Wat is "disharmonische sex"?

Ik ben een boek aan 't lezen en daarin kwam de term "disharmonische sex" voor. Daar kan ik me zo geen voorstelling bij maken, dus wat is het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welke context?
Heb je je huis al opgeruimd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaaahaha ja dat is waar ook dat opruimen... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat nu lezen, je zou je huis opruimen morgen krijg je bezoek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat het om een tantra boek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk eerder kama sutra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gdanonym: Nee, 't is geen tantraboek, alhoewel die term wel 1x is genoemd. Het is een qi gong-boek. Chi Neng Qi Gong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, echt waar. Welke bladzijde?! Ik heb dat boek ook hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal 't proberen op te zoeken. Wat vind je overigens van Chi Neng?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat helemaal achterin, blz. 173 in mijn versie, Hoofdstuk 11, "Hoe verder?": "We verliezen kostbare levensenergie door ons dieet, gebrek aan lichaamsbeweging, te weinig of te lang slapen, emotionele stress, depressies, te veel bewegen, te veel doen, geen tijd voor ontspanning, ziekte, zwangerschap, DISHARMONISCHE SEKS, elektromagnetische stress (GSM, TV, computers, magnetron enz.), milieuvervuiling, geraffineerd voedsel, roken, alcohol, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het gevonden. Ik heb het boek gelezen en er waren een aantal dingen die me nog steeds zijn bijgebleven. Vooral het qigong ziekenhuis en de oorsprong. Voor de rest heb ik er nooit les in gehad, maar mijn ex wel. Samen zijn we een aantal keren naar de volle maan bijeenkomsten geweest en met zijn allen de vorm gedaan. Het is een vrij krachtige vorm van qigong. Ook al is die 100 dagen achter elkaar meer een teken van gehoorzaamheid dan dat het je vormt qua energiehuishouding. Als je 100 dagen kunt volhouden dan kan je alles zo volhouden.
Als je wilt kan ik je de dvd sturen. Hoewel je die eigenlijk moet kopen, geloof ik in vrije doorgifte van de kennis en wetenschap. Onvoorwaardelijk.
Voor de rest zijn we geen patiënten maar leerlingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van die vrije doorgifte van kennis en wetenschap zijn de schrijvers van dat boek 't geloof ik niet helemaal mee eens, ze proberen er volgens mij best een slaatje uit te slaan, met hun merknaam en 3 niveaus (waarvoor je natuurlijk steeds terug moet komen en opnieuw moet dokken). Maar een dvd ervan zie ik graag, ik wil het zeker eens een poosje proberen, om te zien of het verschil uitmaakt met de qigong die ik al ken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet je 100 dagen volhouden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij chi neng qigong wordt er gezegd dat je de oefeningen 100 dagen achter elkaar moet doen, zonder 1 dag te laten vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt erg interessant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik zeggen: ga eens langs de bieb, daar heb ik 't boek van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik zeker doen!

Het beste antwoord

Ik denk dat je je "harmonische sex" kunt voorstellen als zijnde in volledige harmonie dus gelijkheid dus waarin man en vrouw (of v/v, m/m, v/v/m, m/m/v etc.) volledig gelijkwaardig hun sexualiteit beleven.
Volledige harmonie vindt je als niet alleen lichamen in een smelten maar ook geestelijk in elkaar opgaan en ongevraagd elkaars behoeftes worden aangevoeld en ingevuld.

Dus "disharmonische sex" zou dan inhouden dat het niet op gelijk waardige wijze gebeurt en daardoor de een er minder genot aan beleeft of zelfs tegen zijn/haar zin in.

Voorbeeld daarin zou kunnen zijn dat de vrouw een boek lezend op haar rug verveelt wacht tot haar partner klaar is.

lijkt mij trouwens niets die "disharmonische" sex ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (6)

Dat is als haar lippen vals zingen op jouw fluit denk ik. Klinkt als poesjesgejank.

Maar serieus: ik kan er niets over vinden maar als ik het zo zonder context moet interpreteren zeg ik gewoon een samenspel dat niet vonkt. Dat je zo net uit ritme zit, of dat de één denkt van "hoe lang moet ik nog"... Het lijkt me sterk dat hier een medisch verantwoorde wetenschappelijke definitie van bestaat. Het lijkt me eerder gewoon Poeta Doctus (http://www.encyclo.nl/begrip/poeta%20doctus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
haha, die eerste alinea :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik denk dat daarmee bedoeld wordt seks waarbij het genoegen van de een ten koste gaat van dat van de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk aan seks waarbij de een andere verwachtingen over de relatie heeft dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan twee kanten opgaan.

Of er is geen harmonie tussen de partners. De een geniet enorm, de ander niet. De een wil vaak seks, de ander weinig. De een heeft wilde fantasieën, de ander vindt 'recht toe recht aan' prima enz. enz.

Het kan ook betekenen dat de seksbeleving van de persoon totaal niet in balans is. Zo kan hij de ene keer helemaal tekeer gaan om vervolgens maandenlang geen zin meer in seks te hebben. Ook kan iemand van b.v. 1 enkel standje helemaal uit zijn dak gaan, terwijl al het andere hem niets doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Widar;

Dat is net zoiets als je op veel bruiloften ziet gebeuren; van die mensen die in staat zijn een wals op een tangodeuntje te dansen. Als dat soort mensen sekst zijn hun bewegingen ook volkomen arytmisch en asynschroon ten opzichte van elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Disharmonische seks (als ik het woord lees, vergaat me al de lust) is seks met iemand met een sterrenbeeld dat niet met dat van jou accordeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat hebben sterrenbeelden hier nu weer mee te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles.
Lucht gaat met vuur, water met aarde, en gelijke combinaties gaan ook goed met elkaar. Ik ken bijna geen enkele relatie die niet volgens dat patroon gaat! Dat zegt toch wel wat, denk ik.
Kristal
13 jaar geleden
proest Moolkeesje :)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mjn is een beetje bijgelovig volgens mij, dus u wilt zeggen dat het uit maakt hoe de sterren staan, al zijn ze duizenden lichtjaren van ons vandaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Geachte Arber ,ik raad je toch aan een gedegen studie te maken omtrent mijn ideeën van alles,war ook maar enigszins spiritueel aan doet.