Kan je je menstruatie inkorten door veel te mastuberen?

Ik heb gemerkt dat als ik veel mastubeer aan het begin van mijn menstruatie, dat mijn periode korter duurt. Dit komt denk ik omdat het orgasme de baarmoeder laat samentrekken wat het bloeden versnelt. Klopt mijn theorie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.2K
Kimath
13 jaar geleden
deze vraag was laatst toch ook al gesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat een flauwe woordgrap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is diverse keren gesteld en dan vraag je ook nog " klopt mijn theorie?"
Jouw theorie??
Kom op zeg!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de vraag heb ik al een keer gesteld, maar hij werd verwijderd omdat het geen vraag zou zijn. Dus formuleer ik hem anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja " mijn theorie", als ik op basis van mijn ervaringen en mijn research een theorie formuleer, mag ik het mijn theorie noemen. Dat zegt natuurlijk niet dat ik alleen recht op deze theorie heb. Hoe meer mensen zich met deze onderwerpen bezit houden hoe beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O,okay.
Ik wilde niet onaardig zijn.
Het is laat.
Ik kan niet slapen.
Ik heb pijn in mijn buik..:-(
1 keer raden hoe dat komt!Hahaha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het voor jou helpt zou ik zeggen "masturberen maar"
Het is dan toch het aangename met het onaangename ...
Baat het niet dan schaad het niet. @laurena; nou je weet wat je te doen staat dan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hi HansV, tja daar loop ik nu ook regelmatig tegen aan. Ik denk dat het moderator team zo redeneerd, als er geen harde bevestiging of ontkenning in je antwoord staat, dat je dan verplaatst of zelfs verwijderd wordt. Daarentegen dan zou je veel vragen die hier gesteld worden, niet hoeven te stellen. een simpele google zoekopdracht is dan ook voldoende. Het zijn juist de vragen waar op internet geen duidelijk antwoord op kan vinden, die je aan deze goe-gemeente kan vragen om te kijken of jouw visie enigszins gegrond is. Als ik naar mezelf kijk stel ik een vraag om te kijken of de antwoorden die anderen mensen geven aansluiten om mijn visie of misschien mijn visie kunnen aanpassen. Ik zit niet te wachten op een discussie waarbij de een de ander moet overtuigen. Een simple en clean-cut antwoord, van een ander persoon. Dat is in mijn optiek waar deze site omdraait
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@HansV ; dat was inderdaad een antwoord voor zover een dergelijke vraag ook maar te beantwoorden is, en vinden de moderatoren dat dat niet het geval is, dan zouden ze de vraag moeten verwijderen, en niet de in principe prima antwoorden. Ik zou zeker bezwaar aantekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Het is trouwens wel waar, maar voor een man is dat een beetje lastig proefondervindelijk vast te stellen. Er zijn echter ook wel bronnen. )

Antwoorden (3)

Okee, ik ben niet een of andere vieze man of zo hoor... :) Maar ik ben toch eens gaan googlen. Echt duidelijke medische informatie kan ik er zo niet over vinden maar het lijkt er wel op volgens een hoop mensen.

Bijvoorbeeld:
http://www.answerbag.com/q_view/425981
http://www.livestrong.com/article/179464-ways-to-shorten-a-menstrual-cycle/
http://www.chacha.com/question/does-masturbating-shorten-your-menstrual-cycle (hoewel daar ja en nee tegelijk beweerd wordt)
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20101014164047AAuCNLP (ook inconclusive, iemand zegt wel "there is research that shows" maar zonder bron kan ik dat moeilijk aannemen)
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090330193418AA3DC7o

... kortom er denken wel veel mensen over na blijkbaar :)

Dit is mogelijk wel een interessant stukje om te lezen:
http://www.why100.info/article/20110117142702AAbbh0d.html
Al is dat ook weer zo'n artikel waarvan je niet weet waar het vandaan komt of wie het geschreven heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind je zeker geen vieze oude man, integendeel ben blij dat jij er zo induikt. Het is jammer dat er nergens een duidelijk antwoord op deze vraag te vinden is. Ik heb het zelfs al neergelegd bij de amerikaanse vulva en mastubatie deskundige Betty Dodson, maar zij kon ook geen uitsluitsel geven. Helaas. Maar iig dank je voor je reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey... OUD heb ik nooit gezegd! :) Ik ben pas 31... :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahaha! Gezellig! Ik kan het me trouwens bijna niet voorstellen hoor, dat het iets met elkaar te maken heeft. Menstruatie is niets anders dan een onttrekkingsbloeding. Als je niet aan de pil bent, wordt het niet bevruchte eitje op die manier afgestoten. Dit maandelijks terugkerende biologische ritueel lijkt me niet te beïnvloeden door masturbatie.
Ik kan het me bijna niet voorstellen hoor, dat het iets met elkaar te maken heeft. Menstruatie is niets anders dan een onttrekkingsbloeding. Als je niet aan de pil bent, wordt het niet bevruchte eitje op die manier afgestoten. Dit maandelijks terugkerende biologische ritueel lijkt me niet te beïnvloeden door masturbatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat proces niet, maar het tempo waarin het opgebouwde baarmoederslijmvlies wordt losgelaten, kun je wel degelijk (een klein beetje ) beinvloeden.
Ja, dat schijnt inderdaad te kloppen - al is het niet 'jouw theorie' hoor, ik hoorde dit voor het eerst een jaar of 25 terug en heb het ook ondervonden. Daarnaast heeft het een goede pijnstillende werking op menstruatiekramp, door het vrijkomen ban oxytocine.

Het gaat trouwens niet om het masturberen maar om het orgasme ; de samentrekkingen van de baarmoeder. Niet alleen masturbatie, maar ook seks is dus een prima manier om de menstruatieperiode te verkorten. En precies om die reden : een samentrekkende baarmoeder heeft het slijmvlies eerder afgestoten. Je menstruatieperiode wordt dus heviger maar (heel iets) korter. Ook voor de nabloeding na een bevalling, zeker als je geen borstvoeding kunt geven, is het een prima manier om de baarmoeder sneller te reinigen.

"Achieving orgasm through sexual intercourse or masturbation may also shorten the length of menstruation. According to Everyday Health, this is due to the additional contractions that the uterus experiences during orgasm, which may help to shed menstrual blood faster. An added bonus is that cramp relief may also occur thanks to the endorphins released during the sexual act."