kijken naar jonge meisjes lijkt me toch wel van een heel andere orde. Misschien niet netjes, maat zeker niet verboden of taboe. Zolang ze alleen met de oogjes kijken natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pedofilie kan je eigenlijk in 2 delen uitsplitsen.
Je hebt de aantrekkingskracht naar kinderen onder de 12 jaar, wat strafrechtelijk verboden is. En daarbij is de geestelijke gezondheid van de volwassene discutable, wanneer hij of zij dit aantrekkelijk vind. ( de natuur is geprogrammeerd om kinderen te beschermen).
Dus dat is geen taboe, naar mijn mening

Dan is er het grijze gebied, 12-18jaar. de ontwikkeling van de lichamen van pubers verschilt per persoon. En daar dus ook de sexuele ontwikkeling van de personen. Om de zwakkere/beinvloedbare personen dan te beschermen tegen volwassenen/ machtigere personen is de norm dat ook deze kinderen met rust gelaten dienen te worden.
maar omdat het een grijs gebied is is de reden waarom het een taboe is.

In de Pornoindustie wordt er natuurlijk goed op ingespeeld, want wat is er opwindender dan een taboe, lekker stiekem iets doen.

Maar bedenk wel dat de meeste actrices wel boven de 18 zijn. Daar wordt zeer streng op gelet. De boetes voor het gebruik van minderjarige actrices zijn echt torenhoog.