Wat is een vaginale bevalling ?

Hoe gaat een vaginale bevalling eigenlijk ????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dit een grapje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k neem aan van wel
amigo
13 jaar geleden
sorry maar door je naam in combinatie met je punten EN deze vraag klink je niet erg serieus dus je mag al blij zijn dat er één serieus antwoord kwam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, 'seks' is tenminste goed gespeld. Je zou ze de kost moeten geven die denken dat het 'sex' is.

Antwoorden (5)

Dat is de natuurlijke manier van bevallen, waarbij de baby uit de vagina geboren wordt.

Je hebt ook een keizersnede, dan wordt de baby uit de buik gehaald d.m.v. een operatieve ingreep. Er wordt dan een snee onder in de buik gemaakt en de baby eruit gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een normale bevallig via de vagina.,

bij een keizersnee heb je dat dus niet
13 jaar geleden
Een bevalling langs de vagina is een normale bevalling.

Tijdens een bevalling wordt de vagina opgerekt (tot wel tien centimeter in diameter), zodat de baby er doorheen kan.
Dit oprekken gebeurt door het hoofdje van de baby zelf.

Na de bevalling herstelt de vagina zich tot de oorspronkelijke omvang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen keizer snee in ieder geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bevalling zoals dat natuurlijk is . In Nederland is elke bevalling via deze weg, alleen als er een medische indicatie is dan wordt de baby er met een keizersnee uitgehaald. Omdat in bepaalde westerse landen deze manier van bevallen als te langdurig en meer risicovol wordt ingeschat, is het daar eerder de gewoonte om de baby met een keizersnede op de wereld te brengen.
Een bevalling op een natuurlijke weg kan ( hoorde ik een keer ) tot twee dagen duren.
Ikzelf mocht mijn dochter na 8 uur in mijn armen sluiten.
Het kind wordt via de vagina door samentrekken van de geboortegang naar buiten geduwd. Je noemt de bevalling vaginaal maar minstens zo belangrijk is de barrière van de baarmoedermond, die moet opengaan tot 10 centimeter , voordat je eens echt mag beginnen; ontsluiting van de baarmoedermond nam bij mij zeven uur en veel gemene (kunstmatig opgewekte ) weeen met zich mee.
Een vagina heeft niet veel aan zenuwcellen aan de binnen kant daardoor voel je er niet zoveel van. Als door het babyhoofdje de onderkant van je vagina uitscheurt is dat pijnlijk daardoor wordt er preventief vaak vast een sneetje gemaakt onder verdoving dat later weer wordt gehecht. Bij de toepassing van een keizersnede is de moeder niet altijd bij kennis (anesthesie) Sommige vrouwen die bij een kunstmatige geboorte niet bij kennis waren, betreuren dat ze het eerste moment hebben gemist.